har ni testat o köra med org chippet om det blir nån skillnad?
min segar inte alls lika mycket med org chippet
m50b25 turbo problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hmm , vore intressant att hitta en röd tråd vad det skulle kunna vara. Är kanske samma prob på Karlsson bmw och david.
Chrille däremot vet vi ju att problemet är att den fetar för tidigt, för bara man kommer över den delen så går den fint på toppen sen.
Har ni mätt laddtryck? så att det inte är turbon som slutar orka hålla ladd eller något på varv? Mät gärna AFR också. Iof verkar ju karlsson bmw ligga klockrent i afr.
Skumt skumt, men en idé till, kanske är så att ni nått begränsning för hur mkt luft den orkar suga in genom vanlig LMM, vore intressant om ni bara kan testmontera ett grövre rör och sätta över elektroniken i, så att den lättare kan suga in mer luft, kanske kan vara det.
Finns lite olika grejer det kan vara, gäller bara att inte ge sig för blir alltid bra förr eller senare.
Mvh//A
Chrille däremot vet vi ju att problemet är att den fetar för tidigt, för bara man kommer över den delen så går den fint på toppen sen.
Har ni mätt laddtryck? så att det inte är turbon som slutar orka hålla ladd eller något på varv? Mät gärna AFR också. Iof verkar ju karlsson bmw ligga klockrent i afr.
Skumt skumt, men en idé till, kanske är så att ni nått begränsning för hur mkt luft den orkar suga in genom vanlig LMM, vore intressant om ni bara kan testmontera ett grövre rör och sätta över elektroniken i, så att den lättare kan suga in mer luft, kanske kan vara det.
Finns lite olika grejer det kan vara, gäller bara att inte ge sig för blir alltid bra förr eller senare.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Karlsson_BMW wrote:jag har testat 4" lmm.. på sugsidan! bluddra inte lika mycket vid 3-4000rpm men gick fortfarande snålt på dom höga varven.. de som är skumt är att jag fått full effekt EN repa! jag har dock inte testat o köra med org chip...
har oxå testat med 4tums rör på sug sidan, men ja tyckte de va värre, nu trycker jag ingen med org lmm, testa byta chip o se hur din går, du o jag har nog samma fel verkar det som , gick din jämt o fint vid torrgas?
Karlsson_BMW wrote:vi torrvarv går min fint! labbar ju hela tiden btr:en så ibland kan den bluddra till vid ca:4000rpm.. men jag tycker de tar lång tid o varva ner!! känns typ som om varvräknarn stannar till vid vissa varvtal på vägen ner..
E85-Power!! ja när de funkar..
Hmm detdär med att nålen stannar till känner jag igen från bilar som har dragit tjyvluft. För då får du inte helt tätt i spjället när du släpper av så tar en liten stund innan den går ner i varv igen.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.