Page 4 of 6
Posted: 02 Sep 2008, 23:34
by JErngren
You son of a...... du nämnde aldrig att det var en M5 V8a du skulle slänga ner
................... förns nu.. hehe
Posted: 03 Sep 2008, 15:35
by Christian.N
JErngren wrote:You son of a...... du nämnde aldrig att det var en M5 V8a du skulle slänga ner
................... förns nu.. hehe
Haha jo du, ska bli riktigt seriöst det här
Ska ge allt för att regga om den som antingen amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon..
Ska sätta kapen i den så fort allt är bortskruvat så det inte finns nån återvändo
Posted: 04 Sep 2008, 16:39
by xelerator
o hur hade du tänkt lösa effekt/vikt frågan då om man får fråga??
med 400hk så får du ju öka vikten på bilen rejält för att få den igenom
Posted: 04 Sep 2008, 17:05
by Christian.N
xelerator wrote:o hur hade du tänkt lösa effekt/vikt frågan då om man får fråga??
med 400hk så får du ju öka vikten på bilen rejält för att få den igenom
Haha ja du det hade jag räknat med.. Ska kolla hur pass fint man kan lägga in såna körplåtar lastbilar kör på eller nåt liknande som är tungt så in i hela helv****
Allt går att lösa om man vill
Posted: 04 Sep 2008, 18:50
by Claes
Ska du regga som ombyggt måste den väga 2 ton o då får du ha ca: 400-410hk, jäkla trist regel som dom har.
Men det kommer bli ett ballt bygge så kör på!
Posted: 05 Sep 2008, 15:01
by Christian.N
Claes.j wrote:Ska du regga som ombyggt måste den väga 2 ton o då får du ha ca: 400-410hk, jäkla trist regel som dom har.
Men det kommer bli ett ballt bygge så kör på!
Jo jag har inte räknat riktigt hundra än på vilken vikt man hamnar på men tungt kommer det vara.. Men det är bara till reg-bes. sen kommer vikterna tas ur
Tackar, tycker själv att det kommer bli ett udda och roligt bygge
Härligt att ge sig ut i en värld man aldrig hållt på med
Dvs. rörram och massa sånt...
Posted: 06 Sep 2008, 00:51
by JErngren
Blir grymt det här.. Man kommer känna sig lite under med sin överladdade 1.8l lilla 4a.. hehe..
Keep Up The Good Work, Så man får bli avundsjuk. hehe
Posted: 06 Sep 2008, 23:09
by Christian.N
Posted: 07 Sep 2008, 08:20
by Strandholm
Hur var passformen på sylarna?
har du mätt hur många MM man "förlorar" när man vill ha in fälgen så långt som möjligt iomed att dom verkar tjockare än original stötdämpare?
När ska du visa bild på rovan? ^^
Posted: 07 Sep 2008, 11:14
by Snap3
blir fint d där! va du ner på ena träffen då?
Posted: 07 Sep 2008, 15:30
by Christian.N
Passformen tyckte jag var bolt-on, behövde inte göra nåt alls för att montera grejerna. Bara skruva lite så
Jag vet faktiskt inte hur mycket man förlorade i och med att jag alltid hade små fälgar och däck på i bak.. Ingen mening och ha fina däck och fälgar när bakdäcken alltid åkte minst dubbelt så snabbt som bilen
Ang. bild på rovan så kommer det så småning om
Sticker iväg och jobbar nu i oktober så efter nyår nångång ska allt börja inhandlas
Nej jag hann inte ner och titta, hade fullt upp hela tiden tyvärr....
Posted: 07 Sep 2008, 18:22
by Christian.N
Posted: 12 Sep 2008, 22:58
by Christian.N
Posted: 12 Sep 2008, 23:01
by Nemesis_turbo
friskt kapat hälften vunnit
måste vara en toklätt e30 detta nu
ser fram emot att se slutresultate
Posted: 12 Sep 2008, 23:12
by Christian.N
Nemesis_turbo wrote:friskt kapat hälften vunnit
måste vara en toklätt e30 detta nu
ser fram emot att se slutresultate
Haha ja inte är den tung nu inte
Ja det ska bli kul och börja svetsa chassiet.. Även om det tar tid så kommer det bli kul att sätta igång
Posted: 22 Sep 2008, 20:49
by Christian.N
BMW E39 M5
(1998 - 2000)
Engine : V 8
Engine Code : 50 8S 1
Fuel : Petrol
Fuel System : MPI
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 4941 cm3
Bore x Stroke : 94.0 x 89.0 mm
Type : 32 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 11.0
Output : 400 cv (294 kW) @ 6600 rpm
Torque : 500 Nm (368 lb.ft) @ 3800 rpm
Gearbox : 6 speed Manual
Wheelbase : 283.0 cm
Length : 478.0 cm
Width : 180.0 cm
Height : 143.0 cm
Cx : -
Front Brakes : Vented Discs (365 mm)
Rear Brakes : Vented Discs (328 mm)
Front Tyres : 275/35 R18
Rear Tyres : 275/35 R18
Kerb Weight : 1695 kg
Weight/Output Ratio : 4.23 kg/cv
Front Suspension : Independent. McPherson. coil springs. anti-roll bar
Rear Suspension : Multilink. Coil springs. anti-roll bar
Top Speed : 250 km/h (155 Mph)
0 to 100 km/h : 5.3 s
0 to 400m (1/4 mile) : - s
0 to 1000m : - s
Fuel Consumption* : 9.8L / -L / 21.1L / 13.9L (16 mpg)
Range : 503 km
Fuel Tank : 70 L
Trunk : 460 L
CO2 emissions : 336 g/Km
BMW E30 320i
(1982 - 1985)
Engine : I 6
Engine Code : M20B20
Fuel : Petrol
Fuel System : Bosch L-Jetronic fuel injection
Engine Alignment : Longitudinal
Drive : RWD
Displacement : 1990 cm3
Bore x Stroke : 80 x 66 mm
Type : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.8
Output : 125 cv (91 kW) @ 5800 rpm
Torque : 170 Nm (125 lb.ft) @ 4000 rpm
Gearbox : 5 speed Manual
Wheelbase : 257 cm
Length : 432.5 cm
Width : 164.5 cm
Height : 138 cm
Cx :
Front Brakes : Vented Discs (260 mm)
Rear Brakes : Drums (229 mm)
Front Tyres : 195/60 R14
Rear Tyres : 195/60 R14
Kerb Weight : 1060 kg
Weight/Output Ratio : 8.48 kg/cv
Front Suspension : Double joint spring strut(McPherson) axle
Rear Suspension : Semi-trailing arms minibloc coil springs
Top Speed : 196 km/h (121 Mph)
0 to 100 km/h : 10.7 s
0 to 400m (1/4 mile) : s
0 to 1000m : s
Fuel Consumption* : 6.2L / 8.1L / 11.9L / -L
Range : km
Fuel Tank : 55 L
Trunk : 425 L
CO2 emissions : g/Km
Posted: 23 Sep 2008, 06:58
by erik@e30
angående val av sprut så har de nya dta s80 styrning av vanos /
http://www.dtafast.co.uk/