Page 4 of 192
Posted: 05 Dec 2005, 00:26
by robbz
Trond wrote:Tar det helt lugnt jeg
Gleder meg bare sjukt til dette står på plass i bilen
Du skal jo ha kreditt for å gjøre det meste selv da
Det var planen min, men jeg vågade ikke
tack
.... jag gör så mycket jag klarar av själv, resten lämnar man bort till goa pojkar som PPF!
-man kan inte vara bra på allt!
/mvh
Posted: 05 Dec 2005, 09:48
by robbz
JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! efter 1 års letande så hör en kille av sig ang 745 vev
så nu är en hel 745 motor på ingång,!!!
/mvh
Posted: 05 Dec 2005, 11:16
by robbz
jo har läst det lite varstans, så det är väl så, men nu har jag iallafal en hel snurra på G, då får man oljesprutet för kolvarna också, + lite annat godis
mvh
Posted: 05 Dec 2005, 16:37
by Bäckis
robbz wrote:Trond wrote:Ja da er det bare å stå på Bäckis
Kan ikke nøye oss med å være nest best???
Bra motivasjon dette
hehe precis, men jag har redan sett mig slagen så du kan vara lugn Trond, huvudsaken man har intresset att bygga och skapa en rolig bil!
/mvh
Se dig inte slagen i förhand.
Motorerna blir väldigt lika, och du har gjort ett fint insug och ett fint grenrör.
Tror båda kommer ge ungefär lika mkt, och då gärna runt 1000hk.
Posted: 05 Dec 2005, 16:49
by Fido85
det ser super ut robbz
lycka till med bygget och fina siffror
när har du beräknat bromsa?
Posted: 05 Dec 2005, 17:13
by Nobbe
robbz wrote:JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! efter 1 års letande så hör en kille av sig ang 745 vev
så nu är en hel 745 motor på ingång,!!!
/mvh
Fan va guld!! Nu har du ju extra block å allt me då...Går fort att slå ihop en ny motor när du sjuter den där! Nu finns de ingen anledning til latt inte maxa stumt!
Posted: 05 Dec 2005, 21:07
by robbz
Bäckis wrote:robbz wrote:Trond wrote:Ja da er det bare å stå på Bäckis
Kan ikke nøye oss med å være nest best???
Bra motivasjon dette
hehe precis, men jag har redan sett mig slagen så du kan vara lugn Trond, huvudsaken man har intresset att bygga och skapa en rolig bil!
/mvh
Se dig inte slagen i förhand.
Motorerna blir väldigt lika, och du har gjort ett fint insug och ett fint grenrör.
Tror båda kommer ge ungefär lika mkt, och då gärna runt 1000hk.
jo nej förvisso, vi får hoppas att det ger fina siffror för bägge motorerna, blir isf bra reklampelare för er på PPF pga att de flesta komponenterna är just från er
, men tar man sig över 800Hk på vanlig macksoppa så blir jag råglad, +100Hk för optimalt bränsle, då får man vara mer än nöjd, så det vill till att hålla oxå, så ett gördelkit borde sitta som en smäck
(när är dom klara?)
-bromsning hoppas jag ska kunna ske under sommaren, och nobbe: du får gärna komma upp efter jobbet å dräggla lite nån dag
....
/mvh
Posted: 05 Dec 2005, 23:14
by Nobbe
robbz wrote:-bromsning hoppas jag ska kunna ske under sommaren, och nobbe: du får gärna komma upp efter jobbet å dräggla lite nån dag
....
/mvh
Hehe, ska göra de när ja jobbar igen. Behöver du grejer el?
Posted: 06 Dec 2005, 18:46
by robbz
svetsade wg returen i natt...
Posted: 06 Dec 2005, 19:04
by christian l
Det va mig ett redigt rör till wastegaten
Posted: 06 Dec 2005, 19:08
by Bmwandreas
Blev ganska lika som mitt
Posted: 06 Dec 2005, 20:18
by robbz
Bmwandreas wrote:Blev ganska lika som mitt
jappz....... nästa generation av wg:s lär ni modda om porten ut från wg:n grabbar, eller fyller vinkeln någon speciell funktion,? isf flödet kan jag tänka mig,... men det vore kanon att kunna ha den 90` rakt ut, som på den förra modellen, lite enklare att bygga då....
/mvh
Posted: 06 Dec 2005, 20:20
by Bmwandreas
Dom är så pga flödet!
Posted: 06 Dec 2005, 20:26
by Turbo_folke
Snyggt
Kan du inte ta och förminska bilderna lite
Posted: 06 Dec 2005, 20:37
by peppe
Ser grymt bra ut robbz!
Jag hoppas på garage så man själv kan börja om igen
Posted: 06 Dec 2005, 21:59
by HenrikF
Diggar detta bygge...
Och tråden, händer något hela tiden! Bättre än nån såpa på tv:D