Page 4 of 6
Posted: 25 May 2006, 12:14
by Chrille
Vik undan hållaren och snurra på skivan... spänn tills den går bra...
Posted: 26 May 2006, 08:31
by 318is_turbo
tackar , ska prova idag =)
Posted: 26 May 2006, 18:42
by 318is_turbo
har provat att köra med en imm och spännt upp den 4 kugg men gjorde ingen skillnad alls
Posted: 26 May 2006, 18:54
by 318is_turbo
provade att köra med bara en lmm också men de gjorde heller ingen skillnad
Posted: 26 May 2006, 19:30
by 318is_turbo
provade med 6 kugg nu ,, den rycker ju inte lika mkt som innan men så fort man lägger gasen i botten så låter de som om han inte får luft eller stryps.
Posted: 26 May 2006, 20:12
by Chrille
men ja fattar inte??? har du två LMM:er?????
Spänn mer... ja fick spänna säkert ett varv för min skulle gå bra.. o flytta LMM.en till trycksidan...
min beteer sig precis som din om ja har min på sugsidan..
Posted: 26 May 2006, 21:01
by 318is_turbo
ett varv ?
jag har max spännt 6 kugg:S ,
snurra du drevet ett helt varv?
Posted: 26 May 2006, 21:03
by 318is_turbo
ja jag har 2st , en är inkopplad och den ena bara suger luft ,
jag ska prova att spänna mer imorn och se hur de går , ¨'
tack för alla tips verkligen tack ,
Posted: 26 May 2006, 21:18
by 318is_turbo
just nu kör jag med en org lmm
0,6 ladd
Posted: 26 May 2006, 21:41
by FoX
318is_turbo wrote:ja jag har 2st , en är inkopplad och den ena bara suger luft ,
jag ska prova att spänna mer imorn och se hur de går , ¨'
tack för alla tips verkligen tack ,
2st..?? kasta bort den som inte är inkopplad... hur komm du på den ideen att ha 2st?
Posted: 27 May 2006, 08:39
by Fear This
om du bara kör med 1 original lmm så kanske den inte räcker till och på så sätt gör att motorn vill dö vid fullgas? vet inte hur lång orig lmm räcker till men bara en tanke.. tycker du ska skaffa en 535lmm & byta elektroniken i och testa att matcha den med olika spridare för att få den att gå så bra som möjligt sen när den börjar bete sej hyffsat testar du att justera fjädern på lmm.. bredbandslambda hade vart bra om du kunde kolla med så du vet vad som händer när motorn jävlas me dej.
mvh
Posted: 27 May 2006, 12:18
by 318is_turbo
finns fler som kör likadant med dubbla lmm och de fungerar fint ,
ja jag tänkte prova de med 535lmm. får se hur de går ,
är nog som du säger att en st org lmm inte räcker så han bara öser bränsle på högre varv och dåligt med luft ,
ska prova mej fram lite idag
Posted: 27 May 2006, 12:22
by 318is_turbo
jag har två olika spridare att testa mellan 391cc volvos blåa och saab turbo ska ligga runt 300cc
Posted: 27 May 2006, 13:30
by 318is_turbo
nu verkar de börja hända något , nu kan jag köra tills han kommer upp till 0,2 bar ladd sen bluddrar han igen , har nu spännt lmm 10kugg ska prova att spänna mer ändå .
de verkar fungera med dubbla ändå "än så länge"
Posted: 27 May 2006, 14:24
by 318is_turbo
vad händer om man spänner för mkt?
Posted: 27 May 2006, 16:01
by 318is_turbo
nu bytte jag spridare till 391cc o justerat lmm lite till får upp han på 0,4bar nu
och varvar nästan fullt ut
Posted: 27 May 2006, 16:40
by 318is_turbo
nu kommer han upp till 0,5bar går hur fint som helst dit upp
grym respons i den här turbon tycker ja =)