Page 4 of 14
Posted: 17 Feb 2007, 22:08
by m3lunde
Grym film
Posted: 17 Feb 2007, 22:31
by E30Anders
Mackanoz Postat: lör 17/feb 2007 19:06 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Vet inte om man ske le eller gråta....
Lycka till med allt nu Anders och hoppas se dig i sommar på stripp eller dyl.
Mr M
Gråta? Tycker du den går så kass
Tänk nu på att den gick med ca 1 bars ladd å
riktigt fulmappad på filmen.
Den gick ju aningen bättrepå 1,4 bar å seriösare mappning.
MVH/ Anders
Posted: 17 Feb 2007, 23:15
by BRUZZE
ruggit fin....
mera filmer vill vi se!!
Posted: 17 Feb 2007, 23:35
by Zwofurti
Är grymt imponerad av utseendet på din bil.
Tycker fan nästan det är snyggare med original c-stolpe + bagage än m3:ans.. till m3 breddarna alltså.
Fan va fett, måste m3 bredda.
Posted: 17 Feb 2007, 23:44
by E30Anders
Kul att ni gillar kärran
Nu tokmekas det för att få ihop den och helst hinna med å byta färg, slipper ju gärna den gula lacken
Fler bilder kommer när det finns något att visa.
Just nu så väntar jag på mina wiseco kolvar men det verkar gå trögt tyvärr
MVH/ Anders
Posted: 18 Feb 2007, 00:21
by Zwofurti
E30Anders wrote:Kul att ni gillar kärran
Nu tokmekas det för att få ihop den och helst hinna med å byta färg, slipper ju gärna den gula lacken
Fler bilder kommer när det finns något att visa.
Just nu så väntar jag på mina wiseco kolvar men det verkar gå trögt tyvärr
MVH/ Anders
Hatar gula bilar men din ser fan bra ut i gult =)
Posted: 18 Feb 2007, 11:33
by Mackanoz
E30Anders wrote:Mackanoz Postat: lör 17/feb 2007 19:06 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Vet inte om man ske le eller gråta....
Lycka till med allt nu Anders och hoppas se dig i sommar på stripp eller dyl.
Mr M
Gråta? Tycker du den går så kass
Tänk nu på att den gick med ca 1 bars ladd å
riktigt fulmappad på filmen.
Den gick ju aningen bättrepå 1,4 bar å seriösare mappning.
MVH/ Anders
hehe Anders menade bara att man saknar kärran när man ser filmen
tycker den såg upp att skjuta på bra.
Kommer bli fet med nya maskinen
Posted: 18 Feb 2007, 12:59
by Porris
riktigt najs bil och film.... ärligt så tycker jag det är lite synd att du ska lacka om den.... lite skönt med folk osm har lite anorlunda färger...tycker int egula e30 är så vanliga.... tror den skulle bli riktigt läcker med gul lack och svarta fälgar(det var på gång föresten va??) det tror jag kan bli riktigt läckert....
Posted: 18 Feb 2007, 14:24
by xelerator
helt ok faktiskt..
den var ju inte svårstartad direkt
.. så helt jäkla fulmappad kan den inte ha varit
..
lycka till nu!!
Posted: 21 Feb 2007, 20:16
by E30Anders
Då är grenröret nästan klart, bara några uttag för avgastemp som ska svetsas dit å dom får jag imon
Var ju bara tvungen att provmontera snurran för motivationens skull
.
Nu visade det sig att både tryckrör och downpipe fån gamla maskinen mer eller mindre passar
, så där sparade man ju lite tid på att slippa bygga nya prylar.
Nu hoppas man ju verkligen att kolvarna dyker upp snart, så man kan kasta sig över motor bygget. Tyvärr verkar det ju dröja
Om det är någon som sitter på en stressplatta till s50 och kan tänka sig att låna/hyra ut den så hör av er!!!!
MVH/ Anders
Posted: 21 Feb 2007, 21:41
by Overcharged
Ser riktigt fett ut med den snurran
tummen upp!
Posted: 22 Feb 2007, 06:53
by Bonje
Ser riktigt nice ut det där!
En stressplatta till M20/M50 borde funka till S50 också. Det är cc 91mm mellan cylindrarna på alla. Jag vet att S50 har 86 mm borr och M20/M50 84. Men stressplattorna brukar man göra med större diameter än blocket.
Posted: 22 Feb 2007, 18:20
by E30Anders
Overcharged Postat: ons 21/feb 2007 21:41 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Ser riktigt fett ut med den snurran tummen upp!
Man tackar
, hur går det med ditt bygge då?
Bonje Postat: tor 22/feb 2007 06:53 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Ser riktigt nice ut det där!
En stressplatta till M20/M50 borde funka till S50 också. Det är cc 91mm mellan cylindrarna på alla. Jag vet att S50 har 96 mm borr och M20/M50 94. Men stressplattorna brukar man göra med större diameter än blocket.
Ditt bygge ser ju inte direkt tråkigt ut heller
Det låter intressant, hoppas det passar!!!
Tror du menar 84 och 86mm
MVH/ Anders
Posted: 23 Feb 2007, 06:46
by Bonje
Jo självklart menar jag det... tryckfelsnisse var visst i farten!
Posted: 28 Mar 2007, 22:16
by Fear This
har de hänt nåt nytt? ser kalas ut änsålänge iaf!
& e helnöjd me trattarna ska du veta! stort tack!
mvh
Posted: 01 Apr 2007, 17:46
by E30Anders
Fear This Postat: ons 28/mar 2007 22:16 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
har de hänt nåt nytt? ser kalas ut änsålänge iaf!
& e helnöjd me trattarna ska du veta! stort tack!
Jo då, just nu står den nerplockad inför lack så det är lite plåtarbete samt slipning och spackling som tar mest tid just nu.
Har även fixat lite fetare bromsar som jag håller på å fixar adaptrar till, det blir 4-kolvs brembo ok och 340mm skivor fram och 2-kolvs brembo ok bak med någon lämplig skiva.
Insug, grenrör och oljetråg e färdigt.
Dom nya vevstakarna ligger å väntar på att få paras med wisecokolvarna som aldrig dyker upp
.
Downpipe med wastegaterör är också klart så nu hänger det på kolvarna, dyker dom inte upp snart så lär det inte bli något kört i år
.
Hur går det för dig då?
MVH/ Anders
Posted: 01 Apr 2007, 18:55
by Fear This
kul att du jobbar på bilen iaf:) för mej går de rätt trögt faktiskt.. har inte gjort ett handtag på bilen på evigheter utan mest samlat på mej lite delar å så.. är nog samma här får se om de blir nåt åka av i år, blir man mecksugen så blir de nog å dra liv i den men annars så lär den stå å damma ett tag till