Page 4 of 57
Posted: 13 Dec 2010, 18:20
by erikjakan
Pimplaren wrote:Jag frös röven av mig idag iallafall! totalt as kallt..
Men med m50 i opelfan kanske erik har äran att vara min kompis igen
Du var tapper!
Man kanske skulle få sponsra dig med ett par nya skor
Posted: 13 Dec 2010, 21:09
by Pimplaren
Haha =)
fyfan för att meka..... just bytt massa äckel på en chevabil
Men det blev jävla bra i garaget!!
Posted: 13 Dec 2010, 23:23
by Nisse Järnet
Usch, Cheva
Posted: 14 Dec 2010, 21:00
by Söderling
Annars borde det ju kunna funka om du viktar upp den till 1100kg på bes. Några kilo mer kommer den ju väga iaf med nya motorn, lådan och bakaxeln.
1100kr = 225hp i motorn
En skapligt kompsänkt B25 borde väll kunna hamna på runt 150-160hp sen 0.5bar ca 50% mer effekt räknat. Då hamnar man inte långt från 225hp.
Borde gå att få till om man nu vill ha B25 ist för B20. Iofs har det ju inte så stor betydelse då dom är så lika ändå
Posted: 16 Dec 2010, 12:10
by erikjakan
Det kanske skulle gå men jag törs inte chansa.. Nu står det en m50b20 från en e34a tillsammans med en zf från 525 i garaget
. Behöver eventuellt ett tråg och pump till e36. Om inte brorsans m52 grejer passar! Mvh erik
Posted: 16 Dec 2010, 14:26
by Nisse Järnet
Så allt gick bra hem?
Posted: 16 Dec 2010, 14:36
by erikjakan
jadå
. Det gick som en dans!
Posted: 16 Dec 2010, 15:06
by johankihl
Måste berömma för skicket på bilen. Såg ut att vara en oerhört snyggt byggd bil. Fina detaljer och gött stuk! Kommer bli optimal med en fin m50 turbo! Antar att 2l smällan kommer att uppdateras med mer cui när den väl är reggad med turbo?
Posted: 16 Dec 2010, 16:23
by Pimplaren
Jag lobbar för 2.8l m50 med liten precision och 550 whp!
men vi får väl se vad erik hittar på
Posted: 16 Dec 2010, 19:55
by erikjakan
johankihl wrote:Måste berömma bilen för skicket på den. Såg ut att vara en oerhört snyggt byggd bil. Fina detaljer och gött stuk! Kommer bli optimal med en fin m50 turbo! Antar att 2l smällan kommer att uppdateras med mer cui när den väl är reggad med turbo?
Tackar så mycket =)!
Vi får väl se hur länge 2litarn får sitta i
Posted: 16 Dec 2010, 21:12
by Fernis1
Pimplaren wrote:Jag lobbar för 2.8l m50 med liten precision och 550 whp!
men vi får väl se vad erik hittar på
Varför inte bygga 3liter på en gång när det är bevisat att det funkar bra?
sluta fega nu erik
Posted: 17 Dec 2010, 19:43
by erikjakan
Vi får se, vid det laget jag ska bygga helsmitt så lär jag väl ha blivit helt effektgalen som alla andra?
MVH Erik
Posted: 19 Dec 2010, 00:27
by erikjakan
Idag har jag och min gode far samt lillebror gjort en tapper insats med att förlänga garaget med 120 cm så jag får plats att meka ordentligt.
Bilder på underverket kommer under morgondagen
MVH Erik
Posted: 19 Dec 2010, 00:57
by Nisse Järnet
Nice
Hur gick det med tråget?
Posted: 19 Dec 2010, 11:11
by erikjakan
Det ligger på säljes, tog brorsans m52 tråg tillsammans med hans pump
Posted: 19 Dec 2010, 11:49
by Nisse Järnet
erikjakan wrote:Det ligger på säljes, tog brorsans m52 tråg tillsammans med hans pump
Kalas
Kolla PM föresten.
Posted: 19 Dec 2010, 16:58
by erikjakan
Här kommer en bild på min högst temporära utbyggnad
MVH Erik