Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Butchermardin
Jag ska till MECA idag , men ska inte köra! Bilen vill inte som jag vill, lite jobb kvar på den!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Postar svar här istället för PPF tråden.
Tråkigt att det rasade för dig, hur mycket varvar du?
Jag har hört att det är fler som kört av kilen på vevaxeln, jag har också bara 1 kil så jag är lite smått orolig.
Får hoppas det håller nu i sommar så man kanske river till vintern och fräser ned en till kil.
Tråkigt att det rasade för dig, hur mycket varvar du?
Jag har hört att det är fler som kört av kilen på vevaxeln, jag har också bara 1 kil så jag är lite smått orolig.
Får hoppas det håller nu i sommar så man kanske river till vintern och fräser ned en till kil.
Enligt logen så varvade jag 7400rmp.
Första gången det har hänt för mig. Ska prova med locktite cylindrisk tätning och se ifall det håller, annar får väl bli dubbla kilar som du säger!
Första gången det har hänt för mig. Ska prova med locktite cylindrisk tätning och se ifall det håller, annar får väl bli dubbla kilar som du säger!
-
Så.
Nu har man motorn ihopa igen och har varit och kört en liten runda ..är helt skakis nu.
Får vänta tills imorgon då vi är två och kan mappa färdigt! (lite över 2bar)
Det har börjat regna nu.
Nu har man motorn ihopa igen och har varit och kört en liten runda ..är helt skakis nu.
Får vänta tills imorgon då vi är två och kan mappa färdigt! (lite över 2bar)
Det har börjat regna nu.
-
-
Svintoleffe wrote:Det är ju skoj att du har fått bilen o funka igen
Kommer du till Gävle träffen o kör.?
Lycka till emd bilen
Gävle..huh..NEJ.. tyvär! Lite långt för mig!
Nu har vi mappat upp till 2.6 bar. Kommer ladda ca 2 bar på Meca nu på onsdag. Blir ingen film förän på onsdag kväll, då ja inte ska köra innan och vill inte riskera oförväntade motorras.