Page 4 of 4

Posted: 03 Jan 2010, 20:12
by simon
johankihl wrote:
simon wrote:Som bäckis säger, blir fiasko. Har sj provat, kör tb70 från turbobanditen nu med antisurgekompressorkåpa, körde tb70 utan antisurge innan och kan säga att skillnaden blev enorm när jag bytte till nya kåpan. nu laddar jag 2.8 bar utan surge.

//Simon


Vill minnas att jag skrev i din tråd på zatzy att ni utan tvekan skulle få surge med TB70 turbon utan antisurge, sjukt nog blev jag sågad av Roman som nämnde att "tb70 är gjord för Audi 2,2 5cyl" och kommer inte att surgea. Låter som lite kvacksalveri från Ekerö ;)


Som jag sagt tidigare.. ta de med honom i sånt fall...

Posted: 12 Dec 2010, 03:24
by p_h
Några bilder på bilen
Image
Image
Image

Va hos ppf och bromsade bilen i sommras det vart 543whp

Ska byta turbo till en Precision 6262 så jag får tidigare ladd

Vart mycket sent ladd med föra turbon.

Posted: 16 Jan 2011, 22:37
by p_h
Har monterat nya turbon på bilen
Image
Image
Image

Har byggt en plåt över kylaren
Image

Posted: 17 Jan 2011, 12:38
by Sandén
Är den fortfarande till salu ???

Posted: 17 Jan 2011, 13:40
by p_h
Kanske.

Posted: 22 Jan 2011, 15:39
by Sandén
Nu är S2an min =) Kommer hända lite småsaker med den framöver 8)

Posted: 22 Jan 2011, 16:23
by BRUZZE
grattis till ännu en fin bil

Posted: 22 Jan 2011, 18:16
by p_h
Sandén wrote:Nu är S2an min =) Kommer hända lite småsaker med den framöver 8)
Gick hem resan bra?

sista bilden på bilen

Image

Posted: 22 Jan 2011, 20:38
by R.Larsson
Resan gick kalas hem! Sanden somnade efter Vadstena. När man väl kom ut på motorvägen i Ödesög var de farthållaren på 110 sen var vi strax hemma.. =)

Mvh Robin (den andra filuren som var med)