Page 4 of 7
Posted: 12 Aug 2009, 18:33
by Klangen
Inte helt fel!
Sen måste du ha något att göra i vinter också!
mvh
Posted: 12 Aug 2009, 19:24
by ToTTeN
grattis!!!
Posted: 13 Aug 2009, 12:43
by cats
Fränt! Grattis får man ju säga ialf!! Du nådde ju målet med marginal, inte för att jag hade väntat mig något annat utan det är ju mer hur mycket man vågar med orginalkolvar.
Blir lite orolig ang ditt problem med wg-rören, vi har ju liknande wg placering.. men jag kanske klarar mig p.g.a mindre volym och lägre effektuttag? O andra sidan har jag ett mindre avgashus... hmmm..
Hade gärna hängt med på bromsningen men jobbade em igår (+ att jag inte såg ditt pm förens nu för vi har varit utan internet sen förra fredagen) så det sket sig. Men nu vill jag ha en tur så motivationen ökar, så vi får komma ut o hälsa på en sväng. Eller vågar du köra ända hit
Har fått tillbaka min bil från lack nu oxo, är på det stora hela nöjd.
Posted: 13 Aug 2009, 19:44
by Highburg
Ja den gick jävligt fint både som sugis och med laddtryck..
´Synd bara det där med det skenande laddtrycket
Ja tycker den funkar kanon med turbon nu och hur fan ska det bli när det blir med laddtrycks styrning
Ut och gasa lite nu så rullar vi en den i garaget och fixar till grenröret senare i vinter..
Måste lyfta på hatten och säga att allt blev kanon
Posted: 14 Aug 2009, 09:48
by Holm
Tack allihopa!
cats wrote:Fränt! Grattis får man ju säga ialf!! Du nådde ju målet med marginal, inte för att jag hade väntat mig något annat utan det är ju mer hur mycket man vågar med orginalkolvar.
Blir lite orolig ang ditt problem med wg-rören, vi har ju liknande wg placering.. men jag kanske klarar mig p.g.a mindre volym och lägre effektuttag? O andra sidan har jag ett mindre avgashus... hmmm..
Hade gärna hängt med på bromsningen men jobbade em igår (+ att jag inte såg ditt pm förens nu för vi har varit utan internet sen förra fredagen) så det sket sig. Men nu vill jag ha en tur så motivationen ökar, så vi får komma ut o hälsa på en sväng. Eller vågar du köra ända hit
Har fått tillbaka min bil från lack nu oxo, är på det stora hela nöjd.
Mmm. Du har wg lika som jag... Man behöver väl ännu bättre flöde förbi wg:n om man ska köra lägre laddtryck. Man har ju lägre tryckdifferans över turbon så då borde man behöva ännu bättre flöde för att laddtrycket ska vara lågt och stabilt... Eller tänker jag bakvänt?
Skulle nog bita i sura äpplet och bygga om ifall jag var du... Det lär ju jag göra
Visst, pallra er ner hit så ska du få dig en åk
Kul att du äntligen fått färg på bilen...
Highburg wrote:Ja den gick jävligt fint både som sugis och med laddtryck..
´Synd bara det där med det skenande laddtrycket
Ja tycker den funkar kanon med turbon nu och hur fan ska det bli när det blir med laddtrycks styrning
Ut och gasa lite nu så rullar vi en den i garaget och fixar till grenröret senare i vinter..
Måste lyfta på hatten och säga att allt blev kanon
Ja tom Ärtan var impad att den gick så lugnt och fint som den gjorde, brukar dom inte göra enligt honom... Mina halvstora spridare är nog en del i sammanhanget.
Mmm visst snyter det på lite iaf
Men är riktigt nyfiken på att testa hur den går med laddtryckstyrningen, 1.3 bar vid kanske 3500rpm, då måste det röra på sig duktigt...
Ska se om jag inte ska ta en helg och bygga om wg:rör...
Man behöver ju inte in och bromsa för att se om laddtrycket är stabilt...
Ifall man får till det kan man ju åka in och mappa det sista...
Idag ska jag försöka få dit fronten...
Sen blir det bus på stan ikväll
Posted: 14 Aug 2009, 10:00
by ILiveToRide
Gött!
Ja nog fick du effekt så det räcker
Synd med strulet. Men det grejjar du ju
Hur vart kurvan nu då?
Posted: 14 Aug 2009, 12:13
by Holm
ILiveToRide wrote:Gött!
Ja nog fick du effekt så det räcker
Synd med strulet. Men det grejjar du ju
Hur vart kurvan nu då?
Jodå effekten räcker till, nu vill man bara att laddet kommer tidigare...
