Tråden för oss träningsnarkomaner

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

JWSE30

Post by JWSE30 »

Wiic wrote:
Grefven wrote:du kommer gå tillbaka till gymmet igen och köra axlar för tidigt. och efter det passet så blir du sur som fan på dig själv.

och sen kommer du tänka på att bullen hade rätt och då blir du ännu surare =)

vänta tills du är inihelvetes bra i axeln igen. man tränar ju inte för att utföra en grej utan för att uppnå ett resultat. det är bara de skadefria som har lyckats.
Känns nästan så, men ska försöka hålla mig borta o ta det jävligt lugnt. Morsan tränade bodybuilding som yngre och förstörde knän, axlar, leder allt. Dock var hon hysterisk då. Så ska försöka ta det lugnare.
Men du vet inte om man istället för att vila kan köra väldigt väldigt lätt och flera set/reps? Det som är så synd är att man använder axlar i det mesta.. :)
Mvh
Köra många reps lite försiktigt brukar iaf jag göra om man har lite(LITE) ont nån stans, Tycker de brukar kännas/funka bra.
BMW E46 330xd

Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160
Grefven

Post by Grefven »

edit
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:23, edited 1 time in total.
M3Crille

Post by M3Crille »

Köra VÄLDIGT lätt ( i stort sett utan motstånd beroende på hur kraftig/vilken smärta) kan vara bra för att få genomblödning i muskulaturen på utsatt ställe.. (läs sjukgymnastik)
070-201 85 62
Wiic

Post by Wiic »

Tack, ska köra väldigt väldigt lätt. Gör riktigt jävla ont nu, men ska ta det lugnt.
Morsan tävlade inte, knäna gav upp på henne innan hon började. Hon lindade/spände till och med ihop knäna när hon körde knäböj i slutet. Det fungerade inte i längden.. Men hon tränade på 120kg i marklyft som 17 åring. Hon var då helt hysterisk.
Mvh :)
E30 M50.
ploNe30

Post by ploNe30 »

Kul med en träningstråd =). Största hobbyn jag har, eller det är nog mer av en livsstil iofs!

Knäböj 5x130
Bänk 125x1, gick väldigt enkelt sist så 127.5 går nog upp
Rak hanelpress 52x5,5

Slänger med en film på en singel på 120kg i bänken. Ja, jag vet att killar inte ska ha magtröjjor!
http://www.youtube.com/watch?v=qzA1XKUs0XE
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Grefven

Post by Grefven »

edit
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:24, edited 1 time in total.
ploNe30

Post by ploNe30 »

Ja, jag får ta och lägga på lite mer och känna lite. Gillar dock inte att faila en maxning då resten av passet blir förstört för mig :P.

Jo självklart blir det lägre skaderisk samt att man lättare får stången där man vill ha den. Ska tänka på det tills nästa gång!
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Andreas K

Post by Andreas K »

du gjorde ju lite extra moment i det lyftet mot vad en del andra gör. En kompis gjorde ett 200 lyft förra veckan, där lyfte de andra ner stången så han börjar med den i luft och inte på ställningen. Vet inte vilket som är rätt men det känns som man gör åt lite mindre energi med den hjälpen.
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

Andreas K wrote:du gjorde ju lite extra moment i det lyftet mot vad en del andra gör. En kompis gjorde ett 200 lyft förra veckan, där lyfte de andra ner stången så han börjar med den i luft och inte på ställningen. Vet inte vilket som är rätt men det känns som man gör åt lite mindre energi med den hjälpen.
de e fusk de ;)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Thörn

Post by Thörn »

rent sånt pumpande "för att bli stor" som självändamål e ju lite meningslöst tycker iallafall jag, va skall man använda det dära till?. Muskler som är optimerade för ett par enstaka lyft med en tung vikt. Hellre ha kropp som de 2 andra gubbarna på bilderna där man kan använda kroppen till något vettigt, och inte muskler som knyter sig som bollar när man skall göra något verkligt arbete. Typ simmare, boxare mfl är mitt ideal när jag tränat, stark men ändå behålla smidighet snabbhet/vighet i musklerna.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

edit
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:24, edited 1 time in total.
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

Grefven wrote:
Thörn wrote:rent sånt pumpande "för att bli stor" som självändamål e ju lite meningslöst tycker iallafall jag, va skall man använda det dära till?. Muskler som är optimerade för ett par enstaka lyft med en tung vikt. Hellre ha kropp som de 2 andra gubbarna på bilderna där man kan använda kroppen till något vettigt, och inte muskler som knyter sig som bollar när man skall göra något verkligt arbete. Typ simmare, boxare mfl är mitt ideal när jag tränat, stark men ändå behålla smidighet snabbhet/vighet i musklerna.
vill du se ut som en simmare... då ska du träna simmning. vills du vara smidig som en gymnast så ska du således?...
'

Vad var det du inte förstod ? han vill vara stark men endå smidig/snabb/vig

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Thörn

Post by Thörn »

vill du se ut som en simmare... då ska du träna simmning. vills du vara smidig som en gymnast så ska du således?...
Kanske som att svära i kyrkan det jag sa, men vill man se ut som bild nr 1 greven posta så, ok fine ser inget fel i det. Det är ju rätt subjektivt vad man tycker ser häftigt ut. Sedan om en sån kropp väcker avund är väl en annan femma, då måste man nog vara frälst byggare :)
Du verkar ändå ha en vettig inställning till träning då jag fattat det som du kört på med kampsport i kombo med styrketräning.
Att då enbart hålla på med tunga lyft och få reps är knappast en bra kombo i kampsport. Då hamnar man ju lätt i en "för tung viktklass", blir orörlig och stel av alla muskler, får mjölksyra och har sämre kondis en en som har tränat mer den vanliga fysträningen.
Franzén

Post by Franzén »

Grr!
0706-419608
ploNe30

Post by ploNe30 »

Självklart tränar man för sitt mål vare sig det är att bara bli stor eller bli stark eller uthållig. Vill man ha alla tre delarna så, ja då tar det längre tid. Men att man skulle bli osmidig av alla "muskler" är inte sanning!

Att man "lätt" hamnar i en för tung viktklass är nog lite fel med då det inte är lätt att bygga muskler samt att vikten kontrolleras alltid med kosten, Kcal in - kcal ut.

Stor,BB kropp, världens starkaste man, uthållig, och hyfsat smidig.
http://www.youtube.com/watch?v=hSoIwONE5aw

Finns självklart bättre ex men gillar att han är en strongman med den fysiken osv.
325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
Thörn

Post by Thörn »

Att man "lätt" hamnar i en för tung viktklass är nog lite fel med då det inte är lätt att bygga muskler samt att vikten kontrolleras alltid med kosten, Kcal in - kcal ut.
jo så är det i boxning. Kör du maximal vikt med få reps och kör på så det blir träningsvärk efter, äter mycket protein och tillräckligt med kolhyderater för att orka så bygger vem som helst muskler. Det är inte den typen av träning som är bra tex i boxning.
Vet inte hur det är med viktklasser i mma och alla nya kampsport varianter, det kanske är mer fritt fram med vikten där?

Om man nu "Bygger" och inte äter får du ingen energi i kroppen, då blir det mindre bra med.

Förresten Pudzianowski knaprade väl piller och blev bortdömd i efterhand i strongman tävling, ingen bra förebild.
Bödvar

Post by Bödvar »

Kan man undvika den värsta träningsvärken på något sätt?

Mitt jobb till vardags är fysiskt krävande, och vill helst inte att träningen ska påverka jobbet :roll:

//Mattias
Locked