Page 4 of 7

Re: 325 e36 invädig översyns

Posted: 21 Feb 2010, 16:07
by david__
.....

Posted: 21 Feb 2010, 17:01
by jimm_y
Blir ju kalas detta :)

Posted: 21 Feb 2010, 17:16
by Pimplaren
Reservmotor i form av s50?:) nice.

Posted: 21 Feb 2010, 17:46
by Ludde_
Haha vilket svin du är som har en s50 som reserv maskin! :)

Posted: 21 Feb 2010, 18:41
by david__
klart att jag är ett svin :D

så svinig att när jag var på väg till garaget i dag så fick jag vända
för att jag blev akut sugen på köttfärssås :shock:

råkar jag komma över en billig kompressor så
kommer s50 få en sån oxå

Posted: 21 Feb 2010, 20:06
by jimm_y
oj oj kan ju bli lite vassare än din förra kan man gissa :lol:

Posted: 21 Feb 2010, 20:44
by david__
jimm_y wrote:oj oj kan ju bli lite vassare än din förra kan man gissa :lol:


:wink: :wink: :wink: :wink:

sälja kompressorn jimmy?

Posted: 21 Feb 2010, 21:50
by jimm_y
Hehe får nog testa den lite till har bara kört några månader :roll: e de tänkt en m90 till s50in isåfall? med original hjulet till kompressorn på så laddar det 1 bar vet inte om remskivan e lika på s50 som m50 men den hadde nog rört på sig då. Du får säga till om du behöver remskivor jag kommer förmodligen inte att köra med dom större jag fick med.

Posted: 21 Feb 2010, 21:56
by jimm_y
hitta nårra här om du inte sett dom själv
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ight=eaton

Posted: 21 Feb 2010, 22:29
by david__
har inte planerat alls vad det skulle kunna bli för kompressor, blir nog mest en slump i kombination av nåt fynd o brist på annat.

en m90 borde gå dit tror jag, har inte kollat hur mycket insuget bygger mot blocket eller så, men smidigasr hade varit en vortech eller liknande.

tack för annonsen, den killen hade samlat på sej lite :D
skulle det bli en eaton så hör jag av mig ang remhjulen

Posted: 22 Feb 2010, 17:01
by jimm_y
ja får du göra. Vilket fall en jävligt rolig sugis och så härligt ljud :)

Posted: 23 Feb 2010, 18:40
by david__
sista röret på plats,

Image


nu ska jag bara damsuga upp allt skräp i bilen o sen måla lite färg
på rören o svetsarna, sen slängai mattan o hitta nåt ställe att fästa brand släckaren på, golvet är ju inte jämnt nån stans på ett lämpligt ställe så
att släckaren både ska kunna sitta bra o inte vara i vägen, nån som kansek har tips på var man kan sätta den?

precis under passagerar stolen hade jag gärna velat om det hade gått......


samlade upp all asfaltsmatta o annan isolering o ljuddämpning i en säck,
skulle tippa på att det är runt 15 kg i den :D
å andra sidan så sitter det 15 kg rör i bilen istället nu :cry:

Image

Posted: 23 Feb 2010, 19:12
by jimm_y
snyggt slutrör på den röda turbo style :lol:

Posted: 23 Feb 2010, 20:25
by david__
jimm_y wrote:snyggt slutrör på den röda turbo style :lol:


japp, sånt får man inte på var som helst :D

Posted: 27 Feb 2010, 22:28
by david__
då blev det lite bantande idag, så ähr blev det.

innan kapning

Image

kapade bort en bit så jag skulle kunna låsa rutan

Image

tryckte i en m8 bult i spåret sen pressade jag ihop skenan med en
rör tång så att den skulle hålla sej på plats

Image

Image


osen var det bara till att kapa bort allt som kulle väck.
grundade lite oxå

Image

här är delarana som böev över, det blev några kg iaf , inte många men några små

Image

o sen började jag göra en rolig liten bra att ha grej :D
gissa vad det är !!!!!!!!!!!

Image

Posted: 28 Feb 2010, 00:25
by E28
david__ wrote:o sen började jag göra en rolig liten bra att ha grej :D
gissa vad det är !!!!!!!!!!!


Jag gissar på en lergöks-spatel?! :roll:

Posted: 28 Feb 2010, 09:00
by david__
E28 wrote:
david__ wrote:o sen började jag göra en rolig liten bra att ha grej :D
gissa vad det är !!!!!!!!!!!


Jag gissar på en lergöks-spatel?! :roll:


väldigt nära :wink: