Page 4 of 12
Posted: 17 Nov 2006, 16:43
by robber
nu sitter man på tåghelvetet på väg hem till sthlm. Fan vad Karlskoga suger!
Nu ligger resterade grejor och väntar på BMW i Solna som fö ligger brevid garaget, alltid nära för grejor. Blir nog lite rondellskörning i solna i helgen med det nya chassiet och powerflexbussningar i bak och framvagnen
Posted: 19 Nov 2006, 00:44
by robber
Nu var dämpare och fjädrar monterade fram och bak inte bak och fram
Känns riktigt bra, bara montera krängaren och PowerFlexbussningar i bak nu sen äre "biff"
Sumerar med lite bilder från idag.
Så här såg bilen ut när jag kom till garaget imorse. Inga dämpare alls i bak. Hade inte alla damasker och gummin förra helgen så fick vänta så de blev bra gjort.
Lite armar som jag bytte förra helgen som ligger och skräpar. Bytte också styrleder men de slängde asap
Här har vi nya Bilstein dämparna ihopskruvade med Eibach fjädrarna.
Fjäderbenslagren bak va tvärslut. Lät som faen bakifrån. Detta är förklaringen. Bara kex inge metall alls kvar i de. Tur att man hade nya. Gissa vilka som är nya och gamla
De gamla Monroe dämparna va inte heller så söta.
Slutresultatet. Hög som faen men satan vilken skillnad!
De va alles nu. Måste kirra någon som byter silentblocken bak samt byta krängaren bak och bytta till PF och alla upphängningar mm i bak. Samt få i diffen i nya diffhuset.
Tack igen Anton aka Exlex för all hjälp!
Posted: 19 Nov 2006, 09:54
by Synthetic
jag hoppas att den blir lägre när fjädrarna fått sätta sig, annars har du juh en e34 SUV ståendes där
siletblocken byter du väl själv? du som är händig och mekat med starlets bor väl kunna byta ut silentblock me
Posted: 19 Nov 2006, 19:13
by robber
Synthetic wrote:jag hoppas att den blir lägre när fjädrarna fått sätta sig, annars har du juh en e34 SUV ståendes där
siletblocken byter du väl själv? du som är händig och mekat med starlets bor väl kunna byta ut silentblock me
Jora lite händig är man, dock saknar jag lyft och vill få upp bilen för att kunna mecka. Så blir lämna bort till polares polera (illa) måste då också ta ned avgaset så jag kan byta krängare samt byta diffhus till en med M5 lamelldiff i samt de andra bussningarna ska då också bytas till PF i bakvagnen
blir goot!
Den har nu satt sig kört ca 60-70mils nöjeskörning i sthlm
Bilfan har stått för länge så jag har inte gjort annat än busat på sistone
Bild på hur den är i bak nu!
Posted: 23 Nov 2006, 22:22
by Moker
hur är bilen att köra nu efter bytet? Är det säkningsats också ? får man fråga vart du köpte satsen ifrån ?
Posted: 23 Nov 2006, 22:38
by robber
Moker wrote:hur är bilen att köra nu efter bytet? Är det säkningsats också ? får man fråga vart du köpte satsen ifrån ?
Den e bra stutsigare
Inte bytt allt än samt gjort en hjulinställning men sofar so good. Köpte dämparna på tyska ebay gav 5900kr till dörren. de sänker 30/25 helt perfekt för min look
Du bor jue i sthlm bara att komma förbi håller till i garaget Solna i helgen, då kan du själv se och känna
Posted: 23 Nov 2006, 22:44
by Moker
Jaaa, får komma förbi nån gång
Posted: 23 Nov 2006, 22:49
by robber
Moker wrote:Jaaa, får komma förbi nån gång
ja bara pma innan så kan vi bestämma mer
bara byta alla bussningar till PF bak nu sen 4hjulsinställning samt byta krängaren bak samt få i lamelldiffen så äre biff, för ett tag iaf
Posted: 25 Nov 2006, 23:32
by robber
lättade lite i motorutrymmet idag
blir att sätta tillbaka dämpade faktiskt rätt bra
Luftat bromsarna och småpulat lite idag, mest mys
Mötte upp sidenmark på älvsjömässan också och köpte ett styke instrumentpanel av han som ska plastas om mm.
Posted: 26 Nov 2006, 00:55
by Booonie
ser mycket bra ut
Posted: 26 Nov 2006, 09:21
by robber
Booonie wrote:ser mycket bra ut
Tackar! Ja de går frammåt! Mycke kvar men också mycket gjort. Måste få allt i bak bytt rätt asap nu. Bilen understyr så innihelvete nu. Knappt körbart
Posted: 26 Nov 2006, 14:38
by P.Herrdahl
Ser skit bra ut, lär ju bli rätt bra väghållning.
Posted: 26 Nov 2006, 23:06
by robber
Hollizini wrote:Ser skit bra ut, lär ju bli rätt bra väghållning.
Jo de jag hoppas! Ska iaf bli som ny och lite bättre
Posted: 02 Dec 2006, 19:59
by robber
bilen är ev till salu! I delar eller i paket.
Posted: 02 Dec 2006, 23:56
by Moker
Varför ??
Posted: 03 Dec 2006, 00:04
by robber
Moker wrote:Varför ??
känner lite att en e30 lockar mer
bygger dock vidare tills någon ger mig de jag vill ha för bilen och delarna
Posted: 03 Dec 2006, 00:32
by Tysken
Om du lämnar E34 karossen för en E30 är du en tönt! ALLA!!!!! bygger ju på E30, den lilla fjantbilen som är lätt som en fjärt i stjärten.
Snälla behåll din bil...