Page 4 of 11
Posted: 29 Oct 2008, 22:28
by Bmwandreas
Du behöver oftast inte lågohm. På En 6 cyl så seriekopplar man spridarna. Och våra 1680cc spridare är på 5 ohm så de kan man köra direkt på 5 cyl.
V44 10500kr
Laddventil 1000kr
Om man behöver spridarbox har jag för mig den kostar 1000kr.
Posted: 29 Oct 2008, 22:29
by pelko
Fan om man bara skulle kunna få in lite stålar!
Verkar vara riktigt bra faktiskt och ett V44 blir det för mig i sommar då jag börjar jobba.
Mvh Mathias
Posted: 29 Oct 2008, 22:32
by Christer K
Klarar det VANOS av/på?
Posted: 29 Oct 2008, 22:33
by Bmwandreas
Japp inga problem.
Posted: 29 Oct 2008, 22:33
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:Ska du köra dubbelspolar lär du ha ett litet bosch steg imellan eller tex ett DIS-4. Men du behöver inte kamgivare..
Ang edis spolen så vet jag inte vad den kräver för signaler. Har aldrig monterat en sådan..
Hur har dom löst det så man slipper kamgivaren?
Posted: 29 Oct 2008, 22:36
by Bmwandreas
Wastefire, seq lär man alltid ha kamgivare.
Posted: 29 Oct 2008, 22:38
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:Wastefire, seq lär man alltid ha kamgivare.
Aha, så kör man tex waste på tändningen men seq på spridarna så måste man således ha givare?
Posted: 29 Oct 2008, 22:40
by Bmwandreas
Alldeles korrekt.
Posted: 29 Oct 2008, 22:46
by PureSpirit
Inbyggda bredbandslambdatolk/ar och EGT loggnings stöd? Isåfall för 1 eller 2 st?
Posted: 29 Oct 2008, 22:47
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:Alldeles korrekt.
Då fattar jag varför jag behöver givare
Posted: 29 Oct 2008, 22:51
by Christer K
så jävla sugen nu... kabelhärva?
Posted: 29 Oct 2008, 22:52
by Bmwandreas
PureSpirit wrote:Inbyggda bredbandslambdatolk/ar och EGT loggnings stöd? Isåfall för 1 eller 2 st?
Du lär ha tex LC-1 imellan. Man kan använda 2st lambdor.
Egt kan loggas med box som omvandlar till 0-5v tex innovate.
Posted: 30 Oct 2008, 16:34
by Doktorn
jaha, hur går bromsandet?
Posted: 30 Oct 2008, 17:04
by Bmwandreas
Bromsad och klar. Funkade väldigt fint faktist!
Satt DTA på förut som vi inte fick till på låga varv..
Laddtryckskurva 1 bar.
Laddtryckskurva 2 2.15-1.7 bar
Posted: 30 Oct 2008, 17:07
by Doktorn
sedär sedär! verkar ju lovande... Hur är det nu, är det färdigutvecklat eller va det något som ska dröja nån vecka till?
Posted: 30 Oct 2008, 17:09
by Bmwandreas
Nej det är bara att beställa.
Men vi har inte hunnit med ett fint inkopplingschema än, ni får mitt fina kladdschema:)
Posted: 30 Oct 2008, 20:29
by pizza
Blev ju bra de där, Johan (ägare) va riktigt nöjd, speceillt med skillnaden på låglast å mellan register, det va som sagt svårt å få till med DTA, men ViPec å Ärtan bakom spakarna fixa det utan problem!
Garanterad storsäljare (även om vissa va skeptiska för 2-3 veckor sen
)
Pizza