Page 4 of 5
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 01 Jan 2012, 20:39
by jonashelin
ButterflyRacing wrote:jonashelin wrote:BmWkrille wrote:Jag förstår vad du menar, som du visar är ju hur det är org. Många har gjort som jag också och uppenbarligen fungerar det också
jag kör själv med liknande stag dock är den mycket fulare då den är gjord i fyrkantsprofil, men jag förstår då inte varför det skulle vara en dålig lösning, det är ju rätt onödigt att göra det komplicerat för sig och bevisligen funkar denna lösning.
Om du kan ta tag i ratten...och trycka så hårt på pedalen...så pedalen böjer sig först...så kan jag acseptera den lösningen.
Annars är den bara dum.
Att andra gjort så förut, betyder inte att det är bra.
sant, men den jag har sviktar då inte en mm och jag kan garantera att den håller.
är är en bild på hur min ser ut.
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 01 Jan 2012, 22:50
by Jonis
Har liknande i min bil med å fått sagt till mig att åtgärda detta..
Men uppenbarligen har flera av er samma eller liknande konstruktion!
Får se vem av oss som kör sönder först
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 02 Jan 2012, 07:21
by ButterflyRacing
Jonis wrote:Har liknande i min bil med å fått sagt till mig att åtgärda detta..
Men uppenbarligen har flera av er samma eller liknande konstruktion!
Det är det här som är nackdelen med internet. Dåliga lösningar kopieras, utan eftertanke.
Jonis wrote:Får se vem av oss som kör sönder först
Jag hoppas det inte är gatbilar vi pratar om....så det ska behövas att någon oskyldig familj dödas...innan man fattar allvaret.
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 02 Jan 2012, 10:34
by Andreas76
Bygg så att ni inte har tryckande funktion på stagen utan en dragande, inget som böjer sig då.
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 02 Jan 2012, 11:26
by BmWkrille
ButterflyRacing wrote:Jonis wrote:Har liknande i min bil med å fått sagt till mig att åtgärda detta..
Men uppenbarligen har flera av er samma eller liknande konstruktion!
Det är det här som är nackdelen med internet. Dåliga lösningar kopieras, utan eftertanke.
Jonis wrote:Får se vem av oss som kör sönder först
Jag hoppas det inte är gatbilar vi pratar om....så det ska behövas att någon oskyldig familj dödas...innan man fattar allvaret.
Men herregud, nu får väl farbrorn lugna ner sig lite. Vart skall den ta vägen? hur mycket skall den svikta för att bromsen inte skall ta alls? då skall den antagligen vara halvägs in i topplocket eller ute i hjulhuset.
Allt kan hända i en bil, och risken att man tex skjuter en bromsslang helt plötsligt är mycket större än att våra lösningar slutar fungera
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 02 Jan 2012, 11:58
by ButterflyRacing
BmWkrille wrote:ButterflyRacing wrote:Jonis wrote:Har liknande i min bil med å fått sagt till mig att åtgärda detta..
Men uppenbarligen har flera av er samma eller liknande konstruktion!
Det är det här som är nackdelen med internet. Dåliga lösningar kopieras, utan eftertanke.
Jonis wrote:Får se vem av oss som kör sönder först
Jag hoppas det inte är gatbilar vi pratar om....så det ska behövas att någon oskyldig familj dödas...innan man fattar allvaret.
Men herregud, nu får väl farbrorn lugna ner sig lite. Vart skall den ta vägen? hur mycket skall den svikta för att bromsen inte skall ta alls? då skall den antagligen vara halvägs in i topplocket eller ute i hjulhuset.
Allt kan hända i en bil, och risken att man tex skjuter en bromsslang helt plötsligt är mycket större än att våra lösningar slutar fungera
Efter alla bilar jag byggt...och alla dåliga lösningar jag sett...så tycker jag det är min skyldighet att säga till när jag ser något dåligt.
Men om du sedan väljer att inte lyssna och åka med för lite säkerhetsmarginal...så är det upp till dej. Men det betyder ju inte att jag kan kritiseras för att framföra en varning.
Man kör inte i trafik med underdimensionerade delar till bromsarna, det hör till vanligt folkvett.
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 02 Jan 2012, 12:16
by markus
Ja vad som hällst kan gå sönder på en bil men det sista som ska kunna gå sönder eller vakla är bromsarna. Ett par extra minuter och några kronor extra får man kosta på sig när det kommer till bromsarna så man är säker till 200% på att det ska hålla ihop.
Re: BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 02 Jan 2012, 15:36
by E34 RRT
kan man inte kasta in ett pedalställ? eller är det för mycket jobb??
BMW 340im m60b40 -87 E30
Posted: 29 Jan 2013, 11:29
by BmWkrille
Dags för en liten update här också kanske då det händer en del
Bilen gick hårt och länge hela 2012! Gjorde 12.75 på strippen, vilket jag tycker är hyffsat för en sugmaskin. Så m60 i e30 har man otroligt kul med!
http://www.youtube.com/watch?v=YqBLjvfswrgOch jag kan med glädje meddela butterflyracing att jag har inte kört ihjäl en enda familj faktiskt
har därimot fått byta bromspedal då jag krökte den vid ett bromstest så bromsljuskontakten låg inte an längre. Så bromsarna fungerar!!!
Bestämde mig för att byta ut e38 brembo oken då jag hade problem att få in hjul, så det blev 540 ok istället
Gött att man slipper använda 4cm spacer, och så får man in sina brock i hjulhusen
Har fått hem c-stolpe och bak-lucka som har kolfiber draperats (vinyl)
Bakruta, list över stolpen och gångjärn till bakluckan skall nu beställas
Har även kommit över ett kompressorkit från ess-tuning. En vortech snurra som skall ge mig några extra pollar i sommar
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 29 Jan 2013, 23:04
by TreLingon
Fint
Re: BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 08 Feb 2013, 09:44
by Andy_b
Kommer bli fint detta
BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 24 Mar 2013, 18:05
by BmWkrille
Då har jag kommit en bit till.
C-stolpe och bakre delar börjar ta plats.
En kartong med lister, gångjärn mm togs hem. Fan gångjärnen var ju billiga 1200kr styck :/
Har också börjat montera kompressorkittet
Men det lär bli lite halvlugnt med skruva nu ett tag, då jag och frun bakat fram en liten Collin
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 24 Mar 2013, 21:36
by Anderss50
Grattis som fan igen!!!!!
BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 01 Apr 2013, 16:44
by BmWkrille
Tack som fan anders
Nu börjar det fyllas upp bra i maskinrummet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 03 Apr 2013, 21:46
by spetsen
Ös på så man får se och höra hur ekipaget rör på sig
Kör du med xpipe avgas?:)
BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 04 Apr 2013, 09:21
by BmWkrille
Jodå
kör med två x-rör, ett efter racekattarna och ett är inbyggt i dämparn bak (ombyggt till iår)
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW 340im m60b40 Vortech E30
Posted: 21 Jul 2013, 19:04
by BmWkrille