Säljes avdelningen låst?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Roobin

Post by Roobin »

Fernis1 wrote:
JannePower wrote:
Fernis1 wrote:Innan tråden vart låst så annonserade jag upp min dump som suttit i min e21a hela sommaren som jag ville sälja eller byta mot en mindre,
den togs bort och det förstår jag inte varför.

Enligt reglerna är det väl inte fel att sälja en dump som suttit på en bil man köpt och kört med i 1 år som man sedan vill sälja för att stoppa dit en annan?

Tacksam för svar
MVH
Står ju ganska tydligt att beg. Ppf prylar får säljas... Om din inte är köpt på ppf så då får du inte sälja den här.... Rätta mig om jag har fel.

"Varor köpta nya HÄR kan sedan säljas här som begagnade, i övrigt ska inga delar som finns i vårat sortiment säljas här. "

När jag läser det där så tolkar jag det som, att prylar som FINNS i webshop ska endas säljas begagnat om dom är köpa i från webshop men andra saker som är begagnade står det ju absolut inget om?

Det står ju inte att man endast får sälja begagnade grejer om dom kommer från webshoppen utan endast om dom begagnade sakerna finns i webshoppen så ska dom komma från PPF.

Rätta mig om jag har fel.
Fernis, det är att din dump oavsett märke skall ej säljas här för PPF har egna.

Har du däremot en PPF dump så kan den säljas här.

Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
JannePower

Post by JannePower »

Precis, så menade jag också....
Tycker också man kan slopa säljes/köpes delen om inte folk kan sköta sig.....
BRUZZE

Post by BRUZZE »

Roobin wrote:
Fernis1 wrote:
JannePower wrote: Står ju ganska tydligt att beg. Ppf prylar får säljas... Om din inte är köpt på ppf så då får du inte sälja den här.... Rätta mig om jag har fel.

"Varor köpta nya HÄR kan sedan säljas här som begagnade, i övrigt ska inga delar som finns i vårat sortiment säljas här. "

När jag läser det där så tolkar jag det som, att prylar som FINNS i webshop ska endas säljas begagnat om dom är köpa i från webshop men andra saker som är begagnade står det ju absolut inget om?

Det står ju inte att man endast får sälja begagnade grejer om dom kommer från webshoppen utan endast om dom begagnade sakerna finns i webshoppen så ska dom komma från PPF.

Rätta mig om jag har fel.
Fernis, det är att din dump oavsett märke skall ej säljas här för PPF har egna.

Har du däremot en PPF dump så kan den säljas här.

Mvh
med andra ord får man inte sälja några turbos,styrsystem,intercoolers,stakar,kolvar,spridare,koplingar mm som ppf inte säljer? såfall har man missat en jävkla massa annonser,finns ju hur mkt som helst som ppf inte säljer men som annonseras här.
Sen vad som är rätt å fel lägger ja mig inte i, är upp till ppf och avgöra bara det är lika för alla :D
Å inte blir som rejsa.nu att dom gör som dom vill å favvoriserar folk och inte går efter sina egna regler för då har man snart inge folk kvar på forumet..
JimmyA

Post by JimmyA »

tycker säljes i nån form borde finnas kvar.

jag har 3st m20 svänghjul att bli av med å letar m30 svänghjul. när det är sålt/köpt så beställer jag en 765 tryckplatta å en 4-puck från ppf.

bara ett litet exempel på hur även ppf tjänar indirekt på en säljesdel.

men det är upp till dom jag förstår båda besluten.

en tanke är ju bara att forumet lär tappa folk tyvärr.
Last edited by JimmyA on 31 Oct 2010, 16:26, edited 1 time in total.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
BmWkrille

Post by BmWkrille »

Vad är problemet? ta bort den väl?! folk förstår uppenbarligen inte reglerna! och när reglerna är som dom är kan man lika gärna ta bort säljes avdelningen.
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
BRUZZE

Post by BRUZZE »

BmWkrille wrote:Vad är problemet? ta bort den väl?! folk förstår uppenbarligen inte reglerna! och när reglerna är som dom är kan man lika gärna ta bort säljes avdelningen.
såja.. lugnt nu testo :D

hade dom velat det så hade dom redan gjort det.
fredrick

Post by fredrick »

Man får väl ha lite känsla när man lägger in annonserna, alla lär väl fatta att det inte är meningen att folk ska gå in på säljes och köpa tex. dumpar för 1000:- utav ett annat märke istället för att köpa en ppf dump. Det är ju trotts allt ett företag som har forumet och som måste få sälja sina saker.

