Page 4 of 22
Posted: 16 Jan 2007, 19:58
by sidenmark
Söderling wrote:Ja fick göra en aluminium plåt ovanför intercoolern då orginal inte fick plats längre. Vart riktigt stadigt med kylaren å intrecoolern skruvad i den.
Har börjat montera bromsaran nu ikväll. Tog orginalskivor å svarava ner som nav till dom andra bromsskivorna.
Tjenare hur går det med bilen ? ska bli kul och se den sen i sommar ! mvh robban
Posted: 16 Jan 2007, 21:00
by Bonje
Vad använder du för toppackning som tar 86mm i borr?
Posted: 16 Jan 2007, 22:08
by Bäckis
Vi har MLS för 86 borr.
Posted: 19 Jan 2007, 09:50
by Söderling
sidenmark wrote:
Tjenare hur går det med bilen ? ska bli kul och se den sen i sommar ! mvh robban
Ja håller på med elén nu. Har skurit bort alla höljen å tagit bort alla kablar som inte använs till nått å dragit om det lite. Får hållas med lite smågrejer just nu när ja väntar på flänsar till grenrör och insug. Hoppas det kommer så snart som möjligt så man kan börja bygga dom. Men annars så är det bara motor å dom grejerna kvar. Annars är bilen så den duger å köra med till nästa sommar.
MVH Söderling
Posted: 19 Jan 2007, 09:55
by Söderling
Bonje wrote:Vad använder du för toppackning som tar 86mm i borr?
Det är en sån MLS packning från PPF som bäckis skrev som ja ska använda.
Posted: 18 Apr 2007, 21:04
by Söderling
Lite nya bilder.
Tog ut den i solen efter vinterns mörker
Lite motor
3,5" med Flowmaster dämpare
Färdigt för lack
Nylackat
Posted: 18 Apr 2007, 21:22
by worre
snygggt jobbat
Posted: 12 May 2007, 08:55
by sidenmark
Söderling wrote:Lite nya bilder.
Tog ut den i solen efter vinterns mörker
Lite motor
3,5" med Flowmaster dämpare
Färdigt för lack
Nylackat
tjenare , fan vad fint det blir ,, har du igång på den snart nu eller ?? mvh robban
Posted: 12 May 2007, 09:51
by Söderling
sidenmark wrote:
tjenare , fan vad fint det blir ,, har du igång på den snart nu eller ?? mvh robban
Tja. Jo det vart skapligt till slut. Ja jag körde lite med den igår för första gången. Kan tyvärr inte lägga in nåra nya bilder då kameran pajjat. Men den verkar gå rätt bra faktiskt. Satte i den klenasta WG fjädern men den ladda 0.7iaf. Hade tänkt åkt med ännu lägre nu i början annars. Effekt messigt vet ja inte va det kan vara i den, men den går betydligt värre än volvon gjorde vid 1.8bar
MVH
Posted: 13 May 2007, 11:16
by johankihl
Tror att vi åkte bakom dig igår på väg till racet i Viby. Såg ut att skjuta på skapligt precis efter avfarten från motorvägen.
Posted: 13 May 2007, 19:30
by Fear This
du vet att du har drömvolvon va?? en clean 242 med bmw 6a
ser skitbra ut!
Posted: 13 May 2007, 20:28
by Söderling
johankihl wrote:Tror att vi åkte bakom dig igår på väg till racet i Viby. Såg ut att skjuta på skapligt precis efter avfarten från motorvägen.
Ja det kan nog stämma. Ja var där å kolla lite. Ja den går bättre än väntat faktisk. Iaf vid det relativt låga laddtrycket.
Posted: 13 May 2007, 20:53
by Söderling
Posted: 13 May 2007, 20:59
by Söderling
Fear This wrote:du vet att du har drömvolvon va?? en clean 242 med bmw 6a
ser skitbra ut!
Man tackar så mycket. Alltid lika kul med beröm. Men hade hellre haft din motor i den
Inget dåligt bygge du hålls med. Ser riktigt frächt ut.
Posted: 13 May 2007, 21:31
by Overcharged
jäkligt fränt bygge
hur mycket laddar du på i bmw snurran nu?
Posted: 14 May 2007, 04:00
by Söderling
Overcharged wrote:jäkligt fränt bygge
hur mycket laddar du på i bmw snurran nu?
Ja laddar 0.7bar.
Posted: 14 May 2007, 16:37
by Overcharged
då lär det ju flytta på sig lite!! fan vad jobbigt att knäcka drivaxlar bara