Page 4 of 6
Posted: 09 May 2006, 08:49
by fulingbusen
ok, ska höra med honom om vad han tror om det. Förra gången så sa han att det finns olika epoxi som har olika värmeegenskaper. Men jag hör med honom en gång till så att han är helt säker.
Posted: 09 May 2006, 10:57
by tobbe tlrecond
ändrar den form pg värme vill jag inte ha nån huv då är det ju bortkastade pengar

Posted: 09 May 2006, 11:03
by fulingbusen
självklart, då vill ingen av oss ha en utgår jag från.
Posted: 09 May 2006, 12:49
by Bäckis
Tro mig nu: Det blir skit. Man måste gjuta prepreg och i autoklav. Huven till min dragrace E21:a är gjuten utan, och den hänger, blir mjuk av värme osv.
Ni får väl lägga era pengar på det här spektaklet om ni vill, men det kommer inte bli bra.
Även om utseendet vid leverans säkert blir OK så kommer det inte tåla värmen från en top mount turbo.
Posted: 09 May 2006, 12:49
by fulingbusen
Jag har pratat med killen nu och vi kom fram till att det allra bästa för alla parter är att han tillverkar en huv som vi sedan testar på en bil med toppmonterad turbo. Han trodde inte det skulle bli problem då bla speedstern (
www.badster.se) har turbon relativt högt upp och den bakluckan kroknade inte.
Är det någon utav oss som har en fungerande bil som kan prova huven? Min är inte klar på långa vägar.
Posted: 09 May 2006, 14:28
by Misano
Vet inte om jag vill ha en huv än.. men testa kan man ju göra om ingen annan i närheten har? Toppmont turbo, även om det bara är en 16T men det blir ju varmt ändå.
Posted: 09 May 2006, 14:38
by fulingbusen
16t blir nog perfekt så långe den sitter högt upp. värmen i dom brukar överstiga dom där stora aggregaten
Det är ju ännu bättre att du bor i stan, är bilen helt körklar nu?
Posted: 09 May 2006, 18:18
by Misano
Skulle behöva köra lite bredbandslambda innan man gasar fullt ut kanske, men annars är den klar att köra.
Säg till när det är dags!
Posted: 09 May 2006, 18:37
by fulingbusen
ok, bredbandslambda har jag

Posted: 12 May 2006, 11:57
by Misano
fulingbusen wrote:ok, bredbandslambda har jag

Vi har kört nu, det ser ut att funka. En kille från stan som jag fick kontakt med genom en kompis, kände dig sa han... Alias "Rosen".
När är det så man kan testa en fiberhuv då?

Posted: 12 May 2006, 14:27
by fulingbusen
Jo, jag pratade med Rosen om din bil. Han tyckte din bil gick väldigt mjukt och fint.
Gjutar-killen skulle höra sig för vilket bindemedel som pallar mest värme, hoppas på att han har tid att hämta huven i eller efter helgen.
Jag hör av mig så fort jag vet mer.
Posted: 12 May 2006, 19:37
by niklas g
jag avaktar tills jag fått reda på hur det gått om det är ok ?

mvh
Posted: 12 May 2006, 21:57
by fulingbusen
jaja, självklart. Ingen huv blir tillverkad förrän prototypen klarat "testet".
Posted: 14 May 2006, 21:37
by Misano
Efter att ha läst på lite så kanske man kan konstatera att det inte är Autoklav gjutet, inte om vi pratar priser 3-5000kr?
Men vad spelar det för roll, tål den värme och har bra finish så är iaf jag nöjd. Man behöver ju inte ha rymdfärjekvalitét på huven

Även om det givetvis skulle vara det bästa.
Posted: 03 Sep 2006, 15:09
by jOhan!
jag vill också ha en...hur många ska du beställa?
Posted: 03 Sep 2006, 20:15
by fulingbusen
Dags att uppdatera denna tråden, killen som gjuter upp dom har haft väldigt mycket att göra men nu ska den vara klar inom en vecka.
Han gjuter alltså på beställning, men vi pressar priserna genom att handla alla på en gång.
Hur många vill fortfarande ha? Ange även om ni vill ha ren kolfiber eller glasfiberförstärkt kolfiber (billigare), återkommer med priser inom 1-2 dagar.
Posted: 03 Sep 2006, 20:51
by silverryggen
Jag vill ha en glasfiberförstärkt.
Mvh