Zak's E30 M-tech II KiC '85. Gata, Bana, Strip 11.80 @ 194km
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
väldigt fint. kul med folk som inte bara handlar
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ännu en gång stort tack =]
Kul att inte bara jag gillar grejerna!
Stötte på lite problem idag, men det är åtgärdat.
Hade gjort stopp längst ner på hylsan, men det tog i fälgen.
Så körde helt enkelt ner kanten med vinkelslipen.
Efter det så tog däcket i hylsan, men det var så pass lite och däcken är 225 fram. Jag ska ha 205 eller 215 egentligen. Har för mig att det ska vara spacers till dessa fälgar med så det kommer antingen att gå till av sig själv eller får jag montera spacer på varje sida =]
Måste justera övre fjäderbrickan med. När jag skulle skruva fast topplagret så tog muttern inte så många gängor så jag tyckte inte det blev bra.
Det blir upp i svarven igen och köra underkanten runt hålet 9.5 mm längre in så att säga. Då kommer stötdämparen mer in i brickan och gängan ska ta som original.
Sen har jag en fråga.
Topplagringen hur har vissa gjort där?
Kört på original? Men då får jag inte ner den så mkt i backen som jag vill.
30mm från skärmkant kvar.
Har kollat lite på justerbara topplagringar, men är dom helt stumma
eller går det att köra på sådana utan att riskera skaka loss tänderna när man kör på gatan?
Kul att inte bara jag gillar grejerna!
Stötte på lite problem idag, men det är åtgärdat.
Hade gjort stopp längst ner på hylsan, men det tog i fälgen.
Så körde helt enkelt ner kanten med vinkelslipen.
Efter det så tog däcket i hylsan, men det var så pass lite och däcken är 225 fram. Jag ska ha 205 eller 215 egentligen. Har för mig att det ska vara spacers till dessa fälgar med så det kommer antingen att gå till av sig själv eller får jag montera spacer på varje sida =]
Måste justera övre fjäderbrickan med. När jag skulle skruva fast topplagret så tog muttern inte så många gängor så jag tyckte inte det blev bra.
Det blir upp i svarven igen och köra underkanten runt hålet 9.5 mm längre in så att säga. Då kommer stötdämparen mer in i brickan och gängan ska ta som original.
Sen har jag en fråga.
Topplagringen hur har vissa gjort där?
Kört på original? Men då får jag inte ner den så mkt i backen som jag vill.
30mm från skärmkant kvar.
Har kollat lite på justerbara topplagringar, men är dom helt stumma
eller går det att köra på sådana utan att riskera skaka loss tänderna när man kör på gatan?
Fixade idag övre fjädertallrikarna.
Blev kanon och muttern tar som den ska.
Ingen risk för gängpaj med andra ord.
Båda ser ut som den till vänster på bild.
Sen tog jag tag i ett riktigt störande moment jag haft.
Bromskivorna har ju var varit lösa.
Så varje gång man lossar framhjulen så hänger skivorna med.
Så jag borrade helt enkelt ett hål i navet och gängade dit en M6a.
Det blev riktigt kanon och nu ska dom sitta kvar varje gång man lossar hjulen =]
Blev kanon och muttern tar som den ska.
Ingen risk för gängpaj med andra ord.
Båda ser ut som den till vänster på bild.
Sen tog jag tag i ett riktigt störande moment jag haft.
Bromskivorna har ju var varit lösa.
Så varje gång man lossar framhjulen så hänger skivorna med.
Så jag borrade helt enkelt ett hål i navet och gängade dit en M6a.
Det blev riktigt kanon och nu ska dom sitta kvar varje gång man lossar hjulen =]
Höger fjäderben monterat med bromsskiva och hjul.
Bromsadapterfixturen är byggd och ska beräknas om så jag kan göra en ritning på hur det exakt ska se ut.
Kommer slänga dit vänsterfjäderben idag med bromsskiva och hjul för nu behöver jag inte den längre för adaptern är som sagt fixad.
Bilen kommer nu bli fullt rullbar igen och eventuellt att man tar ut den en stund ur garaget och gör en vårstädning =]
Bromsadapterfixturen är byggd och ska beräknas om så jag kan göra en ritning på hur det exakt ska se ut.
Kommer slänga dit vänsterfjäderben idag med bromsskiva och hjul för nu behöver jag inte den längre för adaptern är som sagt fixad.
Bilen kommer nu bli fullt rullbar igen och eventuellt att man tar ut den en stund ur garaget och gör en vårstädning =]
Har hängt dit båda fjäderbenen nu och lämnad det för denna gång.
Nu har jag påbörjat catchtanken till vevhuset.
Körde lite i svarven idag.
Fuskade lite denna gång och köpte en färdig, men den ska moddas då den inte riktigt var enligt mina önskemål.
Svarvar upp invändigt mått till det jag vill ha det.
Ska köra lite mera i morgon
Nu har jag påbörjat catchtanken till vevhuset.
Körde lite i svarven idag.
Fuskade lite denna gång och köpte en färdig, men den ska moddas då den inte riktigt var enligt mina önskemål.
Svarvar upp invändigt mått till det jag vill ha det.
Ska köra lite mera i morgon
Har påbörjat lite lagning av spoilerpaketet till bilen.
Fronten har fått sig en lagom kyss i mitten.
Gissar på att föregående ägare kört in i trottoarkant eller liknande.
Har dessutom gjort färdigt catchtanken till vevhusventilationen.
Bilderna blev lite kassa. Telefonen mådde nog inte bra idag helt enkelt
Här går sprickan.
Har kört upp en lagom stor V-fog för att kunna plasta ordentligt.
Svarvat upp innermåttet och tagit bort ca 4.5mm av 6mm så är 1.5mm vägg istället.
Nu väger den ca 75% mindre än när jag fick hem den.
Färdiglackad och gängat upp den koniska gängan så AN-kopplingarna kommer där dom ska vara
och inte som på föregående bild då det var max.
Svårt att fota nått svart.
Fronten har fått sig en lagom kyss i mitten.
Gissar på att föregående ägare kört in i trottoarkant eller liknande.
Har dessutom gjort färdigt catchtanken till vevhusventilationen.
Bilderna blev lite kassa. Telefonen mådde nog inte bra idag helt enkelt
Här går sprickan.
Har kört upp en lagom stor V-fog för att kunna plasta ordentligt.
Svarvat upp innermåttet och tagit bort ca 4.5mm av 6mm så är 1.5mm vägg istället.
Nu väger den ca 75% mindre än när jag fick hem den.
Färdiglackad och gängat upp den koniska gängan så AN-kopplingarna kommer där dom ska vara
och inte som på föregående bild då det var max.
Svårt att fota nått svart.