Page 4 of 24
Posted: 18 Nov 2008, 18:07
by FugitivE
Fuelcellen, får tacka Bullen för affären dessutom:
Bakfälg:
.. Är i ganska bra skick faktiskt, men i framtiden när pengar finns över så blir det nya breddningar, nya bultar, samt omlack på alla 4a så centrumet är lika fint.
Mvh Kevin
Posted: 07 Dec 2008, 02:55
by FugitivE
Ja lite slappt har det varit på sistonde från min sida. Men har äntligen fått arslet ur vagnen och hållt på med bilen nu 2 dagar i rad. Lär bli att åka dit senare idag för och pilla.
Har ingen svets just nu, så man får försöka göra så gott man kan med allt annat tills man väl får tillbaka den. Finns ju massvis med slipjobb att göra, plus lite demonteringar. Väntar även på min bur från PPF, lär väl komma efter nyår någon gång. Just nu så har jag inte så bråttom med det, då det finns saker kvar på underredet och göra innan det ska lackas, men vill helst test montera buren innan jag lackar underredet, då man måste borra hål för fästningarna.
Lite bilder kanske skulle vara nåt. Dock ser bilen ut som vilket renoveringsobjekt som helst just nu.
Japp Jocke som lutar mot min brors bil hade en lång kväll/natt ute på kroken innan han kom till oss och ville vara med ett tag, hehe:
..
El gillar vi väl?:
Hm får man ihop allt sen då... återstår att se:
..
Slipat lite i motorummet med, då det ska förstärkas lite här och var, samt så har jag börjat kapa bort lite fula orginalfästen etc som behövdes för kringutrustning till en M20. Ska ha det cleant som möjligt på sidorna:
Mer slipat. Även fått bort bromsservot:
Invändigt, ganska tomt här med. Bara skrapa mer asfaltsmatta, svetsa samt slipa lite och sen möjligtvis ge lite ny grund här inne med då underredet ska grundas:
Ja usch, el var det:
Två bilder till på motorummet:
..
Vi får se vad man hittar på imorgon då, beror lite på när man vaknar

om man orkar åka till garaget. Men måste fasen få saker gjort nu känner jag. Ligger långt efter många andra
Mvh Kevin
Posted: 07 Dec 2008, 11:39
by BeEmVe
kul att se en till pilla ihop en 340.. hoppas de går bra för dig. vi (jag, birro + en till) håller ju också på med en. Vilken årsmodell e de på din donatorbil?
föresten, vad heter du? jag har bott på värmdö och jag jobbar med holman..
Posted: 07 Dec 2008, 18:45
by FugitivE
BeEmVe wrote:kul att se en till pilla ihop en 340.. hoppas de går bra för dig. vi (jag, birro + en till) håller ju också på med en. Vilken årsmodell e de på din donatorbil?
föresten, vad heter du? jag har bott på värmdö och jag jobbar med holman..
Jodå det projektet har jag sett och hört om

hehe
Har faktiskt ingen donatorbilen, även fast det skulle vara bäst att ha. Så blir väl lite småplock lite här och där, för att få ihop allt under huven.
Heter Kevin som det står i varje inlägg?

hehe
Mvh Kevin
Posted: 07 Dec 2008, 21:00
by BeEmVe
okok. jo de har sina fördelar att ha en donatorbil men de kanske inte så många som har det, vi fick ju vår för 5k
hehe. missade de med din signatur

Posted: 07 Dec 2008, 21:02
by FugitivE
BeEmVe wrote:okok. jo de har sina fördelar att ha en donatorbil men de kanske inte så många som har det, vi fick ju vår för 5k
hehe. missade de med din signatur

