Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
immy
Posts: 1054 Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö
Post
by immy » 20 May 2012, 17:38
Nisse Järnet wrote: immy wrote: Nisse Järnet wrote: Har så pissigt grepp men 150-250 ca 5.3
Det är helt sjukt!! Med vilken effekt och mätmetod?
Rätt lagom
Körde enbart på 5an för det är ingen idé med 4an på gata. Peakade på 1.5 i ladd om jag minns rätt, inte fullt ladd iaf.
Loggar i sprutet.
Fränt min M5 e39 gjorde samma resa på 19.79 på racelogicen, lagom skillnad
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 28 Jul 2013, 11:34
m5 turbon gjorde 100-200 på 5.7
2 pers halv tank osv
Rullande från 80 och växling 3 till 4an!
immy
Posts: 1054 Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö
Post
by immy » 28 Jul 2013, 21:57
En liten lista med 100-200 tider på några av dom bilar jag haft, uppmätt med racelogic
Bmw M5 e39 -00 Original 10.9. 100-250 24.1
Audi s4 2.2t Gik 350kit -93 15.0
Audi s4 2.7t chip -99 14.4 (ungefär samma tid 3-4an växel, endast 4an och endast 5an)
Bmw 328T e36 325 insug -95 21.3
Bmw 740 e38 original -95 21.3
Bmw 540 e34 original -93 20.3
Bmw m5 e39 original -99 3personer 12.7 och 13.4 åt andra hållet (-00an på 13.0 med ca 100kg extra)
Volvo S40 T4 400hk -00 8.8. 100-250 19.3 med väldigt seg växling 4-5an
Bmw 530 e34 original -93 29.9
Bmw 740 e38 original -97 18.0 2pers
Mitsubish Evo VII -01 3" 17.5 4-5ans växel
Audi Rs4 chip+avgas -01 9.6
Bmw m3 e46 smg original -02 12.1
Bmw x5 4.4 -03 28
Silverboy
Posts: 1568 Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge
Post
by Silverboy » 29 Jul 2013, 07:59
Pimplaren wrote: m5 turbon gjorde 100-200 på 5.7
2 pers halv tank osv
Rullande från 80 och växling 3 till 4an!
Vad är det för gadget?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 29 Jul 2013, 11:52
Stämmer bra, Erikjakans lilla pryl! riktigt trivsam faktiskt
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 29 Jul 2013, 23:06
Kvällens testrepa gav 6.37 på 3-4ans växel. Enbart 4an 7.16.
Finns nog lite till att putsa men o andra sidan sätter framhjulsdrift sina begränsningar i fästet.
Mätt med "prylen" ovan.
/Johan
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 29 Jul 2013, 23:09
Fina tider!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Mikael S
Posts: 358 Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle
Post
by Mikael S » 30 Jul 2013, 07:12
Ford Capri med 658whp
0-100 2.45s
0-200 7.45s
0-230 10.0s
100-150 1.90s
150-200 3.10s
100-200 5.00s
Mätt med G-tech pro Fanatic (precision series) som mäter GPS och g-kraft
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 Jul 2013, 07:50
Sist körde jag 0-224 km/h på 2.80 sek
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila
aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 30 Jul 2013, 07:51
Mikael S wrote: Ford Capri med 658whp
0-100 2.45s
0-200 7.45s
0-230 10.0s
100-150 1.90s
150-200 3.10s
100-200 5.00s
Mätt med G-tech pro Fanatic (precision series) som mäter GPS och g-kraft
Bra tryck i bitarna
Det märks verkligen vad fäste gör för tiderna.
I mitt fall så går 150-200 på 2.84 i repan ovan tex.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 30 Jul 2013, 10:46
Ännu fler bra tider
Bmwandreas wrote: Sist körde jag 0-224 km/h på 2.80 sek
Du får inte vara med
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 30 Jul 2013, 13:23
Nisse Järnet wrote: Ännu fler bra tider
Bmwandreas wrote: Sist körde jag 0-224 km/h på 2.80 sek
Du får inte vara med
Dedär är fusktider!
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 30 Jul 2013, 13:23
Mikael S wrote: Ford Capri med 658whp
0-100 2.45s
0-200 7.45s
0-230 10.0s
100-150 1.90s
150-200 3.10s
100-200 5.00s
Mätt med G-tech pro Fanatic (precision series) som mäter GPS och g-kraft
På stripp med slicks eller vilka förhållanden?
bra tider!
Mikael S
Posts: 358 Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle
Post
by Mikael S » 30 Jul 2013, 13:31
På strippen med slicks så går ju lite tyngre än på gatan men tyvärr var det helt omöljigt att få grepp oavsett hastighet på gatan, grymt trist och då var det endå ingen dålig bakvagn
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 30 Jul 2013, 13:36
Mikael S wrote: På strippen med slicks så går ju rätt tungt. På gatan var det tvär omöljigt att få grepp oavsett hastighet, grymt trist och då var det endå ingen dålig bakvagn
Hehe, misstänkte de!
Vad vägde Caprin innan du sålde den?
Ahh så pass! jag får hyffsat grepp på 3an trots billiga 265 30 19 däck, vikten gör nog en del!
Mikael S
Posts: 358 Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle
Post
by Mikael S » 30 Jul 2013, 13:50
Pimplaren wrote:
Hehe, misstänkte de!
Vad vägde Caprin innan du sålde den?
Ahh så pass! jag får hyffsat grepp på 3an trots billiga 265 30 19 däck, vikten gör nog en del!
1150kg utan förare. 1260 med mig i. Åkte jag på femmans växel på gatan i runt 50knyck och tryckte ner gasen så släppte det när laddet kom vid 4000varv, trots att man satt två i bilen