Posted: 18 Feb 2008, 19:31
Då blir det ca 370-375cc vid 3,5bar.
Dvs. 185% av 200cc.
Röret skulle bli på ca. 105-110mm diameter.
Men det är väldigt ungefärligt detta, måste kollas med bredbandslambda, smalband duger inte. Du måste kunna se vad som händer när du står på lite också.
Enda möjligheten för dig att justera sen blir ju att ändra bränsletrycket, så det är bättre att du lägger dig i överkant med röret och sen höjer trycket med hjälp av regulatorn som du har, sätt den på returen på originalreg. (Så den stryper när originalet vill öppna och sänka trycket).
Vacuum kopplat till båda, med t-stycke.
Sen ställer du ner trycket på extraregulatorn så att det blir 3,5 så som originalreg. vill.
Starta sen och öka vid behov trycket så att du får lambda runt 1 på tomgång med varm motor. Sen får du köra lugnt en stund innan du börjar gasa samtidigt som du håller koll på lambdan hela tiden, ska ju gå lite fetare vid belastning, säg lambda 0,8 eller så.
Sen får det bli som det blir på övrig last (tomgång och låglast), förhoppningsvis fixar boxen det om den får lite tid på sig.
Faran med detta större röret kan vara om tändningen kryper upp, men förhoppningsvis är det ingen fara iom. chip och att Vanosmotorn har knacksensorer.
Dvs. 185% av 200cc.
Röret skulle bli på ca. 105-110mm diameter.
Men det är väldigt ungefärligt detta, måste kollas med bredbandslambda, smalband duger inte. Du måste kunna se vad som händer när du står på lite också.
Enda möjligheten för dig att justera sen blir ju att ändra bränsletrycket, så det är bättre att du lägger dig i överkant med röret och sen höjer trycket med hjälp av regulatorn som du har, sätt den på returen på originalreg. (Så den stryper när originalet vill öppna och sänka trycket).
Vacuum kopplat till båda, med t-stycke.
Sen ställer du ner trycket på extraregulatorn så att det blir 3,5 så som originalreg. vill.
Starta sen och öka vid behov trycket så att du får lambda runt 1 på tomgång med varm motor. Sen får du köra lugnt en stund innan du börjar gasa samtidigt som du håller koll på lambdan hela tiden, ska ju gå lite fetare vid belastning, säg lambda 0,8 eller så.
Sen får det bli som det blir på övrig last (tomgång och låglast), förhoppningsvis fixar boxen det om den får lite tid på sig.
Faran med detta större röret kan vara om tändningen kryper upp, men förhoppningsvis är det ingen fara iom. chip och att Vanosmotorn har knacksensorer.