Mitsubishi EVO 3 rs
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Nu är man hemkommen från garaget. Fick tag på en org kylare i uppsala, åkte o hämtade den. Bytte kylare på bilen. Hittade även lite el problem men vi fixade de trodde vi. Men sen så började generatorn att sluta ladda. så då va de bra.
Bilen är nu mappad fullt ut, måste säga fyfan va den går. Det är fan de värsta jag åkt. Det trycker hela registret till 9200 rpm=), 3+bar=D
Blir nog lite svårare att möta mig på gatan nu=)
Nu är de lite små saker som ska fixas i vinter.
Bilen är nu mappad fullt ut, måste säga fyfan va den går. Det är fan de värsta jag åkt. Det trycker hela registret till 9200 rpm=), 3+bar=D
Blir nog lite svårare att möta mig på gatan nu=)
Nu är de lite små saker som ska fixas i vinter.
Fan aleex är bilen klar
måste ringa dig senare och kolla läget lite, men dra inte ut och kör sönder något nu före jag kan filma bilen lite i år iaf så du har något att mysa med i vinter
en provtur får du bjuda på också 
//Fernis

//Fernis
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Japp den är färdigFernis1 wrote:Fan aleex är bilen klarmåste ringa dig senare och kolla läget lite, men dra inte ut och kör sönder något nu före jag kan filma bilen lite i år iaf så du har något att mysa med i vinter
en provtur får du bjuda på också
//Fernis

Alex var ute å testade bilen lite inatt, den går riktigt bra och låter helt sjukt!!!
filmade lite: http://www.vimeo.com/1822676
hoppas att vi kan vara ute å filma ännu mer imorrn när det är ljust!
filmade lite: http://www.vimeo.com/1822676
hoppas att vi kan vara ute å filma ännu mer imorrn när det är ljust!
Kontakta "youask" här på forumet eller på evoklubben. Han är duktig på dessa lådorna, hans egen låda som är lite modifierad fungerar riktigt bra.Aleex wrote:Nu måste man riva lite igen=(
Nått knas med växellådan eller urtrampningslagret. Får inte i några växlar, tröggt som fan är de och låter illai lådan när man trampar på kopplingen när bilen är av.
-
- Daniel.Fredriksson
Jag har vart jävligt dålig på uppdatera! Men här kommer lite saker som har hänt nu.
Blocket har borrats och deckat. Toppen mirafräst, planad och renoverad. Veven polerad mm. Massa saker som blivit målat.
Kommer lite bilder på hur de ser ut nu.
Blocket målat

Borrat och deckat block

Oljemunstycken,lager och arp bultar monterade

Veven på plats, dragen med rätt moment och lagerspel mätta

Kolvar och stakar i

Blocket har borrats och deckat. Toppen mirafräst, planad och renoverad. Veven polerad mm. Massa saker som blivit målat.
Kommer lite bilder på hur de ser ut nu.
Blocket målat

Borrat och deckat block

Oljemunstycken,lager och arp bultar monterade

Veven på plats, dragen med rätt moment och lagerspel mätta

Kolvar och stakar i

Last edited by Aleex on 09 Nov 2008, 14:05, edited 1 time in total.