Page 4 of 23
Posted: 14 Jan 2010, 22:42
by Nisse Järnet
jorgen wrote:det var soppapumpen som inte klarade av att leverera mer. vid 1,4 i ladd o 450whp så gick den lite snålt. vet inte heller hur långt man klarar sej med orginal soppaledningar o fulerail. sitter ju 990cc precison spridare så de räcker ju till
Aha då är jag med
435whp räcker ju dock rätt bra det med
Posted: 14 Jan 2010, 22:49
by jorgen
ja i alla fall nu på vintern
Mr. pea kommer att trolla fram många mer hk till våren
Posted: 14 Jan 2010, 23:05
by Grefven
Har din 02a hamnat helt i malpåse? Trodde det var den som var projektet och plötsligt så bygger du en dräpare till.
Posted: 14 Jan 2010, 23:10
by jorgen
nej då det händer allt saker. toppen är hos ppf för lite renovering + större ventiler. håller på att bygga nytt plant golv + modda bakvagnen lite
Posted: 14 Jan 2010, 23:15
by Grefven
Låter som en riktig räser
är det inte synd på en sån fin bil?
Posted: 14 Jan 2010, 23:19
by jorgen
Det blir inget rent racestuk. ska dit med ny matta, baksäte mm. Plåten var så fult lagad + att rambenen var fusklagad av tidigare ägare så det blir att göra det rejält. 02:or är ju inte direkt kända för att vara vridstyva i karossen vilket jag tänkte förbättra lite
Posted: 14 Jan 2010, 23:24
by Grefven
Ok. Blir säkert kanon.
Gillar den skarpt när du hade några bilder för länge sen med 18"bbs och s14 maskin i.
Posted: 15 Jan 2010, 08:34
by jorgen
Man tackar
hoppas att toppen är klar snart. mycket lättare att hålla uppe motivationen när man ser motorn ihop monterad
Posted: 28 Jan 2010, 06:57
by Vigge
Jobbar du på tejpfabrik
heheh
Posted: 28 Jan 2010, 10:46
by Bäckis
Du har toppen vilken dag som helst....
Posted: 03 Feb 2010, 21:37
by jorgen
orkade inte hålla mej så det blev en skaplig beställning:
Bw 372
M7kam
ventilfjädrar
spridare
btr
044 pump
lager
Packningar
vattenpump
kolvringar
y-kors
till helgen blir det förhoppningsvis ett jätteryck med att byta till den nya fina svarta inredningen som jag kom över, håller även på att skruva med 02.an. kanske inte alltid är uppskattat av tanten när man tillbringar 4h om dagen i garaget under veckorna o sedan 8 timmar/dag på helgen men nu ska de båda vara klara i tid. Måste fixa med huset i vår så det är ett måste.
Så fort den nya coppering packningen kommer till m30 så så ska den nya m106/b35 motorn ihop
Posted: 03 Feb 2010, 23:35
by Bäckis
Verkar dessvärre dröja 1-2 månader till med packning så hit med blocket så pyramidar vi.
Posted: 04 Feb 2010, 13:37
by jorgen
Det är ingen stress. Kan ju plocka o fixa resten så länge. April är ju lagom för en mappning:-).
Posted: 06 Feb 2010, 20:56
by jorgen
du har det trillat in en hel del godis igen. Det mesta från PPF.
Blir nog bra det här skulle jag tro
Behöver lite hjälp att bestämma vilken färg nya blocket ska ha
alt 1: slivermetallic med halvmatt klarlack
alt 2: svart med högblank klarlack
alt 3: svart med halvmatt klarlack
det lutar år silver men det är inte helt bestämt
Posted: 06 Feb 2010, 21:54
by Hansa
Kör silver så man ser eventuella läckage lättare! sen tror jag inte jag sett nått block som vart lackat så förut! =)
Posted: 07 Feb 2010, 01:10
by jorgen
så stora är de faktiskt inte. ska bygga den nya motorn o ha kvar den gamla under tiden är det tänk ) den röda är avyttrad nu. den svarta håller jag allt på med också, lite toppupdateringar mm på g i vinter
Posted: 15 Feb 2010, 13:59
by jorgen