med andra ord får man inte sälja några turbos,styrsystem,intercoolers,stakar,kolvar,spridare,koplingar mm som ppf inte säljer? såfall har man missat en jävkla massa annonser,finns ju hur mkt som helst som ppf inte säljer men som annonseras här.
Sen vad som är rätt å fel lägger ja mig inte i, är upp till ppf och avgöra bara det är lika för alla :D
Å inte blir som rejsa.nu att dom gör som dom vill å favvoriserar folk och inte går efter sina egna regler för då har man snart inge folk kvar på forumet..[/quote]
Mitsubishi EVO III projekt
Ludde_

Post by Ludde_ »

Jag har sålt ganska mycket grejjer under de åren jag varit igång med bygget, alla delar jag velat sälja har jag annonserat ut på både ppf, savarturbo, autopower, blocket mm.

Samtliga delar som blivit sålda har sålts till ppf medlemmar eller folk som "hänger" på kompisars konton eller helt enkelt bara glider in o kollar på ppf.

Som många andra sagt, hade man inte kunnat kränga prylarna i ppfs köp/sälj del så hade man inte kunnat lägga en ny fet beställning på prylar i shoppen..
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
BmWkrille

Post by BmWkrille »

BRUZZE wrote:
BmWkrille wrote:Vad är problemet? ta bort den väl?! folk förstår uppenbarligen inte reglerna! och när reglerna är som dom är kan man lika gärna ta bort säljes avdelningen.
såja.. lugnt nu testo :D

hade dom velat det så hade dom redan gjort det.
hehe jag e alltid lugn :D men blev bara lite irriterad när jag kom att tänka på vad som hände när jag råka slänga in kina-skit i säljes. fick en ganska brysk tillsägning, hälften av dom orden hade räckt... men men
jag har då aldrig gjort om det igen men jag har heller inte satt in en enda annons efter det
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
3riksson

Post by 3riksson »

Det här var det bästa förslaget hittills som fungerar i längden.
Alla förslag om uppfyllda antal poster kommer bara reta upp folk
Kan ju inte ta allt för lång tid att sortera ut dom som missköter sig.
Snap3 wrote:Varför inte låsa den forumdelen för de som inte kan hålla sig till reglerna? Det måste ju vara det bästa. Bara att skapa en grupp som inte har tilllåtelse att skriva i den och sen lägga till medlemmarna som inte sköter sig där.

Om ett tag kommer det bara finnas schyssta annonser kvar :)
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
r.ivars

Post by r.ivars »

Med tanke på att det finns så mycket märkesspecifika klubbar, med inriktningar åt olika håll så är det här sveriges enda forum för BMW med TURBO, hade man haft en 200sx hade man hängt på 200sx.nu hade man haft en supra hade man hängt på supraforums, evo -> evoclub, honda -> hondaperformance..

Således har jag alltid sålt mina grejer iallafall, beroende på vilket märke man kör...

Det här forumet är såpass komplett att det hittils inte finns någon som helst anledning till att skapa ett nytt forum för just bmw turbo.. Att använda ppfs företagsforum som ett "bmw turbo sverige forum" är ju klockrent..

Men utan säljes forum blir det ju inte komplett längre :(
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Har haft fullt upp med annat i helgen, men läste hela den här tråden nu.

Det är uppenbarligen skitsvårt att förstå vad det handlar om.

Grejor vi säljer, inte specifikt samma artikelnummer, utan samma produkt, ska inte säljas härom man inte köpt den här. Jag skiter i om det är nytt eller beg, det konkurrerar med vår verksamhet och är självklart inget vi vill ha här. Hur kan det vara svårt att förstå, det är det jag inte begriper. INGA KINESISKA GREJOR ÖVERHUVUDTAGET med ett enda undantag för beg intercoolers som är köpta här.

Det är till väldigt stor del samma personer som tror att de ska bedriva sin svarta verksamhet här, och när jag får sura, stöddiga PM för att vi tar bort deras idiotannonser så är det nära att det svartnar. Spelar tyddligen ingen roll hur många ggr man förklarar, de fattar inte ändå.

Annonsforumet här är det bästa jag vet. Allt jag någonsin försökt bli av med har blivit sålt, allt jag sökt har jag fått tag på. Låt det vara så, använd det med förstånd, det är gratis och jävligt bra.

Försvinner annonsen, ja, då var den inte OK i vårat tycke. Lägg inte upp den igen. Skicka inte ett hjändött PM och gnäll, bara förstå att det inte var OK och inte blir det för att du gör ett arsle av dig också.

Har låst upp nu, säljes är åter öppet för bizz och låt det förbli så, snälla.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Locked