Page 4 of 8
Posted: 02 Jan 2011, 22:06
by moonzhine
Denna blir helgrym,seriös fastsättning av rattstången iaf

Posted: 03 Jan 2011, 20:35
by Resgard
Blir skitbra som vanligt Linus!
Posted: 04 Jan 2011, 06:41
by Mistander Motorsport
HeHe tackar

har du kommit igång med ditt bygge igen då?
Posted: 16 Jan 2011, 22:30
by Mistander Motorsport
Posted: 16 Jan 2011, 22:40
by Resgard
Skit fränt! Vad blir det för skillnad när du flyttat fram fjäderbenstornen
Posted: 16 Jan 2011, 22:48
by RoDe
vad kör du med för växellåda?
Posted: 16 Jan 2011, 22:50
by Micke
Riktigt fränt bygge, men varför vill man bygga en E30 med mindre caster än original?
Posted: 16 Jan 2011, 23:29
by RoDe
han kör med e36 fjäderben fram. hjulet hamnar lite längre bak i hjulhuset då, men inte så mycket som det är ombyggt???

Posted: 17 Jan 2011, 00:24
by jocke_e30
Fan va grymt de blir linkan

Posted: 17 Jan 2011, 17:02
by Mistander Motorsport
Varför jag har flyttat tornen och minskat castern är pga. att e36 spindeln är utformad på ett annat sätt. Här är en ritning så man kan jämföra skillnaden mellan e36 org och e30 org vinklar på fjäderbenet.

Posted: 17 Jan 2011, 17:03
by Mistander Motorsport
RoDe wrote:vad kör du med för växellåda?
En zf!!
Posted: 04 Feb 2011, 18:38
by Mistander Motorsport
Hallå alla! Fick hem lite prylar från USA idag. Tog bara tre dagar och kostade totalt 2000kr när det var hemma

så nu ska det svänga snabbt med denna sak med 2:1 i utväxling

Posted: 07 Feb 2011, 22:43
by Mistander Motorsport
Posted: 07 Feb 2011, 23:40
by ylindgren
Gromt bygge dette.
1,5 runder ja, he he. Blir vel litt nervøs over 200km da.

Posted: 08 Feb 2011, 06:40
by Mistander Motorsport
haha ja förmodligen! jag får väl åka på brehäng hela tiden mohahahaha

Posted: 11 Feb 2011, 20:46
by Mistander Motorsport
Posted: 11 Feb 2011, 23:53
by moonzhine
Ser bra ut..
nackdelen med den utväxlingen är att den kommer bli mkt mer trögstyrd men de är väl en van sak
