Page 4 of 15
Posted: 22 Nov 2009, 16:37
by Bmw*Alex
varför är kablarna övermålade nere vid reläna ?
haha
mvh
Posted: 22 Nov 2009, 17:07
by T39m
Bmw*Alex wrote:varför är kablarna övermålade nere vid reläna ?
haha
mvh
Dom kanske går till nån lustgasstyrning eller annat spännande?
/ Mvh Jimmy
Posted: 22 Nov 2009, 18:08
by Aleex
Bmw*Alex wrote:varför är kablarna övermålade nere vid reläna ?
haha
mvh
De är inte övermålade. Det är tejp som jag sen skrev på vad allt gick till så jag kunde hålla lite koll.
Posted: 22 Nov 2009, 20:15
by Bmw*Alex
Aleex wrote:Bmw*Alex wrote:varför är kablarna övermålade nere vid reläna ?
haha
mvh
De är inte övermålade. Det är tejp som jag sen skrev på vad allt gick till så jag kunde hålla lite koll.
ok
ser ut som det är målat i paint haha xd
mvh
Posted: 22 Nov 2009, 22:08
by Pimplaren
Är 4G63 motorn eftertraktad?
Ska byta en sån motor på lördag i en Mitsu Outlander från 2003! dock lagerbank men resten kanske är något att hålla på med?
Hur vet man om det är 6bult osv? svänghjulsinfätsning?
Posted: 22 Nov 2009, 22:20
by johankihl
Pimplaren wrote:Är 4G63 motorn eftertraktad?
Ska byta en sån motor på lördag i en Mitsu Outlander från 2003! dock lagerbank men resten kanske är något att hålla på med?
Hur vet man om det är 6bult osv? svänghjulsinfätsning?
Sitter väl 4G64 i Outlander? De är verkligen eftertraktade...
Posted: 22 Nov 2009, 22:33
by JimmyA
Pimplaren wrote:Är 4G63 motorn eftertraktad?
Ska byta en sån motor på lördag i en Mitsu Outlander från 2003! dock lagerbank men resten kanske är något att hålla på med?
Hur vet man om det är 6bult osv? svänghjulsinfätsning?
ja det är svänhjulsbultarna man menar med 6 och 7-bult
4g63 finns i en hel uppsjö av modeller. vissa modeller är eftertraktade 4g63t ifrån evo 6-9 t.ex men ifrån en gammal lancer från 92 så njaa inte så mkt kanske :p
Posted: 22 Nov 2009, 22:52
by Pimplaren
Okey, fint.
Ska kika vad det är för något i helgen, sitter i en såndär Mitsu Outlander 2003 jeep.. utan turbo! är det något att hålla på med eller kan man kasta skiten?
Posted: 22 Nov 2009, 23:14
by JimmyA
om det är 6 bult och veven har klarat sig går det väl alltid att sälja till nån gammelevo åkare som vill bygga 6-bult. men tror det borde va 7-bult på en så ny pjäs
Posted: 23 Nov 2009, 15:50
by Pimplaren
Finfint
Ska kika om jag får den maskinen när jag bytt! uppdates Alex??:)
Posted: 23 Nov 2009, 17:01
by johankihl
Pimplaren wrote:Finfint
Ska kika om jag får den maskinen när jag bytt! uppdates Alex??:)
Som sagt, kan vara en 4g64 i den och den veven har längre slag och är eftertraktad i 7bults motorer. Har dock ingen koll på icke turbo varianten men det är iaf värt att kolla upp!
Posted: 23 Nov 2009, 23:19
by Aleex
Pimplaren wrote:Finfint
Ska kika om jag får den maskinen när jag bytt! uppdates Alex??:)
Nja jag vet inte. Jag har fått för mig att jag ska åka mycket effekt med lite cylinder volym
Posted: 23 Nov 2009, 23:28
by johankihl
Aleex wrote:Pimplaren wrote:Finfint
Ska kika om jag får den maskinen när jag bytt! uppdates Alex??:)
Nja jag vet inte. Jag har fått för mig att jag ska åka mycket effekt med lite cylinder volym
Ta inte omvägen om du kan få hjälp av lite volym... Det kommer du att svära över sen. Ingen blir mindre imponerad av att du åker 8:or om du har 2,3l ist
Posted: 05 Dec 2009, 15:12
by Aleex
Nu är det bestämt att bilen lackas om till svart som natten. De kommer bli grymt med kromade american racing fälgar. Så nu i veckan ska de börjar göra i ordning bilen för lack.
Posted: 21 Dec 2009, 06:40
by hockne
Händer det något med bilen så här innan jul och ny år?
Posted: 21 Dec 2009, 22:56
by Aleex
Posted: 21 Dec 2009, 22:58
by Aleex
Vev och arp på plats