Page 4 of 18
Posted: 14 May 2010, 11:32
by Criser-X
fan va skyst, han kommer säkert att flina i minst 2 dar till!
Posted: 14 May 2010, 15:06
by Clew
Här kommer bänkpapper:
584whp/776wnm vid 1.8bar som dock sjunker mot 1.6bar på slutet pga. för liten turbo. 340whp på grundladd, dvs 0.7bar.
Jag har filmat massor, så jag ska bara klippa lite grann sen kommer den ut!
Tycker det är dags att ägaren kommenterar lite nu
Posted: 14 May 2010, 15:08
by Pimplaren
Grattis!
Posted: 14 May 2010, 15:10
by BusE
Måste börja med o tacka både bäckis och Ärtan för att dom kunde klämma in mig på mappning,support och en helt kanon dag! NI E GRYMMA!
584whp 776nm vid 1.8bar och 6500varv vart det, turbo botnades, skulle väll vart mer kanske med trimkam då jag kör med orginalkam!
Allt flöt på hur fint som helts helt oroligt.
angående munngiporna så är dom uppe i öronen fortvarande och lär vara det i några dagar minst.
lite film klipp kommer när clew har klippt filmen då det filmades hela dagen.
Nu väntar jag bara att det blir torra vägar så blir det snyt ON!
mvh / Grymt lycklig BMW m30 turbo ägare!
Posted: 14 May 2010, 15:15
by Pimplaren
Dra inte för mkt på varvstopp(lätt hänt när det tokspinner på 2an jämt)! jag hann köra 70 mil på 2 topp packningar och en kil i framkant
hehe
Vill se snytar film!! du har inte öppen wastegate va?
Posted: 14 May 2010, 15:18
by BusE
Pimplaren wrote:Dra inte för mkt på varvstopp(lätt hänt när det tokspinner på 2an jämt)! jag hann köra 70 mil på 2 topp packningar och en kil i framkant
hehe
Vill se snytar film!! du har inte öppen wastegate va?
Bilen låter riktigt snällt på varvstopp,slår inte så där hårt, nej kör inte öpen wastegte, den går ner fint 3½ downpipen.
snytar film kommer att komma
Posted: 14 May 2010, 15:22
by Clew
Måste också ge PPF och ärtan speciellt credd för support och mappning, inte för att det behövdes support men ändå haha.
Helt otroligt hur bra allt flöt på idag, inte ett enda strul.
Mest tack vare Vipec, har aldrig hållt på med ett mer genomtänkt och väl fungerande sprut!
Posted: 14 May 2010, 15:27
by BusE
Clew wrote:
Mest tack vare Vipec, har aldrig hållt på med ett mer genomtänkt och väl fungerande sprut!
Instämmer till 100%!
Posted: 14 May 2010, 15:37
by ///Peter
BusE wrote:
584whp 776nm vid 1.8bar och 6500varv vart det, turbo botnades, skulle väll vart mer kanske med trimkam då jag kör med orginalkam!
Det låter som fantastiskt bra effekt på 1.8 bar med tanke på både orginalkam samt liten volym, vad ligger den på 3.1-3.2 liter med 80mm i slag?
Posted: 14 May 2010, 15:39
by BusE
///Peter wrote:BusE wrote:
584whp 776nm vid 1.8bar och 6500varv vart det, turbo botnades, skulle väll vart mer kanske med trimkam då jag kör med orginalkam!
Det låter som fantastiskt bra effekt på 1.8 bar med tanke på både orginalkam samt liten volym, vad ligger den på 3.1-3.2 liter med 80mm i slag?
japp 80mm slag, den ligger nånstans mellan 3.1-3.3 liter max.
får se i vinter om man har tråkigt om det åker i en vassare kam och en större turbo handlas
Posted: 14 May 2010, 16:03
by Bäckis
Är du säker på att det är en originalkam? Vi har kört 3,5 maskiner som gett mindre med samma ladd trots större volym.
Posted: 14 May 2010, 16:16
by Clew
Bäckis wrote:Är du säker på att det är en originalkam? Vi har kört 3,5 maskiner som gett mindre med samma ladd trots större volym.
Det är hela toppen från gyldmarks "hajen" om jag fattat det rätt.
Tycker också den ger bra effekt för att vara snäll kam och ~3.2liter.
Nån som vet lyft på originalkammen? Är ju lätt att mäta upp och jämföra lyftet iaf.
Posted: 14 May 2010, 17:50
by ///Peter
Bäckis wrote:Är du säker på att det är en originalkam? Vi har kört 3,5 maskiner som gett mindre med samma ladd trots större volym.
Thats my point!
Posted: 14 May 2010, 19:09
by BusE
Det var nån som köpte toppen av Dan, jag köpte den sen och han sa att det var orginal kam. Dan vet nog bäst om det e orginal kam eller inte men tyckte när toppen var i bitar att det såg ut som en orginal kam.
mvh.
Posted: 14 May 2010, 19:11
by Pitbull
BusE wrote:Det var nån som köpte toppen av Dan, jag köpte den sen och han sa att det var orginal kam. Dan vet nog bäst om det e orginal kam eller inte men tyckte när toppen var i bitar att det såg ut som en orginal kam.
mvh.
Lär ju stå ngt nr på kammen.
Posted: 14 May 2010, 20:32
by Tjottirotti
Gyldmark lär väl veta? grattis till gott mos
Posted: 14 May 2010, 20:46
by Pitbull
Tjottirotti wrote:Gyldmark lär väl veta? grattis till gott mos
Även om Dan vet så kanske de är bytt kam då det är 2st ägare efter Dan.