Oj, det var billigt

ja hittar jag en 540 för såpass lite pengar såklart man köper den då

Posted: 07 Dec 2008, 23:07
by krajm
måste fråga! vet inte om jag har blandat ihop ngt men lackade du inte om din bil rätt så nyligen ?
redan ytrost på dörrarna ? vad beror detta på ? underarbete ?
/victor
Posted: 07 Dec 2008, 23:16
by Roobin
inte tagit bort rosten helt o hållet, räcker med att de finns rostporer så kommer de krympandes fort igen.
Mvh
Posted: 07 Dec 2008, 23:38
by FugitivE
Dels det men mycket annat också.
Jag såg till att alla synliga rostporer var borta. Men tidigare innan jag gjorde förarbetet, så var jag tvungen och svetsa lite i dörrarna, då det var hål nertill. Skyddar man inte plåtrena ytor ganska snabbt så kommer det lätt tillbaka.
Sen tror jag även grunden som jag la på inte las exakt överallt på insidan utav dörren, där jag var tvungen och svetsa. Vi vet ju alla att svetsfogar rostar snabbare än vanlig plåt.
Dörrarna var som sagt i riktigt dåligt skick innan jag började med dom, men det visade sig att det inte räckte det man hade gjort med dom. Så blir att lägga ner tid på dörrarna så det aldrig händer igen.
Mvh
Posted: 08 Dec 2008, 00:58
by Pimplaren
FugitivE wrote:BeEmVe wrote:okok. jo de har sina fördelar att ha en donatorbil men de kanske inte så många som har det, vi fick ju vår för 5k
hehe. missade de med din signatur

Oj, det var billigt

ja hittar jag en 540 för såpass lite pengar såklart man köper den då

Finns väl en i sthlm för 13k ute? och en manuell touring för 26k.
Posted: 08 Dec 2008, 01:11
by FugitivE
Jo fast kan man köpa en m60b40 med styrboxar, härvan och lite annat för cirka 5k löst, så känns det inte lönt att allt det andra ska vara värt, hm ja runt 7-8k ?

fast är det med manuell så är det ju annorlunda.
Posted: 10 Dec 2008, 18:51
by FugitivE
Värmepaketet, hela elhärvan och styrsnäckan borta nu också
Väntar fortfarande på svetsen, men får nog den om några dagar. Kan dock slipa mer underredsmassa, och kapa ut mer plåt innan det är brist på saker och göra, så man måste svetsa.
Posted: 13 Dec 2008, 04:00
by FugitivE
Ganska så nyligen hemkommen från garaget. Kom dit ganska sent, men vart några timmar iallafall..
Till en början så hjälpte jag min bror och tömma hans topp, på saker. Man kan få till ganska balla motorbilder

eller ja, i detta fall är det ju givetvis på toppen, men den tillhör ju motorn också
Fick lite gjort på min bil också givetvis. Har väl för det mesta slipat och skrapat asfaltsmatta invändigt. Ganska skönt att hela härvan är borta. Underlättar mycket faktiskt.
...
Påbörjade även att fimpa hela frontpartiet, av två anledningar.
Först och främst för M60 maskinen. Mycket lättare att bara rulla in och ur, hur som när man ska bygga motorfästen etc, än att lyfta ur den hela tiden. Sen för att fronten var sne när jag köpte bilen, så var lite svårt att få på grillen, och lite annat. Såg helt skevt ut helt enkelt

så blir att köpa en ny.
Nej jag har inte nyllet mitt i skvättet

haha:

..
Mer blir det gjort imorgon. Fick bort en del av fronten nu under natten, men den hemmabyggda balken som går längst ner, sitter sjuuukt bra, så fortsätter kampen mot den imorgon

eller senare idag rättare sagt.
Funderade även idag, ganska länge angående färgbyte. Har ju chansen nu igen att byta färg på bilen. Så vi får se vad det blir. Dock så har jag ju vant mig nu med denna färg, så kanske blir att lacka den färgen igen.
Posted: 13 Dec 2008, 09:47
by ZAK
FugitivE wrote:Fick lite gjort på min bil också givetvis. Har väl för det mesta slipat och skrapat asfaltsmatta invändigt. Ganska skönt att hela härvan är borta. Underlättar mycket faktiskt.
Hoppas du använde värmepistol och skrapade.
Allt blir så mkt enklare då =]
Posted: 13 Dec 2008, 15:11
by FugitivE
Gick väldigt bra med en liten plattmejsel att ta bort. Lossnade hela bitar då

Posted: 13 Dec 2008, 15:12
by ZAK
FugitivE wrote:Gick väldigt bra med en liten plattmejsel att ta bort. Lossnade hela bitar då

med värmepickadållen så får du väck hela kakan i ett nafs + att du slipper massa småbitar i bilen =]
Posted: 13 Dec 2008, 15:40
by FugitivE
Har man ingen "värmepickadåll" och inte har lust och köpa en, så funkar detta utmärkt med

haha
Vet att det skulle gå lättare med värmepistolen. Men tar inte så lång tid detta heller. Har bara asfaltsmattan längst fram kvar nu.
Mvh Kevin
