Sålt en motor som inte stämde!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jorm

Post by Jorm »

bumper wrote:Håller med ovanstående.

Detta är ju ett privaköpt och då kan man inte begära samma saker som av företag.

Och INGET företag skulle kompensera för arbetstid etc. På sin höjd milpengar om de är riktigt schyssta.

?? Vafan tänker folk med egentligen. Tycker alla här försöker komma på sätt och logik så man ska slippa ur om man sålt en vara som inte stämmer?

Hade jag köpt en motor som ska vara en viss årsm men sen när jag kommer hem och börjar skruva upptäcker att det inte är det säljaren sagt hade jag med blivit förbannad. till viss del får man ju skylla sig själv, men säljaren hade fått ta sin del med?

Jag fattar ärligt talat inte hur ni resonerar? Man får ju försöka komma fram till en lösning. Många här skulle ju bara försöka smita undan och det låter ju jävligt lovande när ni säljer saker.
micko

Post by micko »

Jorm wrote:
bumper wrote:Håller med ovanstående.

Detta är ju ett privaköpt och då kan man inte begära samma saker som av företag.

Och INGET företag skulle kompensera för arbetstid etc. På sin höjd milpengar om de är riktigt schyssta.

?? Vafan tänker folk med egentligen. Tycker alla här försöker komma på sätt och logik så man ska slippa ur om man sålt en vara som inte stämmer?

Hade jag köpt en motor som ska vara en viss årsm men sen när jag kommer hem och börjar skruva upptäcker att det inte är det säljaren sagt hade jag med blivit förbannad. till viss del får man ju skylla sig själv, men säljaren hade fått ta sin del med?

Jag fattar ärligt talat inte hur ni resonerar? Man får ju försöka komma fram till en lösning. Många här skulle ju bara försöka smita undan och det låter ju jävligt lovande när ni säljer saker.

Men han har juh för in i helvete redan sagt att han kan ta motorn tillbaka, det är juh inte precis som så att han har försökt att lura skiten ur norrmannen.
Gah, du är juh helt slut.
//micko\\
Nobbe

Post by Nobbe »

Om det nu är så stora saker som skiljer så man måste ha just den modellen så ser man som köpare till att kolla upp så det verkligen stämmer innan man köper.

Det är mig veterligen köparens skyldighet att kolla upp saker som den köper innan den köper det.

Jag har då aldrig blivit tvingad att köpa nått.
micko

Post by micko »

Precis, rätt skönt med en sådan här tråd, här kan man verkligen gallra ut alla nötter som man inte kommer göra affärer med i framtiden.
//micko\\
boost_

Post by boost_ »

micko wrote:Precis, rätt skönt med en sådan här tråd, här kan man verkligen gallra ut alla nötter som man inte kommer göra affärer med i framtiden.

Ja, jag säger inte emot :D
Bad boys got bad toys
Ride.Race.Live
micko

Post by micko »

;)
//micko\\
ylindgren

Post by ylindgren »

Jeg har ikke "hotat" at jeg skal sno hans bil. Når jeg fant ut at motoren var en 02 og så den hadde vært åpna, så syns jeg det var meget rart at han ikke hadde sett det.
Når bilen hans trenger motor, og han forteller og ha hatt motoren i 2 uker,ble jeg kjempe skeptisk.

Men dette er mellom meg og Andreas.

Motoren ER en 02 prodosert 05/04-2002.

Cassi nr på bilen: WBSBL92010- JR02905.
Jeg får greie på om det er bytt lager oss BMW til uka.
Så har jeg sett over alle lager, og de var fine. Startet motoren og den går fint. Bilen står oss ESS tuning for å gå over og mappe på nytt.
Så alt virker fint, men at det ikke er en 04. Da har den de små stakarna og det var ikke det jeg kjøpte.

Men vi finner en løsning på det har Andreas lovet.

Så diskusjonen kan slutte syns nå jeg. Trevlig helg. :D
balobas

Post by balobas »

micko wrote:Precis, rätt skönt med en sådan här tråd, här kan man verkligen gallra ut alla nötter som man inte kommer göra affärer med i framtiden.

WORD ta me fan
ylindgren

Post by ylindgren »

Da er motoren sett over, benka oss ESS og prøvd en dag på Rudskogen.
Alt funker bare fint. :D
Har også fått litt for at det ikke var en 04. Så nå er alle glade og takker Anders for at ble enige. :D
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Skönt att det löste sig till slut :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply