Page 4 of 14

Posted: 27 Sep 2010, 13:50
by BADASS_M
fick hem ett kamdrev idag :)
i helgen tänkte jag plocka ur lite turboprylar också :P
Image

Posted: 27 Sep 2010, 19:49
by E30S50
Hi very nice supra have you more pics from your engine?

Posted: 28 Sep 2010, 04:52
by BADASS_M
i can see what i can get

Posted: 01 Oct 2010, 12:00
by BADASS_M
vad är detta då? fattas lite

Image
Image

Posted: 12 Oct 2010, 17:13
by BADASS_M
lite saker har hänt iaf :). en an6 retur har kommit till tanken.
kapat ur lite bakom lyset för 5tums rör till turbon. plockat bort frambromsarna för modell mindre.

vad måste göras för att den ska vara godkänd för 8.5sek på 402m? :)

Posted: 12 Oct 2010, 17:53
by Andy_b
fullbur

Posted: 12 Oct 2010, 18:00
by BADASS_M
hjälpte inte mycket :) en vanlig fullbur är väl bara godkänd till 9.99

Posted: 12 Oct 2010, 18:46
by Bmwandreas
nej riktig bur = 7.50 tom 2012.

Posted: 12 Oct 2010, 19:27
by vectramicke
Behövs nog lite rör i golvet å då, kolla sfi25.5 tror jag de va, 7.50sec med standard durk.
Och fönsternät, stöd för stol, sprängskydd m.m som krävs. Men de e inga stora saker att ordna eg.

Posted: 20 Oct 2010, 19:21
by BADASS_M
lite bilder på vad som har hänt idag

grenröret är tänkt att coatas svart lika så avgashus och dp. men det blir efter bilen har blivit bänkad.
turbon är en BW s380 T4 alltså en 80mm :)
intercoolern är en som ppf säljer som är till skyline men passar fint på supran med. 4tum tjock
mer saker händer imon då vi ska försöka få allt klart så vi kan sätta upp den i bänken.

grabbarna hade bra tempo idag :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 20 Oct 2010, 19:27
by micke999
coolt

Posted: 21 Oct 2010, 16:29
by [zJo^]
Grymt jensa!

Posted: 21 Oct 2010, 16:57
by BADASS_M
har hänt lite mer idag. bilen är färdig :) lägger in lite bilder på vad som har hänt.

fick även upp den i dynon strax innan dom skulle hem. så han höll på kanske i 15min med mappen körde nått svep på 1.8bar utan att ändra nå tändning, lite bränsle ändra han.
756 på hjulen 948nm på hjulen och det fräna var att det var 200rpm snabbare spool på den här :lol:

mer ladd kommer i morgon då vi klivar över 2bars strecket 8)


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 22 Oct 2010, 08:36
by Bmwandreas
912 whp vid 2.7 bar. Helt standard motor!! Sjukt :P

Posted: 22 Oct 2010, 08:47
by ///Peter
Bmwandreas wrote:912 whp vid 2.7 bar. Helt standard motor!! Sjukt :P


Ja det är heelt galet, ibland lyckas dom rätt bra med motorkonstruktion dom där Japanerna 8)

Bottnade turbon där?

Posted: 22 Oct 2010, 09:15
by moonzhine
Bmwandreas wrote:912 whp vid 2.7 bar. Helt standard motor!! Sjukt :P


ja de är fan sjukt med org topp och kammar mm :)
Frågan är ju hur länge de håller..

Posted: 22 Oct 2010, 09:27
by Bmwandreas
///Peter wrote:
Bmwandreas wrote:912 whp vid 2.7 bar. Helt standard motor!! Sjukt :P


Ja det är heelt galet, ibland lyckas dom rätt bra med motorkonstruktion dom där Japanerna 8)

Bottnade turbon där?


Nej helt lugnt med mottryck och allt.