Hur prioriterar ni erat bilintresse i livet?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Christian.N

Post by Christian.N »

Fredriktak wrote:
r.ivars wrote:jag fattar fortfarande inte hur folk kan spy åt 18000 på det här forumet? tjänar ni närmare 30 själva eller?
Hellre 18k och trivas, än 30k och vantrivas!!
Jag måste bara tillägga att jag VANTRIVS så otroligt jävla stenhårt med mitt jobb!! Har rensat ogräs nu i 5 månader!! Samt plockar skräp mm mm så jag hade HELLRE haft ett jobb som iaf ger nånting i kassan än att trivas med det man gör. För som det är nu så är det inget av nåt..

Mvh
Enköping, 073-3104393
FugitivE

Post by FugitivE »

Hm, bli lackerare säger jag bara ;) :lol: :lol:

Då tjänar man mer än sin storebror och pappa :roll: direkt när man kommer in i arbetslivet, haha

Jobbat sen juli nu typ.. fast dvs.

får 20-30 lappar varje månad nu känns det som utan bekymmer. Fast går att tjäna mer om man vill..

Fast den "vanliga" lönen från cheferna är väl kanske inte den bästa just nu :roll:
Lackerare
klabbe.p

Post by klabbe.p »

erik@e30 wrote:
:idea:

All respekt till dom som lägger alla sina pengar dom tjänar under en 8 timmars dag. :!: MEN..

Jag tror att de handlar om att lägga all sin tid för att tjäna pengar istället, Om man vill kunna ha kul & leka med sina intressen

Små tips att följa.

1. Lyssna på kroppen för när den inte orkar mer så tjänar du INGA pengar. de har hänt mig två gånger å de suger!!

2, Va inte dum när du tar betalt!! de handlar inte om å va billigast eller va snäll mot en kompis.
Vet du att du kan något bra så ta rätt betalt & Gör inget annat som du inte kan.
>>ALLA ska tjäna på en bra affär<<.
Om du har en kompis som du ska "hjälpa" Va säker på att han verkligen hjälper dig efteråt. annars så be han dra om han inte kan uppskatta DIN Hjälp.

Tillslut så har man tilräckligt så man kan Prioritera sina hobbysar
Jag har vatt me om de, kört grejor till folk med knappt ett tack, sen säljer folk grejorna dyrt för att dom ändrat sina planer o inte behöver grejorna längre. Kan man bli mer trött o förbannad?? :cry:
Men anners är de som alla andra prioriteringar och åter prioriteringar hela tiden, men man tröttnar fan på de också ibland, men då får man spendera lite stålar på nått annat man vill göra så brukar de vända igen med tiden. Svårare än så är de nog inte igentligen.
MvH Klabbe
nicke.t

Post by nicke.t »

eftersom tråden spåra lite ang lön osv,passar ja på. ja får ut efter skatt runt 20 lax.förut jobba ja varannan helg me bra pröjs 5lax ibland .svart då så 10 extra om de va en bra månad körde så i 5 år å stålarna rann ju mellan fingrarna å ja gick in i väggen som dom säger,slutade me extra knäcket å tyckte man va fattig som ett jon men efter ett halv år hadde ja anpassat mej till den normala lönen.ja ångrar inte en sekund att jag slutade ,ledighet och trivas är värt så jävla mycke vet man nu.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

18000 brutto är ingen bra lön. men man får ju ta det man får. jag snittar väl 30000:- brutto. men då jobbar jag femskift oxå. så 2 helger av 5 kör jag 12 timmars pass. suger som fan. man offrar mycket.

dock så blir det inte så många timmar jobbat per år. man är ledig mycket men man är aldrig ledig när man vill vara ledig.
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

Själv får man 2946kr/månad av försäkringskassan.. De ni det är grejer.

Bullen det är inte så att dom behöver folk på ditt jobb :roll:
"Vem fan è Limmet?"

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0

Jimmie Roth
0709-680760
Grefven

Post by Grefven »

jimpa_jimmie wrote:Själv får man 2946kr/månad av försäkringskassan.. De ni det är grejer.

jo. de söker en sjuksköterska som ska vara hälsocoach och jaga feta människor och inbilla dom att en stegräknare är botet mot allt. det finns inte utrymme för så många steg om dagen så det kompenserar de feta personernas levnadssätt.

och sen ska jag skälla lite på dig oxå. eller tipsa låter nog lite snällare. Börja inte leta efter projektbil nu då! låt det va tills den dagen du skaffat ett jobb. för annars så blir det bara skit av allt. bränn inte första lönen heller utan sätt undan 20k innan du börjar handla. och ha alltid dom 20k som buffert som inte ska gå till hobby. sen är det bara att handla spittet för resten som trillar in efter räkningarna betalts.
Strandholm

Post by Strandholm »

inte alls.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

bullen! wrote:
jimpa_jimmie wrote:Själv får man 2946kr/månad av försäkringskassan.. De ni det är grejer.

jo. de söker en sjuksköterska som ska vara hälsocoach och jaga feta människor och inbilla dom att en stegräknare är botet mot allt. det finns inte utrymme för så många steg om dagen så det kompenserar de feta personernas levnadssätt.

och sen ska jag skälla lite på dig oxå. eller tipsa låter nog lite snällare. Börja inte leta efter projektbil nu då! låt det va tills den dagen du skaffat ett jobb. för annars så blir det bara skit av allt. bränn inte första lönen heller utan sätt undan 20k innan du börjar handla. och ha alltid dom 20k som buffert som inte ska gå till hobby. sen är det bara att handla spittet för resten som trillar in efter räkningarna betalts.

