Page 4 of 22

Posted: 20 Aug 2008, 22:11
by Storås
christoffer jansson wrote:ser fin fint ut!

dörimot fick jag skäll när jag tänkte dra in min WG retur på samma viss som du gjort.

nån som har en teori om detta mer en jag?


jobba på så ve för se lite mer bilder..


Tack..

Varför skulle inte WG-returen kunna vara sådär ? Lambdan eller ?

Posted: 20 Aug 2008, 22:12
by Storås
micke999 wrote:gör de kan ju kolla vad de hamnar på ungefär i pengar så jag kan vidarebefodra till andra killen!!


Det var inte intressant, plus att jag inte kan annonsera svartjobb här...

Mvh

Posted: 21 Aug 2008, 22:34
by christoffer jansson
Storås wrote:
christoffer jansson wrote:ser fin fint ut!

dörimot fick jag skäll när jag tänkte dra in min WG retur på samma viss som du gjort.

nån som har en teori om detta mer en jag?


jobba på så ve för se lite mer bilder..


Tack..

Varför skulle inte WG-returen kunna vara sådär ? Lambdan eller ?





tokigt med att de blir mottryck i DP eller att avgaserna går mott wg och skapar turbulens. dock så vet jag inte om de stämmer, men fick till en annan lösing på min bil. men de blev helvets mkt bökigare,


hels skall väl röret från wastegate dp följa flödet på avgaserna pom jag säger så.kolla med bäckis eller ärtan. dom vet.

Posted: 22 Aug 2008, 14:11
by Storås
christoffer jansson wrote:
Storås wrote:
christoffer jansson wrote:ser fin fint ut!

dörimot fick jag skäll när jag tänkte dra in min WG retur på samma viss som du gjort.

nån som har en teori om detta mer en jag?


jobba på så ve för se lite mer bilder..


Tack..

Varför skulle inte WG-returen kunna vara sådär ? Lambdan eller ?





tokigt med att de blir mottryck i DP eller att avgaserna går mott wg och skapar turbulens. dock så vet jag inte om de stämmer, men fick till en annan lösing på min bil. men de blev helvets mkt bökigare,


hels skall väl röret från wastegate dp följa flödet på avgaserna pom jag säger så.kolla med bäckis eller ärtan. dom vet.


Hmm, jag får väl göra det.

Mvh

Posted: 23 Aug 2008, 17:40
by volvo16vturbo
man kan ju också om man känner för det bara dra ut ett rör i innerskärmen för wg.

Posted: 24 Aug 2008, 01:40
by Storås
volvo16vturbo wrote:man kan ju också om man känner för det bara dra ut ett rör i innerskärmen för wg.


Ja för det låter ju inte nå illa.

Mvh

Posted: 24 Aug 2008, 08:40
by HULTA
riktigt fint bygge måste ja säga,har alltid gillat volvo 16v av någon underlig anledning

ja har åkt med wg röret ungeför som ditt med riktirt goda resultat.


mvh

Posted: 24 Aug 2008, 12:53
by Storås
HULTA wrote:riktigt fint bygge måste ja säga,har alltid gillat volvo 16v av någon underlig anledning

ja har åkt med wg röret ungeför som ditt med riktirt goda resultat.


mvh


Tack ska du ha :D Det är väl inge underligt att man gillar volvo 16v ;)
Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara problemet med att ha WG röret sådär ! Avgaserna tar väl lättaste vägen eller ?

Mvh

Posted: 24 Aug 2008, 13:16
by volvo16vturbo
Storås wrote:
volvo16vturbo wrote:man kan ju också om man känner för det bara dra ut ett rör i innerskärmen för wg.


Ja för det låter ju inte nå illa.

Mvh


åker själv 16v turbo o kör med dubbla wg och när ja åker så märker ja inget av att det låter illa spec från dom så. men men

Posted: 28 Aug 2008, 02:52
by jornab
Kult med volvo 16v prosjekt. 16v toppene til volvo er veldig potente. Klarer lett 500 hk på standard kammer og ingen porting. Må ha stivere ventilfjærer da. Sten Parner har billige staker som tåler en god del.

Har en kompis som har norges sterkeste rødblokk motor. Har bremset 917 hk hos VS Motor. 2.5 16V. Har et filmklipp fra et treff på ACR her i norge. Til neste år kommer vi til mantorp park. På filmen kjører han med 1.4 i ladetrykk. Ca 700 hk.
http://www.youtube.com/watch?v=pDrayGwV3JU

Posted: 01 Sep 2008, 20:52
by Storås
Sprutet färdigkopplat med tändspolar och allt:

Image

Får tillbaka min topp imorgon, så man kan byta bort den fula jigg-toppen..

Image

Image

Mvh !

Posted: 05 Sep 2008, 21:57
by micke999
kul å se att de går framåt!!

Posted: 06 Sep 2008, 09:46
by christoffer jansson
vd e de för motor kuddar?

ser fint ut, när planeras de att vara klar?

Posted: 06 Sep 2008, 14:03
by Storås
christoffer jansson wrote:vd e de för motor kuddar?

ser fint ut, när planeras de att vara klar?


Vanliga maskinkuddar med M12 gäng, sen var dom för låga så jag svarvade distanser i alu och eloxerade dom blå :)


Mvh

Posted: 06 Sep 2008, 14:44
by peppe
Ser riktigt trevligt ut, bra jobbat!

Ang. returen så hade jag nog gjort en mjukare övergång, men det går nog fint det där.

Och vevhusventen den idén gillar jag, riktigt smart faktiskt. Fast det ser ut som din slang anslutning är rätt klen?

Mvh

Posted: 06 Sep 2008, 15:10
by Storås
peppe wrote:Ser riktigt trevligt ut, bra jobbat!

Ang. returen så hade jag nog gjort en mjukare övergång, men det går nog fint det där.

Och vevhusventen den idén gillar jag, riktigt smart faktiskt. Fast det ser ut som din slang anslutning är rätt klen?

Mvh


Tack :)

Ja vevhusventen ser lite roligt ut, men kommer nog funka bra, den har M18 gänga, och banjon är den största jag hittade till det.. Till nästa år tänkte jag svetsa på en AN12 gänga och köra sån slang istället, Kommer störa mig på att det är slang o slangklämma där när allt annat är AN eller pressat :)


Mvh

Mvh