Page 4 of 22

Posted: 16 Jan 2007, 19:58
by sidenmark
Söderling wrote:Ja fick göra en aluminium plåt ovanför intercoolern då orginal inte fick plats längre. Vart riktigt stadigt med kylaren å intrecoolern skruvad i den.

Image

Har börjat montera bromsaran nu ikväll. Tog orginalskivor å svarava ner som nav till dom andra bromsskivorna.

Image

Image



Tjenare hur går det med bilen ? ska bli kul och se den sen i sommar ! mvh robban

Posted: 16 Jan 2007, 21:00
by Bonje
Vad använder du för toppackning som tar 86mm i borr?

Posted: 16 Jan 2007, 22:08
by Bäckis
Vi har MLS för 86 borr.

Posted: 19 Jan 2007, 09:50
by Söderling
sidenmark wrote:
Tjenare hur går det med bilen ? ska bli kul och se den sen i sommar ! mvh robban


Ja håller på med elén nu. Har skurit bort alla höljen å tagit bort alla kablar som inte använs till nått å dragit om det lite. Får hållas med lite smågrejer just nu när ja väntar på flänsar till grenrör och insug. Hoppas det kommer så snart som möjligt så man kan börja bygga dom. Men annars så är det bara motor å dom grejerna kvar. Annars är bilen så den duger å köra med till nästa sommar.
MVH Söderling

Posted: 19 Jan 2007, 09:55
by Söderling
Bonje wrote:Vad använder du för toppackning som tar 86mm i borr?


Det är en sån MLS packning från PPF som bäckis skrev som ja ska använda.

Posted: 18 Apr 2007, 21:04
by Söderling
Lite nya bilder.

Tog ut den i solen efter vinterns mörker
Image

Lite motor
Image

3,5" med Flowmaster dämpare
Image

Färdigt för lack
Image

Nylackat
Image

Posted: 18 Apr 2007, 21:22
by worre
snygggt jobbat

Posted: 12 May 2007, 08:55
by sidenmark
Söderling wrote:Lite nya bilder.

Tog ut den i solen efter vinterns mörker
Image

Lite motor
Image

3,5" med Flowmaster dämpare
Image

Färdigt för lack
Image

Nylackat
Image


tjenare , fan vad fint det blir ,, har du igång på den snart nu eller ?? mvh robban

Posted: 12 May 2007, 09:51
by Söderling
sidenmark wrote:
tjenare , fan vad fint det blir ,, har du igång på den snart nu eller ?? mvh robban


Tja. Jo det vart skapligt till slut. Ja jag körde lite med den igår för första gången. Kan tyvärr inte lägga in nåra nya bilder då kameran pajjat. Men den verkar gå rätt bra faktiskt. Satte i den klenasta WG fjädern men den ladda 0.7iaf. Hade tänkt åkt med ännu lägre nu i början annars. Effekt messigt vet ja inte va det kan vara i den, men den går betydligt värre än volvon gjorde vid 1.8bar :D

MVH

Posted: 13 May 2007, 11:16
by johankihl
Tror att vi åkte bakom dig igår på väg till racet i Viby. Såg ut att skjuta på skapligt precis efter avfarten från motorvägen.

Posted: 13 May 2007, 19:30
by Fear This
du vet att du har drömvolvon va?? en clean 242 med bmw 6a :lol: ser skitbra ut!

Posted: 13 May 2007, 20:28
by Söderling
johankihl wrote:Tror att vi åkte bakom dig igår på väg till racet i Viby. Såg ut att skjuta på skapligt precis efter avfarten från motorvägen.


Ja det kan nog stämma. Ja var där å kolla lite. Ja den går bättre än väntat faktisk. Iaf vid det relativt låga laddtrycket.

Posted: 13 May 2007, 20:53
by Söderling
Nåra kort efter första helgen som bilen vart igång med nya motorn.

Image

Image

Image

Nu har ja kört av två drivaxlar på två kvällar. Å då har ja kört relativt lungt oxå. Är nog snart dax å se sig efter nån axel som tål lite mer. Så man kan testa va bilen går för.
Image

Posted: 13 May 2007, 20:59
by Söderling
Fear This wrote:du vet att du har drömvolvon va?? en clean 242 med bmw 6a :lol: ser skitbra ut!


Man tackar så mycket. Alltid lika kul med beröm. Men hade hellre haft din motor i den :D Inget dåligt bygge du hålls med. Ser riktigt frächt ut.

Posted: 13 May 2007, 21:31
by Overcharged
jäkligt fränt bygge :) hur mycket laddar du på i bmw snurran nu?

Posted: 14 May 2007, 04:00
by Söderling
Overcharged wrote:jäkligt fränt bygge :) hur mycket laddar du på i bmw snurran nu?


Ja laddar 0.7bar.

Posted: 14 May 2007, 16:37
by Overcharged
då lär det ju flytta på sig lite!! fan vad jobbigt att knäcka drivaxlar bara :(