Page 4 of 16

Posted: 20 Nov 2008, 17:39
by Strandholm
Image
tomten kom tidigt... inte så vanliga prylar här på ppf forumet så får se om någon kan lista ut vad det är ens ;)
:wink:

Posted: 20 Nov 2008, 17:46
by Grefven
hade ett sånt lager för att vända min förra tv. på den tiden då tv apparater stod på en bänk och var tungvridna =)

Posted: 20 Nov 2008, 18:54
by E30Anders
Skulle tippa på lagringar till coilovers så fjädrarna kan röra sig när man svänger???

Mvh/ Anders

Posted: 20 Nov 2008, 19:18
by Strandholm
correctomundo. Du vinner en lista på vad för stötdämpare och fjädrar jag köpt! Skriv ut och rama in och häng på väggen vetja!


Bakvagn:
Fjäder: Millway 2,25" 127mm 675lbs
Hjälpfjäder: Millway 2,25" 50mm 41lbs
Stötdämpare: Bilstein B8 Sprint 160/55

Framvagn:
Fjäder: Millway 2,5" 153mm 450lbs
Hjälpfjäder: Millway 2,5" 100mm 41lbs
Stödämpare: Bilstein B8 Sprint

Posted: 20 Nov 2008, 21:32
by FugitivE
Ser fint ut :D meka på nu! :D

Posted: 21 Nov 2008, 20:53
by ecm_z28
trevligt linus :)

har du 5bult nu eller är inte allt klar ännu?

Posted: 22 Nov 2008, 00:00
by Cossy Calle
Vart handlade du lagren?
är ute efter något sådant till min.

Mvh Calle

Posted: 22 Nov 2008, 02:51
by Strandholm
ecm_z28 wrote:trevligt linus :)

har du 5bult nu eller är inte allt klar ännu?


jovars, 5bult runtom sedan länge nu. ;) Förresten, jag har inte skänkt bort någon kofångare till dig va? Hittar fan inte främre kofångaren och har en polare som skulle ha användning för den hehe.
Du har inga länkarmar liggandes och skräpar?

Har nu monterat coiloverserna och allt runtomkring i väghållningssvängen. (justerbara topplagringar, excentiskt bakre stötdämparlager osv...)
kan medela att kapa och slipa bort original fjädertallricken = skitgöra! :)
Skall även höra med SFRO vad dom tycker om dropstops.

Förövrigt, Bilsteindämparna får GE motorsport prylarna som satt på att framstå som Toys'R'Us! :]

xelerator sponsrar med skärmrullare så lär valsa skärmarna inom en snar framtid också men det börjar ta slut i kassan så får se hur det blir med lackering i december, kanske måste skjuta på det.

Cossy Calle wrote:Vart handlade du lagren?
är ute efter något sådant till min.

Mvh Calle


Millway.se säljer. Jättetrevlig kille!

Posted: 22 Nov 2008, 20:58
by Strandholm
Image

:twisted:

Posted: 23 Nov 2008, 09:01
by ecm_z28
Amplify wrote:
ecm_z28 wrote:trevligt linus :)

har du 5bult nu eller är inte allt klar ännu?


jovars, 5bult runtom sedan länge nu. ;) Förresten, jag har inte skänkt bort någon kofångare till dig va? Hittar fan inte främre kofångaren och har en polare som skulle ha användning för den hehe.
Du har inga länkarmar liggandes och skräpar?

Har nu monterat coiloverserna och allt runtomkring i väghållningssvängen. (justerbara topplagringar, excentiskt bakre stötdämparlager osv...)
kan medela att kapa och slipa bort original fjädertallricken = skitgöra! :)
Skall även höra med SFRO vad dom tycker om dropstops.

Förövrigt, Bilsteindämparna får GE motorsport prylarna som satt på att framstå som Toys'R'Us! :]

xelerator sponsrar med skärmrullare så lär valsa skärmarna inom en snar framtid också men det börjar ta slut i kassan så får se hur det blir med lackering i december, kanske måste skjuta på det.

Cossy Calle wrote:Vart handlade du lagren?
är ute efter något sådant till min.

Mvh Calle


Millway.se säljer. Jättetrevlig kille!


nä inga kofångare :/

har inga på lager heller :(

blir att leta billig tank till vinterbilen och hitta vattenläckaget på den jäveln snart borde de va dags för VBC...

Posted: 03 Dec 2008, 19:12
by Strandholm
valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud. ;)

Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen ;)

Posted: 03 Dec 2008, 19:49
by Grefven
Amplify wrote:valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud. ;)

Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen ;)



jag har oxå planer på breddning trots touring. inte m3 dock, snarare "avesta" fast man får ta med sig bakdörren oxå.

Posted: 03 Dec 2008, 19:54
by Strandholm
bullen! wrote:
Amplify wrote:valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud. ;)

Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen ;)



jag har oxå planer på breddning trots touring. inte m3 dock, snarare "avesta" fast man får ta med sig bakdörren oxå.


coolt som fasen! :)
Men måste fråga, är det mestadels föratt få plats med större ostar eller finns det några estetiska önskningar i det hela? Skickar dig ett PM med ett tips på hur du kan tjäna utrymme innåt då jag misstänker att du mestadels är ute efter lite bett iomed den överdimensionerade effekten i din pulka. :D

Posted: 27 Dec 2008, 05:30
by JErngren
måste fråga. Du har inte köpt den bilen här nere ifrån Nyköping? Bilen med fälgar, modell och även bakrunden på bilden känns sjuk mycket igen.

Posted: 27 Dec 2008, 06:13
by Grefven
Amplify wrote:
bullen! wrote:
Amplify wrote:valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud. ;)

Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen ;)



jag har oxå planer på breddning trots touring. inte m3 dock, snarare "avesta" fast man får ta med sig bakdörren oxå.


coolt som fasen! :)
Men måste fråga, är det mestadels föratt få plats med större ostar eller finns det några estetiska önskningar i det hela? Skickar dig ett PM med ett tips på hur du kan tjäna utrymme innåt då jag misstänker att du mestadels är ute efter lite bett iomed den överdimensionerade effekten i din pulka. :D


det är för att kunna ha en låg bil med frigång om man ska ha riktiga däck. inget för syns skull.

Posted: 27 Dec 2008, 14:19
by Strandholm
JErngren wrote:måste fråga. Du har inte köpt den bilen här nere ifrån Nyköping? Bilen med fälgar, modell och även bakrunden på bilden känns sjuk mycket igen.


jopp, var i oxelösund å hämtade denna "99% rostfria" *skratt* skapelse. ;)

köpte av pltk men mattise30tk skall tydligen också ha piskat denna bil under en tid. :)

Posted: 27 Dec 2008, 16:33
by birro
öka tempot nu så du blir klar före nyår ^^