FårrdConny BMW e30 328T/M3 855hk/958nm

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Sandén

Post by Sandén »

Resgard wrote:Börja med att ta bort spännlisten på fram å bakrutan, den som sitter utvändigt, du får bända upp nå små metallbläck. Sen är det bara å ta en plastkniv lr liknande och dra mellan rutan och stora listen så lossnar den lätt.
Ok går listen sönder eller kan man använda den igen sen? Sen är det bara bända på eller så gott det går? Hur gör man med de små sidorutorna då?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Ser bra ut, förutom vingen som ser totalt malplacerad ut ihop med M3 delarna.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Sandén

Post by Sandén »

Bäckis wrote:Ser bra ut, förutom vingen som ser totalt malplacerad ut ihop med M3 delarna.
Tack! Ja jag vet vingen är väl inte 100% men vet inte vad jag skulle ha istället riktigt... Tror inte den riktiga m3 vingen sitter så bra när man inte har cstolpe o lucka eller? Denna är ju iaf diskret så det får duga tills ja hittar nått bättre...

Ska bygga mig en drag vinge på min andra baklucka tänkte jag och laborera med men vet inte riktigt hur lång osv man ska ha den för maximalt marktryck... Nån som byggt nått sånt på en e30?
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
pelko

Post by pelko »

Kika på E30Anders vita E30, han har vingen tror jag med org c-stolpe. Ser bra ut.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Resgard

Post by Resgard »

Sandén wrote:
Resgard wrote:Börja med att ta bort spännlisten på fram å bakrutan, den som sitter utvändigt, du får bända upp nå små metallbläck. Sen är det bara å ta en plastkniv lr liknande och dra mellan rutan och stora listen så lossnar den lätt.
Ok går listen sönder eller kan man använda den igen sen? Sen är det bara bända på eller så gott det går? Hur gör man med de små sidorutorna då?
Den kan man återanvända, men man får vara försiktig så det inte blir väck på den. Sidobakrutan sitter väl med 2-3 M6 muttrar innifrån som hållerfast rutramen, lossa dom och ta ut rutan med ramen på.
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
pelko

Post by pelko »

Resgard wrote:
Sandén wrote:
Den kan man återanvända, men man får vara försiktig så det inte blir väck på den. Sidobakrutan sitter väl med 2-3 M6 muttrar innifrån som hållerfast rutramen, lossa dom och ta ut rutan med ramen på.
2st. Sedan sätter man sig i bilen och trycker på rutan med fötterna och låter en polare stå på baksidan och ta emot.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
M_power86

Post by M_power86 »

Ser mkt bra ut! jag hade kört på Azev fälgarna alla dagar :)
Fear This

Post by Fear This »

riktigt fräch färg du hittat :) kul!
salle1001

Post by salle1001 »

hallå, har du bara kapat av orginal insug och andvänder orginal runners?
om du har de så undrar jag om du värmt och gjort dom runda istället för ovala?. du får gärna skicka lite bilder i ett pm om du har tid.

Allt ser grymt snyggt ut för övrigt.
Sandén

Post by Sandén »

salle1001 wrote:hallå, har du bara kapat av orginal insug och andvänder orginal runners?
om du har de så undrar jag om du värmt och gjort dom runda istället för ovala?. du får gärna skicka lite bilder i ett pm om du har tid.

Tja! Ja org insuget är avkapat! De är fortfarande ovala men det sitter 51mm siliconslang på dem som en smäck. Är sen nått slags lim på mellan insug o slang. Är hulta som gjort detta tror jag men det är iaf så tätt det kan bli! Funkar kanon!
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén

Post by Sandén »

Fear This wrote:riktigt fräch färg du hittat :) kul!
Tackar! Ja jag tycker den blev najs som fan :D
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
HULTA

Post by HULTA »

Sandén wrote:
salle1001 wrote:hallå, har du bara kapat av orginal insug och andvänder orginal runners?

Tja! Ja org insuget är avkapat! De är fortfarande ovala men det sitter 51mm siliconslang på dem som en smäck. Är sen nått slags lim på mellan insug o slang. Är hulta som gjort detta tror jag men det är iaf så tätt det kan bli! Funkar kanon!
nix inte jag som gjort detta,köpte det färdigt som det var

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
Sandén

Post by Sandén »

HULTA wrote:
Sandén wrote:

nix inte jag som gjort detta,köpte det färdigt som det var

mvh
OK där ser man :D Funkar gör det iaf hehe
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
salle1001

Post by salle1001 »

okej! detta låter spännande tycker jag, då kan man ju stryka några tusen för en alufläns och runners! då e de 51mm tratt till plenumet som sitter på med? :)

Helt plötsligt känns de inte så farligt att va bakis idag faktiskt:)
Sandén

Post by Sandén »

salle1001 wrote:okej! detta låter spännande tycker jag, då kan man ju stryka några tusen för en alufläns och runners! då e de 51mm tratt till plenumet som sitter på med? :)

Helt plötsligt känns de inte så farligt att va bakis idag faktiskt:)
Japp det passar rakt på i båda ändar med 51mm siliconslang! Trattar osv lär du iofs behöva köpa ändå men flänsen och långa runners slipper du ju! Bara bygga på nu ;)
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén

Post by Sandén »

Idag har det hänt en hel del! Dragit klart bromssystemet med bak o alla rör fram! Mina rör under bilen till handbromsen va dock inte de bästa så de ska bytas till mina gamla som sitter på min andra kaross då de bara suttit en säsong!

Fick i min fuelcell i skuffen osv med så imon ska jag dra returen och matarledningen!

Testade mitt nya fjäderbensstag med :D Satt fint! Se om det funkar sen eller om det e mest bling bling hehe

Image

Image
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén

Post by Sandén »

Blev inget med soppa ledningarna idag... Tog tag i sidokjolarna istället och efter mkt om o men satt de där men det kostade en repa på en kjolen när jag slant med skruvmejseln!!! :( Har varit gladare i mitt liv kan ja säga men bara bita ihop o inse att det kommer bli 100 till garanterat!

Gör stor skillnad med dem på iaf!

Image

Image

Image

Nån som har feta spacer o sälja??? :D
Image

Imon ska rutorna i tror jag men funderar på om jag ska passa på o tona dem lite innan jag trycker dit dom kanske?
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Post Reply