De där med sjuksköterska är nog inget för mig. :P
Tack för tipset. men det är så att jag har en del pengar undanlagda som ska gå till bil. dessutom väntar jag på en utbetalning från mitt försäkringsbolag. Det är så mkt annat som ska göras på bilen innan det är lönt att bygga motor visst det är ju säkert roligt och upplyftande att få hem massa roliga paket med speedparts :) mitt bland allt rostlagande och underredsmassa skrapande, jag har även ett garage på 100m2 som jag inte behöver dela med någon förutom 2 st voltade folkracebilar dess utom kostar det i stort sätt inget alls. det är anlednigen till att jag vill köpa en bil nu. Ser det dessutom som lite terapiarbete nu efter snart 2,5 år utan fast jobb på grund av den förbannade olyckan. ha det gott// Jimmie
"Vem fan è Limmet?"

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0

Jimmie Roth
0709-680760
Grefven

Post by Grefven »

blir du riktigt bra eller fotbollskarriär är inte att tänka på?
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

bullen! wrote:blir du riktigt bra eller fotbollskarriär är inte att tänka på?
Nja det beror på hur man ser det. bra är jag ju nu med tanke på att jag inte kunde gå på ungefär ett år efter olyckan, Jag kan gå, springa typ 2 steg sen känns det som att höfterna ska hoppa bort, saker som åka skidor å andra fritidsaktiviteter går ju fet bort tyvärr:( om jag står eller sitter länge så ska vi inte ens prata om verk helvetet. tur man har oxynorm kvar här hemma säger jag bara.. Ibland kan jag tycka att värken inte är det värsta, ärren ser ju ut som kom å hjälp mig å dö och det är ju några stycken. men men nog klagat. jag lever iaf. Nu är det bara en e30 turbo som saknas :D Om ni undrar varför ärret ser ut som det gör är det för att det var öppna frakturer
Image
Ursäkta OT
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
odd

Post by odd »

med öppna frakturer menas att benet stack ut eller?

såg iaf inge skönt ut. hoppas du blir bättre. för mej känns de som en mardröm om jag skulle få problem med att röra mej på olika sätt.
antar att man lär tänka positivt för att klara av de, men samtidigt så har jag en kompis som var med om en bilolycka där föraren strök med och kompisen fick spendera nästan 1 år i sängen på sjukhuset, han är mkt lyckligare nu efter än han va före. han säger att nu vet han att man ska vara glad för varje sekund man lever.
svårt att tänka sej in samma sits.
vad va de för olycka? om du vill berätta förstås.
E30 M50 Turbo

070-554 85 15
Drullen

Post by Drullen »

jimpa_jimmie wrote:Bullen det är inte så att dom behöver folk på ditt jobb :roll:
Den extra platsen har ja sökt för ett bra tag sen :D Och även ringt dit.. Finns inget
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Ola t

Post by Ola t »

Att ha två jobb sen en del jobb i garaget på helgerna så brukar det finnas pengar över till bilen..

30m till jobbet sparar man en del på oxå :lol:

Men det går lite pengar när man skaffar eget garage oxå har jag märkt nu :?
jimpa_jimmie

Post by jimpa_jimmie »

odd: Ja precis lårbenen stack ut både på vänster och höger ben, som tur var blev min sjukhus vistelse inte så lång som din kompis men som sagt kunde inte gå på ungefär ett år. ärret ser så otrevligt ut för att dom inte fick rent i såret så där blev benröta och det var i stort sätt öppet från dagen då olyckan hände och 14månader framåt. Jag körde av vägen med motorcykel på grund av en hare,b romsade för mkt med bakbromsen och fick sladd, tror jag. Kommer inte ihåg speciellt mkt och flög rakt in e en betongbrunn
"Vem fan è Limmet?"

Jimmie Roth
0709-680760
odd

Post by odd »

ajajaj de känns som att de gjorde ont, men samtidigt tur att de inte va med huvudet först=) får hoppas du blir så återstäld som möjligt!
E30 M50 Turbo

070-554 85 15
plato

Post by plato »

är själv 21 år iår och har snittat 31000 brutto iår, då går de o handla mkt saker till bilarna och ändå leva som man vill. så de är klart de beror ju väldigt mkt vilken inkomst man har. men som alltid är de inte inkomsterna som styr hur mkt pengar man har utan utgifterna.

har en kompis som tjänar mer än mej men har inte ens råd med mat sista veckorna i månaden.
Post Reply