Kurvan är linjär mot varv kan man nästan säga... iom att wg troligtvis är öppen så ökar laddet lika med varv... Ingen effekpuckel som man har med laddtryckstyrning...
Men det ska det bli ändring på
Posted: 18 Aug 2009, 07:48
by Holm
Har åkt 20 mil nu... Kul som satan
Maskin går kanon... Går att smyga runt med som vilken standard 325 med grovt avgas som helst... Inget bludder eller misständning alls, nice...
Har även fått på en m3 front så man är lite diskret...
Ska koppla in en smalbandslambda idag och se om man får det att funka...
Ska även svarva av en del på mina fetspacers fram (nu 25mm
)
Det finns lite plats innanför ekrarna mot bromsoket och ska försöka få in fälgen så långt som möjligt...
>Tobbe, kom hit så får du dig en åktur
Posted: 19 Aug 2009, 06:23
by Highburg
Ja du ser milen springer iväg kul att det funkar så bra
Fick du dit lamdan igår
Posted: 19 Aug 2009, 19:08
by Holm
Yes box...
Lambdan sitter där och verkar reglera som den ska...
Blir nog en tur till malung och ev orsa till helgen...
Ska bli kul att se om man kommer ner i förbrukning på långkörning...
Tyvärr är det väl svårt att låta bli gasen
Posted: 20 Aug 2009, 09:05
by Highburg
Fan vad kul det var igår att vara ute och snyta lite i stan måste göras om
Säger som svullo den spinner som en katt
Posted: 20 Aug 2009, 10:31
by sjöbba
Highburg wrote:Fan vad kul det var igår att vara ute och snyta lite i stan måste göras om
Säger som svullo den spinner som en katt
misstämkte att det var ni
jag låg o försökte sova, o det braka o smällde nere vid abb nånstans..
Posted: 21 Aug 2009, 07:14
by Holm
sjöbba wrote:misstämkte att det var ni
jag låg o försökte sova, o det braka o smällde nere vid abb nånstans..
Hehe...
Ja det skjuter lite när boostcuten går i vid 1.3 bar...
Posted: 21 Aug 2009, 09:15
by Thörn
Kul projekt
har ju liknande motorsetup ställde kammarna som du och det blev riktigt bra, spinner som en kattunge nu
Vad e det för bränslerör du använder? det var rejäla doningar
Posted: 21 Aug 2009, 11:20
by Holm
Thörn wrote:Kul projekt
har ju liknande motorsetup ställde kammarna som du och det blev riktigt bra, spinner som en kattunge nu
Vad e det för bränslerör du använder? det var rejäla doningar
Skönt att du fick till det...
Använder 12mm hydraulrör, är nog 9mm invändigt tror jag...
Firman jag jobbar på bygger maskiner till gruv/tunnel byggen så det finns doningar på jobbet...
Blev riktigt bra iaf...
Posted: 24 Aug 2009, 11:27
by Holm
Hemma igen efter helgen...
Tog bilen till Malung, efter lugn körning 11 mil(gud så tråkigt) gick det i 14 liter e85...
1.27l/mil tycker jag är godkänt. Hade nog trott att den skulle gå billigare ändå men man lurar sig lite när man kör på etanol, dom drar ju mer.
Hyrbilarna man har ibland, s40/v50 med 1.8f motorn på 125 hk drar ju över litern på motorvägen... Så jämfört med det är det ju helt ok!
Posted: 19 Oct 2009, 19:24
by Holm
Gasat för sista gången denna säsong... Börjar bli halt nu när asfalten är kall...
Var ute och körde torrt i tanken och slog i BF95 istället så den får stå med det över vintern, är väl lite snällare mot gummi detaljer och så... Kanske är överkurs att göra så, men men...
Skulle man få för sig att dra igång den i vinter startar den ju förhoppningsvis lätt också, det kan man ju inte säga att den gör med E85. Nu på sistone när det varit 0-10 grader får man mala en bra stund på starten innan den hoppar igång. Vet inte om det går att justera i sprutet så den startar lättare. Har testat att öka på procent satsen i Crank enrichment men tycker inte det gör nån skillnad... Nån som vet?
Förjävla kul är det iaf
Har inte haft nån bil med ös i förut men det är grymt kul att ut och dra en sväng... Bara längtar tills den dan när man får gasa mot nån sprätt i en sportbil som tror han har snabbaste bilen i världen...
Är jäkligt nöjd med bilen, har kollat oljan och tankat sen mappning, inget strul... Skönt...
Nu får den stå och vila sig lite, sen framåt våren ska wg:n flyttas så att man inte får skenande ladd, sen bromsning och hoppas att allt lirar...
Ska försöka ta en bild innan den låses in för vintern...
Ha de!