intressekoll kolfiberhuv e30
Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast
-
- tobbe tlrecond
-
Tro mig nu: Det blir skit. Man måste gjuta prepreg och i autoklav. Huven till min dragrace E21:a är gjuten utan, och den hänger, blir mjuk av värme osv.
Ni får väl lägga era pengar på det här spektaklet om ni vill, men det kommer inte bli bra.
Även om utseendet vid leverans säkert blir OK så kommer det inte tåla värmen från en top mount turbo.
Ni får väl lägga era pengar på det här spektaklet om ni vill, men det kommer inte bli bra.
Även om utseendet vid leverans säkert blir OK så kommer det inte tåla värmen från en top mount turbo.
-
Jag har pratat med killen nu och vi kom fram till att det allra bästa för alla parter är att han tillverkar en huv som vi sedan testar på en bil med toppmonterad turbo. Han trodde inte det skulle bli problem då bla speedstern (www.badster.se) har turbon relativt högt upp och den bakluckan kroknade inte.
Är det någon utav oss som har en fungerande bil som kan prova huven? Min är inte klar på långa vägar.
Är det någon utav oss som har en fungerande bil som kan prova huven? Min är inte klar på långa vägar.
-
-
-
-
-
Dags att uppdatera denna tråden, killen som gjuter upp dom har haft väldigt mycket att göra men nu ska den vara klar inom en vecka.
Han gjuter alltså på beställning, men vi pressar priserna genom att handla alla på en gång.
Hur många vill fortfarande ha? Ange även om ni vill ha ren kolfiber eller glasfiberförstärkt kolfiber (billigare), återkommer med priser inom 1-2 dagar.
Han gjuter alltså på beställning, men vi pressar priserna genom att handla alla på en gång.
Hur många vill fortfarande ha? Ange även om ni vill ha ren kolfiber eller glasfiberförstärkt kolfiber (billigare), återkommer med priser inom 1-2 dagar.
- silverryggen