Page 4 of 18

Posted: 26 Nov 2009, 18:26
by Martinssonn
claude, Den hemliga snickarn. nya programmet på kanal5 där snickarn smyger sig in hos folk och renoverar =)

Posted: 27 Nov 2009, 14:52
by claude
he he låter som ett program på discovery


nu är en m30b35 inhandlad komplett med låda sprut ja rubbet som ska få donera sitt block

Posted: 27 Nov 2009, 15:57
by jorgen
Bäckis wrote:Nu är alla gamla delar sålda.


:roll: :D

Posted: 15 Dec 2009, 05:48
by Blöjan
Tänka sig att de äntligen blev en tråd om bilen :)

Blir de en lättning av vibtrationsdämparen för nya upsetten då för att undika ev separation av hubben?

Posted: 15 Dec 2009, 06:12
by johankihl
pampers_38 wrote:Tänka sig att de äntligen blev en tråd om bilen :)

Blir de en lättning av vibtrationsdämparen för nya upsetten då för att undika ev separation av hubben?


De ska ha M5 3,8 vev i den, mao en helt annan hub och fastsättning.

Posted: 22 Dec 2009, 08:54
by Bmwandreas
Väntar på kolvarna, sen kör vi igång med massa bilder!

Posted: 30 Dec 2009, 21:13
by Bmwandreas
Har idag kört en M5 maskin med lika turbo som vi ska ha på den här. Vid 900 whp var det hälften så mycket mottryck som laddtryck. Och den gav fullt vid 4800 rpm. Så vi kan gå ner ännu mer i avgashus till denna. Kommer bli skitskoj med en turbo som klarar 1300 hk och har bra respons :wink:

På M5an så böt vi från BW 375 turbo till denna 88mm turbo och förlorade inget i respons. Sjukt :P

Posted: 30 Dec 2009, 21:31
by Konny
Bmwandreas wrote:Har idag kört en M5 maskin med lika turbo som vi ska ha på den här. Vid 900 whp var det hälften så mycket mottryck som laddtryck. Och den gav fullt vid 4800 rpm. Så vi kan gå ner ännu mer i avgashus till denna. Kommer bli skitskoj med en turbo som klarar 1300 hk och har bra respons :wink:

På M5an så böt vi från BW 375 turbo till denna 88mm turbo och förlorade inget i respons. Sjukt :P





De låter intressant! En turbo som klarar mera effekt men inte sämre respons.. märkligt men fränt! var de samma avgashus fast större kompressordel bara?

Posted: 30 Dec 2009, 21:43
by Bmwandreas
Konny wrote:
Bmwandreas wrote:Har idag kört en M5 maskin med lika turbo som vi ska ha på den här. Vid 900 whp var det hälften så mycket mottryck som laddtryck. Och den gav fullt vid 4800 rpm. Så vi kan gå ner ännu mer i avgashus till denna. Kommer bli skitskoj med en turbo som klarar 1300 hk och har bra respons :wink:

På M5an så böt vi från BW 375 turbo till denna 88mm turbo och förlorade inget i respons. Sjukt :P





De låter intressant! En turbo som klarar mera effekt men inte sämre respons.. märkligt men fränt! var de samma avgashus fast större kompressordel bara?


Nej detta är en Precision 4788. Den har en 82mm turbin och 88mm kompressorhjul. Jag räknar med 1000 rwhp vid 2.0-2.2 bar på M5an jag körde idag. Men tyvärr räckte inte en 60mm wastegate till när man började mosa på. Han ska montera en till och komma tillbaks.

Posted: 30 Dec 2009, 23:32
by bmwpatrik
Va kostar en sådan snurra i runda slängar?

Kanske vore nått till lill M20:n i framtiden.

MVH

Posted: 30 Dec 2009, 23:54
by Bmwandreas
De är lite dyrare. Har för mig de ligger på 17-18k.

Posted: 31 Dec 2009, 09:50
by Bmwandreas
Nej samma som sitter i petris gamla.

Posted: 11 Jan 2010, 16:29
by Pimplaren
Har kolvarna kommit än?:)

Posted: 11 Jan 2010, 16:47
by Bäckis
Skickas i dagarna så snart så.

Han ska bara besiktiga bilen med E34 maskinen som sitter i, sen ska det blocket användas....

Posted: 14 Jan 2010, 10:33
by Bmwandreas
Den stora 88:an blir svår att få plats med tyvärr. Så det har blivit en BW380 med 1.25 A/R beställt till denna maskin. Men den ska också mäkta med 1000 rwhp.

Posted: 14 Jan 2010, 11:49
by johankihl
Bmwandreas wrote:Den stora 88:an blir svår att få plats med tyvärr. Så det har blivit en BW380 med 1.25 A/R beställt till denna maskin. Men den ska också mäkta med 1000 rwhp.


Det borde väl inte vara några större bekymmer ens :D

Posted: 14 Jan 2010, 20:01
by jorgen
Vad är max slaget man kan ha på en m30?