e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
min va mycket grövre när jag byte! du frå kolla upp numrena på den..
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- TobyMontana
- Posts: 79
- Joined: 04 Dec 2007, 21:06
- Location: Umeå
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
jo ser nu att det är en ZF-låda,måste blivit nå konstig vinkel när du knäppte de första kortet..ser bra ut frästen..
Mvh
Mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Haft mycket att göra på sistone. Började plocka ihop motorn lite igår.
Borrade bort stoppen på packningen och spraylimmande varje lager var för sig. Bultade på toppen och drog i 3 etapper och avslutade med 82nm med arp fettet.
När jag monterade tryckarna tippade jag motorn på sniskan och tryckte dit bryggan uppochner.
Bytte till insex.
Nya avgaspinbultar. Ligger en mls och ruvar under toppen med
Fick tips på bimmerforums om att dela upp grenröret för att förhindra sprickor.
Borrade bort stoppen på packningen och spraylimmande varje lager var för sig. Bultade på toppen och drog i 3 etapper och avslutade med 82nm med arp fettet.
När jag monterade tryckarna tippade jag motorn på sniskan och tryckte dit bryggan uppochner.
Bytte till insex.
Nya avgaspinbultar. Ligger en mls och ruvar under toppen med
Fick tips på bimmerforums om att dela upp grenröret för att förhindra sprickor.
Ser ut som om du har satt röret åt fel håll bara och att lagerhuset ska vridas lite.
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
Då har man fått lite tid över och kunnat skruva lite.
Olje retur svetsad. Innerdiam på 19mm borde duga.
Var lite pill för att få det att lira med intern wg. Nu är den på plats iaf. Nytt motorfäste med.
Orig m50 vs svarvat m20. Skall skaffas nya kortare bultar till m20 hjulet imorgon.
Tanken var att slå i denna i zf lådan. Såg nu att det var rekomenderat dextron II. Vad kör ni i lådorna?
Börjar bli färdigt för att hinkas i, ventilkåpan måste av för att blästras upp och få lite lack tror jag.
Några matnyttiga tips som kan vara bra att ha i åtanke när motorn ska i?
Spakstället monteras i bilen före man lastar i maskineriet?
Tagit kontakt med emil som ska hjälpa mig med installations av ett VEMS sprut framöver.
Olje retur svetsad. Innerdiam på 19mm borde duga.
Var lite pill för att få det att lira med intern wg. Nu är den på plats iaf. Nytt motorfäste med.
Orig m50 vs svarvat m20. Skall skaffas nya kortare bultar till m20 hjulet imorgon.
Tanken var att slå i denna i zf lådan. Såg nu att det var rekomenderat dextron II. Vad kör ni i lådorna?
Börjar bli färdigt för att hinkas i, ventilkåpan måste av för att blästras upp och få lite lack tror jag.
Några matnyttiga tips som kan vara bra att ha i åtanke när motorn ska i?
Spakstället monteras i bilen före man lastar i maskineriet?
Tagit kontakt med emil som ska hjälpa mig med installations av ett VEMS sprut framöver.