200sx med 1JZ-GTE Mappat, 386 hk på hjulen..

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Christian.N
Posts: 2834
Joined: 15 Apr 2008, 21:38
Location: Enköping

Post by Christian.N »

Jag säger kört hårt!! :) För säger jag lyck# ti#¤ till någon så brukar det skita sig för dom :P
Enköping, 073-3104393
User avatar
Jag Heter Jimmy
Posts: 419
Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman

Post by Jag Heter Jimmy »

Good luck and have fun :D
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Lycka till!!! Glömmer aldrig natten innan ja skulle upp dit..kläckte nog en 7 bärs...har aldrig varit så nervös men ändå förhoppningsfull =)
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..

Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..

Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...

Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..

Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..

Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...

Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Jävla kines turbo, då åker jag hellre en gammal sunkig lastbils turbo..

Hoppas det löser sig med det andra :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Vad mer kan man förvänta sig av den turbon? Spec. på en sådan stor och "stark" grund maskin?

Ni har valt helt galet helt enkelt 8)

Mvh
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Inte min maskin....

Specen är helt original, men ska leverera bra mycket mer. Ärtan hade bromsat nån med 500 whp vid 1,8 ladd.

Hade jag bestämt hade det suttit ett holset typ HX40, men nu valde ägaren annorlunda...

Får undersöka saken lite mer, den ska tydligen inte lämna såå lite mos som den gjorde. Men men..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
rocket
Posts: 177
Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca

Post by rocket »

Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Jo det är dyra delar, framför allt blir man nästan tvungen att beställa från usa för att få hyffsade priser..
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
uranium
Posts: 449
Joined: 06 Feb 2007, 22:38
Location: Söderhamn

Post by uranium »

skurt wrote:
rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.

Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.

http://www.garaget.org/?car=26844
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

uranium wrote:
skurt wrote:
rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.

Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.

http://www.garaget.org/?car=26844
Sett den, tror han har pratat med fredde några gånger..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
Post Reply