Page 4 of 5
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 28 Jul 2011, 12:32
by moxi
Jag kunde inte byggaom mitt tråg sådär mycket neråt pga markfri gången. Tråget är tyvär lägsta punkten i fram. Ska bygga o montera dit en stor hasplåt som lite skydd.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 28 Jul 2011, 17:39
by hockne
moxi wrote:Jag kunde inte byggaom mitt tråg sådär mycket neråt pga markfri gången. Tråget är tyvär lägsta punkten i fram. Ska bygga o montera dit en stor hasplåt som lite skydd.
Vi får se om det går att fixa till lite
Ska testa när jag kommer hem från smögen att kapa lite i ett tråg och se hur mycket det går att fimpa.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 09 Aug 2011, 17:35
by hockne
Det va ett tag sen man uppdaterade.
Jag har haft 4v semester, men det har inte hänt så mycket med bilen.
Har varit ute med husvagnen en hel del, sen har man gjort en del andra saker.
Här kommer lite bilder på vad som har hänt med bilen.
Måste bredda lite mera.......Dom va inte 10" utan 11,5"
Så får bredda lite extra
Har kapat lite mer.....
Kommer mera bilder senare.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 18:04
by Manne
Får man fråga varför du ska bygga om tråget, eller rättare sagt, varför hamnar de för lågt?
hockne wrote:Måste bredda lite mera.......Dom va inte 10" utan 11,5"
Så får bredda lite extra
Man mäter invändigt, mellan kanterna.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 18:57
by hockne
Manne wrote:Får man fråga varför du ska bygga om tråget, eller rättare sagt, varför hamnar de för lågt?
hockne wrote:Måste bredda lite mera.......Dom va inte 10" utan 11,5"
Så får bredda lite extra
Man mäter invändigt, mellan kanterna.
Jag ska rakställa är det tänkt, men får se.
Just nu är det i bak som gäller
Sen blir det i med buren och sen kapa i fram.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 19:45
by Manne
jaha, hur blir de med spakstället på lådan då?
den passar ju väldigt bra annars om den får sitta som den gör i en bmw
Om du tänker att de ska bli plats för turbo så är de inga problem att fixa ett grenrör så du får turbon strax framför fjäderbenstornet.
Du flyttar ju problemet till insugssidan istället, de är trångt nog som de är om den sitter vanligt. du kommer nog inte kunna köra orginalinsug om du rätar upp den.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 20:05
by hockne
Manne wrote:jaha, hur blir de med spakstället på lådan då?
den passar ju väldigt bra annars om den får sitta som den gör i en bmw
Om du tänker att de ska bli plats för turbo så är de inga problem att fixa ett grenrör så du får turbon strax framför fjäderbenstornet.
Du flyttar ju problemet till insugssidan istället, de är trångt nog som de är om den sitter vanligt. du kommer nog inte kunna köra orginalinsug om du rätar upp den.
Fan det hade jag inte tänkt på :S
Just nu som sagt så är det i bak som är prio 1,
sen efter det får man se vad det blir.
Det är så att jag vill få bak motorn lite,
typ 20 cm.
Just därför så ska jag bygga om tråget och rak ställa motorn.
Men få se vad det blir om man orkar göra det eller inte
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 20:28
by Manne
då lär du ju flytta/bygga om torpeden kraftigt.
jag har ca 3-4 cm mellan topp å torped på min
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 20:39
by hockne
Jag hade max 2 cm :s
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 11 Aug 2011, 21:31
by Manne
de räcker länge de
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 12 Aug 2011, 07:47
by hockne
Manne wrote:de räcker länge de
Jo men jag skulle vilja få tillbaks motorn en liten bit,
men man får se hur mycket ork man har sen när röven är klar.
Ska kolla vidare på hur jag ska göra.
Mvh
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 21 Aug 2011, 00:46
by hockne
I dag så åkte jag och tjejen ut till garaget.
Till och med tjejen gjorde något med sin Bubbla
Den har hon inte rört på 2 år eller något sånt
Här kommer en bild på den.
Hon rev ut all inredning och jag hjälpte till med att ta bort bak skärmarna.
Sen va man ju tvungen att hänga på ena breddaren.
well well...... till min bil då.
När jag inte hjälpte tjejen så passade jag och min garage polare in motorn lite i min bil och kollade och mätte så den kom rak m.m.
Så nu behöver jag en ZF låda innan jag kan göra något mera :/ Så någon som har en paj eller hel vilket som så säg till,
imorgon så blir det till att förstärka motorbalken lite.
Sen börja förbereda för motorfästen.
Jo jag ska försöka rakställa den, någon som vet hur man gör med v-lådan sen? Tänkte att det kanske blir massa fel eller
Det vart lite tajt
Men det ska fixas imorgon.
Hockne´s 242 M50B25
Posted: 21 Aug 2011, 13:16
by moxi
Svetsa om sprängkåpan som jag eller köp eller tillverka en egen spränkåpe adapter.
Re: Hockne´s 242 M50B25
Posted: 29 Sep 2011, 19:14
by hockne
Buren byggs förfullt
lådan ligger hos TTR Jompa och ska svetsas om.
Kardan fixad
Coilover sats till fram ligger hemma
Ska uppdatera mera lite senare med bilder m.m.
Jag har en fråga?
Jag ska köra en M50B20 med turbo, men nu vill jag veta vad jag ska ha turbo?
Det är 150hk original och jag vill få ut 220hk ur motorn.
Så tips på Turbo & spridare.
Sen vill jag ha förslag på fjädrar till fram och bak?
Vad ska jag ha för hårdhet?
Mvh
Re: Hockne´s 242 M50B25 *TIPS*
Posted: 29 Sep 2011, 20:27
by Nisse Järnet
Vad skit som helst? Erik tjackade en Saab 95 Aero turbo av mig för nåt år sen, kolla om han har kvar den
Re: Hockne´s 242 M50B25 *TIPS*
Posted: 29 Sep 2011, 20:58
by erikjakan
Finns kvar, =)
Fjädrar fram 650 lbs/in och bak 250 lbs/in om du köper från rallydesign.
Har m3 3.2 spridare också, dem räcker nog fint!
MVH Erik
Re: Hockne´s 242 M50B25 *TIPS*
Posted: 29 Sep 2011, 21:45
by hockne
erikjakan wrote:Finns kvar, =)
Fjädrar fram 650 lbs/in och bak 250 lbs/in om du köper från rallydesign.
Har m3 3.2 spridare också, dem räcker nog fint!
MVH Erik
Nice, vad vill herrn för det då?