Page 4 of 15
Posted: 21 Feb 2010, 18:40
by Sandén
Ok får kika runt lite erik annars skickar jag upp sakerna till dig
Drog till dp idag lite o det räcker nog så här den ska nog ok ut när den blir lite varm sen
Sen så började ja kika lite på mina vag spolar o jämföra med hur det va kopplat med mina gamla. De har kopplat waste fire med 1-6 2-5 3-4 och det verkar som vagspolarna som ja köpt suttit på ett sm4 med då de har samma färger till cyl osv osv sen alla plus dragna till en grövre o all jord till en annan.
Men mina gamla hade 1 svart och en brun kabel in i kabelpiskan från varje spole så funderar på vilken av dom som är jord resp plus... Räcker det om jag drar ny jord till mina nya spolar och plus eller hur ska de kopplas?
Får väl sätta mig med sm4 boken men har inte den för tillfället.
mvh Joel
Posted: 21 Feb 2010, 19:08
by Bmwandreas
Du jordar dem i ventilkåpan.
Posted: 21 Feb 2010, 19:13
by Sandén
Ok sen bara + från vad som?
Posted: 21 Feb 2010, 19:14
by Bmwandreas
Ja sen 12v tändningsplus bara.
Posted: 21 Feb 2010, 19:18
by Sandén
Ok då så! Måste jag ändra nått i sprutet sen eller styrs msd spolarna och vag på samma sätt?
Posted: 21 Feb 2010, 19:25
by johankihl
Sandén wrote:Ok då så! Måste jag ändra nått i sprutet sen eller styrs msd spolarna och vag på samma sätt?
Beroende på vad MSD spolarna körts med för dwell tid behöver du ändra lite. Vill minnas att MSD spolarna triggas på negativ flank lksom VAG. Ev fungerar det med dwell tiden man kört med MSD med.
Posted: 21 Feb 2010, 19:30
by Bmwandreas
Du måste ställa in dwelltiden innan du startar.
Posted: 21 Feb 2010, 19:37
by Sandén
Bmwandreas wrote:Du måste ställa in dwelltiden innan du startar.
OK får återkomma när det börjar bli dax för start då!
Posted: 25 Feb 2010, 18:28
by Sandén
Igår rev o slet jag o robin lite i elen för o kika upp vad allt gick till osv så man vet om nått strular sen!
Gick väldigt fint o vi snyggade till en hel del så det kommer inte synas mkt kablar sen hoppas jag.
Skruvade efter mkt om o men bort grenröret med o det va inte smidigt med motorn i bilen kan ja säga men vi fick bort det till slut.
Så imon ska det lindas med avgasbandage. Köpte det nya eller vad man ska säga som kallas Titan o ser lite trevligare ut än de andra.
Kom även en 3,5 rostfri dämpare idag!
Tack Jojjas bildelar o bilvård för bra pris o snabb leverans =)
Notera den nya grymma ficklampan
mvh Joel
Posted: 25 Feb 2010, 18:53
by Sandén
Glömde säga att jag får autometer sportcomp oljetryck och oljetemp mätare imon samt en st 044 pump när brorsan kommer hem från usa =)
Posted: 27 Feb 2010, 18:48
by Sandén
Igår va vi i garaget hela kvällen så nu sitter grenröret på plats lindat o klart! Har inga bilder på det men Viktor lägger ev upp det senare. Vi byggde wg rör och div annat små plock så det går framåt.
Blev lite jobb med mätarna bara hittade inga kopplingar för o montera dem på oljefilterhuset osv så får leta vidare lite imon.
Så här blev wg röret iaf!
kommer nog låta fint
mvh Joel
Posted: 28 Feb 2010, 00:24
by R.Larsson
Blev faktiskt rätt gött efter lindandet av wastegateröret..
Men måste säga att ventilkåpan o oljefiltbehållarlocket blev rätt så bra i svart också..
Posted: 28 Feb 2010, 10:40
by Ondketchup
Ser bra ut joel
/Johan
Posted: 01 Mar 2010, 09:59
by Lajndblow
Synd att man inte ser svetsarna under bandaget...
Kommer mer bilder ikväll...
// Viktor
Posted: 02 Mar 2010, 19:51
by Sandén
Idag var jag ledig så varit i garaget hela dagen typ!
Pillade lite med mätarhållare och givare till dom bla men vi byggde även klart avgassystemet så nu ska det bara helsvetsas!
Här är lite blandade bilder!
Fredagens aktivitet hehe
Lite nya slangar så man slipper babyblått överallt
3,5" stainless steel all the way
Och så lite mätar pysslande. Satte u list runt kolfiber plattan samt gjorde hållare för 3st mätare till! Ska sitta en oljetemp där med samt en vattentemp istället för min AEM uego bredbandslamda som får hamna nån annnanstans..
Imon blir det nya tag igen måste starta snart o se så allt funkar så ja kan boka mappning sen
mvh Joel
Posted: 03 Mar 2010, 08:24
by Sandén
Hämtade precis mitt svänghjul samt tryckplatta som varit på balansering osv så nu ska lådan o den biten smackas ihop så får jag förmodligen tillbaka kardanen i helgen!
Nån som kör med packning på tub som insugspackning? Vill smacka dit insuget men vet inte om det håller med det?
Posted: 03 Mar 2010, 09:43
by markus
Dirko-S är ett bra tätnings-silicon finns på Mekonomen. Jag har haft det till insuget upp till 1,5 bar iaf och det funka fint.