Page 4 of 9

Posted: 10 Jul 2010, 19:23
by Magnaten
för bövelen bäckström...m3 speglar?

Posted: 10 Jul 2010, 19:29
by Bäckis
De satt på!! Ska byta till mina signaturspeglar senare.

Väntar även på en coiloversats som kommer inom kort, sen ska den bli 3-5 cm lägre. Sjukt 80-taligt stuk på den iaf, jag är nöjd. Slutrören känns som en revansch för det alldeles för grova på touringen :)

Imorgon kommer Rille "skrotsamlaren" Bruhn förbi med underrede till min svarta skinnförarstol och en elhissknapp. Sen är det mesta i ordning, ett damaskbyte på drivaxlarna kvara bara.

Posted: 10 Jul 2010, 19:40
by bubbel
stenhårt stuk! M-tech 1 bil i bra skick är absolut lika snygg som en m-tech2 om inte bättre ändå!

Posted: 10 Jul 2010, 19:46
by Magnaten
är det nån form av dieselkrökar mitt finska generalöga skådar? isf gör du mej stolt

Posted: 10 Jul 2010, 22:37
by Krillian
Bäckis har blivit gubbe :lol:

vad för blinkers är de som sitter på fram ?

Posted: 10 Jul 2010, 22:51
by Bäckis
Vita glas med ett lager toningsspray.

Rören är 45 graders 76mm som är vridna snett utåt och neråt.

Posted: 11 Jul 2010, 23:23
by Bäckis
Uppe i varv efter finalen i VM så passade jag på att byta de trasiga drivaxeldamaskerna och göra rent och fetta om knutarna.

Hängde bara dit dem då alla insexskruvar var för dåliga så jag vill ha nya imorgon bitti.

Ska ge mig på att dra kabel till en ABS givare för launch också när jag ändå lortar.

Posted: 12 Jul 2010, 00:10
by Oscarr
Fyfan vad snygg den är ! Gött mos också

Posted: 12 Jul 2010, 13:11
by Krillian
Hur gjorde du med sidorna på stötfångaren fram samt listerna runt om på stötfångarna?


Såg du skrev något om de i en tråd.

Kollat runt lite själv och verkar som man måste ha nya sidor fram+ listerna på sidan och nya lister bak, alla till m-technic?

/ K

Posted: 12 Jul 2010, 19:25
by Bäckis
Hur jag gjorde? Bilen hade M-tech, jag monterade ihop allt efter lack igen.

Det är clips med M6 gänga till listerna, inte de vanliga clipsen. Man kan tillverka egna busenkelt.

Posted: 12 Jul 2010, 19:32
by JimmyA
du har grym bilsmak bäckis, alla dina bilar har tilltalat mig. precis rätt stuk och alltid rätt färg och fälgval! tummen upp... (ok din 9,50s e21 va inte jätte vacker) :lol:

Posted: 12 Jul 2010, 20:20
by KKR-Rille
Bäckis wrote:Imorgon kommer Rille "skrotsamlaren" Bruhn förbi med underrede till min svarta skinnförarstol och en elhissknapp. Sen är det mesta i ordning, ett damaskbyte på drivaxlarna kvara bara.

Mission complete!
Bt.w. tack för åkturen, den gick förbaskat bra, och ruggit bra spool med den turbon, klart imponerad!
/skrotsamlarn :wink:

Posted: 12 Jul 2010, 23:00
by Bäckis
JimmyA wrote:du har grym bilsmak bäckis, alla dina bilar har tilltalat mig. precis rätt stuk och alltid rätt färg och fälgval! tummen upp... (ok din 9,50s e21 va inte jätte vacker) :lol:


Tack. E21:an var också grym, men på den tiden hade jag inte råd med snygga fälgar, det var mest de som sabbade den.

Posted: 12 Jul 2010, 23:01
by Bäckis
KKR-Rille wrote:
Bäckis wrote:Imorgon kommer Rille "skrotsamlaren" Bruhn förbi med underrede till min svarta skinnförarstol och en elhissknapp. Sen är det mesta i ordning, ett damaskbyte på drivaxlarna kvara bara.

Mission complete!
Bt.w. tack för åkturen, den gick förbaskat bra, och ruggit bra spool med den turbon, klart imponerad!
/skrotsamlarn :wink:


Ja, den går redigt gött sett till vad det är. Har varit ute nu och fått över underredet på skinnstolen, så nu sitter man kalas efter att jag även fått bort rattnavsförlängaren.

Posted: 12 Jul 2010, 23:10
by peppe
Ja, du ska ha en eloge för dina bilar, och då tror jag att jag menar alla iaf dom jag sett, snygga och stilrena.

Gubben kan :lol:

Posted: 13 Jul 2010, 00:27
by markus
Kan bara instämma på stilen riktigt cleant. Det skulle vara mycket intressant att se bromspapper på den där maskin =)

Posted: 13 Jul 2010, 00:38
by Brunzell
Jävligt snygg, blev grym skillnad sen jag var med Kihltech i urskogen och kollade på den första gången.. Tummen upp Bäckis