Page 4 of 11
Posted: 21 Oct 2009, 23:44
by Jag Heter Jimmy
grymmt asså
när får man se denna bil på gatorna eller blir de bara lagliga strippen körningar?
Posted: 22 Oct 2009, 06:07
by Beemari
Nisse Järnet wrote:Nä vafan nu vart man ju sugen på att byta kam och ladda ur turbon
Grattis!
Bara o byta har en precis likadan turbo liggandes;)
Posted: 22 Oct 2009, 07:53
by Bmwandreas
Nobbe wrote:Med original insug. I LOVE IT!
Men det märks stor skillnad mot dennis som hade byggt insug och samma kam. Med hans behöver man inte ladda lika mycket och registret kommer högre upp. Kul att se skillnaden
Posted: 22 Oct 2009, 08:08
by pro_mille
Grattis Stiiv!
Kul att det lirade bra och blev bra med effekt.
Länk till filmen från bromsningen...
http://www.youtube.com/watch?v=rS3xbnU6qcA&feature=player_profilepage
Posted: 22 Oct 2009, 08:22
by stiiiv_
tack för alla komentarer
see om man hinner med och ta en sväng på gatan i helgen men det lär ju spinna hejlöst men fränt som fan
ska montera dit en till soppa pump bygga om vevhusvents burken byta låda och kardan här i vinter
måste ha nått och göra.
Posted: 22 Oct 2009, 10:46
by Karel021
coolt som FAEEN !!
grattis mannen
nu ska de gasas..
Posted: 22 Oct 2009, 10:51
by stiiiv_
[quote="Karel021"]coolt som FAEEN !!
grattis mannen
nu ska de gasas..[/quote
tackar..jaa nu ska det gasas lite är det tänkt
Posted: 22 Oct 2009, 11:32
by _Kalle_
Bmwandreas wrote:På hjulen
Coolt
Vad gav den på lägre laddtryck då? Vore kul att se en jämförelse mot min som va på 2.8 liter men mindre turbo
Posted: 22 Oct 2009, 11:33
by Bmwandreas
Har för mig det var 550 på 1.5 bar.
Posted: 22 Oct 2009, 11:35
by _Kalle_
Ofan... då verkar den där lilla volymen göra rätt stor skillnad ändå då? Med tanke på att min gav 600whp på 1.2 bar ?
Posted: 22 Oct 2009, 11:37
by Bmwandreas
Skiljer på toppar också. Men volym är alltid bra!
Posted: 22 Oct 2009, 15:19
by larsson
jag kommer förbi i etuna town imorgon fredag:P ringer dig när jag börjar närma mig
M V H larsson
Posted: 22 Oct 2009, 15:58
by Nobbe
Bmwandreas wrote:Nobbe wrote:Med original insug. I LOVE IT!
Men det märks stor skillnad mot dennis som hade byggt insug och samma kam. Med hans behöver man inte ladda lika mycket och registret kommer högre upp. Kul att se skillnaden
Aa. kan förstå det. Mao får man jämnare kurva med mer mos i mellanregistret med original insug?
Posted: 22 Oct 2009, 16:12
by M_power86
Stort grattis Stiivie
Du måste säga till när i helgen du ska ut prova lite på gatan så man får höra monstret IRL istället för på youtube!
Puss o kram sej!
Posted: 22 Oct 2009, 16:23
by Bmwandreas
Nobbe wrote:Bmwandreas wrote:Nobbe wrote:Med original insug. I LOVE IT!
Men det märks stor skillnad mot dennis som hade byggt insug och samma kam. Med hans behöver man inte ladda lika mycket och registret kommer högre upp. Kul att se skillnaden
Aa. kan förstå det. Mao får man jämnare kurva med mer mos i mellanregistret med original insug?
Nej man lär ladda mer med orig insug för att få samma effekt och effekten håller inte i lika länge på varv. Utan man får en rätt spetsig kurva.
Posted: 22 Oct 2009, 16:38
by Nobbe
Ok.
Fränt iaf att plocka 828hk med ett original insug
Posted: 22 Oct 2009, 16:41
by Bmwandreas
Det var inte stopp. Ägaren blev lite svettig:)
På 3 bar ger den nog 900 whp iaf!