PPF Turbo touring.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Efter en tuff helg har det iaf hänt lite.
Plockade rent motorummet i fredags och fick det blästrat i lördags. Blev lite hål och skit, men det var ju det jag ville så jag fick laga allt.
Hela lördag eftermiddag lagade jag rost samt byggde ny upphängning för en större ic samt oljekylare. Fick lägga söndagen från 07.00-13.00 på att samma sak, men desn var det klart.
Stoffe, vår hovlackerare på PPF dök upp med sina prylar och några timmar senare var motorrummet sjukt blankt och fint i sin nya Cosmossvarta kulör.
En tuff helg, men nu är det iaf klart att lägga i en maskin bara jag får klart den.
Plockade rent motorummet i fredags och fick det blästrat i lördags. Blev lite hål och skit, men det var ju det jag ville så jag fick laga allt.
Hela lördag eftermiddag lagade jag rost samt byggde ny upphängning för en större ic samt oljekylare. Fick lägga söndagen från 07.00-13.00 på att samma sak, men desn var det klart.
Stoffe, vår hovlackerare på PPF dök upp med sina prylar och några timmar senare var motorrummet sjukt blankt och fint i sin nya Cosmossvarta kulör.
En tuff helg, men nu är det iaf klart att lägga i en maskin bara jag får klart den.
Nu är toppen portad och klar. Lite nya styrningar och ett sätesjobb, sen ska den på bottendelen.
Har även hunnit montera lite fetare krängningshämmare, och ikväll ska en båge i bilen, samt förhoppningsvis ska bakvagnen skruvas ihop.
Har även hunnit montera lite fetare krängningshämmare, och ikväll ska en båge i bilen, samt förhoppningsvis ska bakvagnen skruvas ihop.
Last edited by Bäckis on 10 May 2006, 21:16, edited 1 time in total.
e30 wrote:De kommer bli skitnajs de här
Hur mycke effekt kommer du mosa ur den iår?
Ja kommer på fredag, tar med mig dörrsidor till Ärtans bil oxå
Mvh
Kanon. Buren är i så du kan plocka i min nya bräda!
Bågen är i och jag har yxat ur hela skuffgolvet för att kunna bygga en vettig upphängning för stora diffen.
Jag ska ha ca 700hk i år är det tänkt. Hade varit kul som fan med låg tio eller hög nio med olättad kombibil...
Last edited by Bäckis on 17 May 2006, 22:33, edited 1 time in total.
Bäckis wrote:e30 wrote:De kommer bli skitnajs de här
Hur mycke effekt kommer du mosa ur den iår?
Ja kommer på fredag, tar med mig dörrsidor till Ärtans bil oxå
Mvh
Kanon. Buren är i så du kan plocka i min nya bräda!
Bågen är i och jag har yxat ur hela skuffgolvet för att kunna bygga en vettig upphängning för stora diffen.
Jag ska ha ca 700hk i år är det tänkt. Hade varit kul som fan med låg tio eller hög nio med olättad kombibil...
Last edited by Bäckis on 17 May 2006, 22:34, edited 1 time in total.
Lagat lite rost, svetsat i nytt skuffgolv och lagt igen tankluckan idag.
Stoffe har spacklat lite mer, så lack i helgen känns givet.
Det blev en Tremec TKO600RR och en 3 skivig Sachs 1480Nm koppling också. Kommer lägga den på hyllan tills ZF:en ger sig, och gör den inte det så har jag ju fina grejor ligger iaf
Stoffe har spacklat lite mer, så lack i helgen känns givet.
Det blev en Tremec TKO600RR och en 3 skivig Sachs 1480Nm koppling också. Kommer lägga den på hyllan tills ZF:en ger sig, och gör den inte det så har jag ju fina grejor ligger iaf
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Bäckis wrote:Lagat lite rost, svetsat i nytt skuffgolv och lagt igen tankluckan idag.
Stoffe har spacklat lite mer, så lack i helgen känns givet.
Det blev en Tremec TKO600RR och en 3 skivig Sachs 1480Nm koppling också. Kommer lägga den på hyllan tills ZF:en ger sig, och gör den inte det så har jag ju fina grejor ligger iaf
Haha, skön teori!
Finns "tremecarna" med någon vettig utväxling om man kör med 3.07 i klumpen?
Mvh Martin Söderlind