Page 4 of 5
Posted: 16 Dec 2008, 17:00
by Pimplaren
Exlusive är utrustningskod, vet dock inte vad den innehåller..
Posted: 16 Dec 2008, 17:18
by fulingbusen
Om du har en exclusive så ska det som du säger ha suttit ett märke i mittkonsollen märkt med ett nummer. Det har inget med motorn att göra, den fanns som 320i och 323i och jag har för mig att det togs in 100st 320i och 25st 323i i Sverige. Om märket har suttit där så borde det synas, ett av mina märken satt som berget...
Sök på autopower, det finns tonvis med info där.
Posted: 16 Dec 2008, 19:38
by bubbel
fulingbusen wrote:Om du har en exclusive så ska det som du säger ha suttit ett märke i mittkonsollen märkt med ett nummer. Det har inget med motorn att göra, den fanns som 320i och 323i och jag har för mig att det togs in 100st 320i och 25st 323i i Sverige. Om märket har suttit där så borde det synas, ett av mina märken satt som berget...
Sök på autopower, det finns tonvis med info där.
okej ska kolla autopower, tack för infon! det var i mitt konsollen märket skall ha suttit på denna.
Posted: 23 Dec 2008, 21:01
by bubbel
visco diff från ix
måste göra något med inredningen!
bilder sen jag flyttade luftmängdmätarn till trycksidan.
igensnöad

har stått sen i somras
efter lite skottning

sen på med batteriboostern och hinner knappt vrida på nyckel så är den i liv
va gött det skulle vara o ha ett garage att skruva i, så man kan riva och göra lite mer grundligt.. nu skruvar man på hobby kvällarna max 1gång i veckan på jobbet och bilen skall ju gå att köra därifrån efter en kvällsskruvande

Posted: 08 Apr 2009, 10:47
by bubbel
Det går trögt när tid och plats är bristvara.
Men men lite uppdates från vintern finns, och mer lär det bli till sommaren hoppas jag:)
Adapterrör inhandlat
Adapterrör monterat+ lite övrig uppfrächning under huven.
Diffkåpan slipad o lackad och ny delringsbussning. har även delring till silentblock, v-låda,motor.
Slipat bort underredsmassa under batterihyllan högerhjulhus och upptäckt tidigare ägarens seriösa lagning
Kapat ur och svetsat i ny plåt och kittat svetsarna.
klet på
Även lagat ett hål i hjulhuset höger bak, rök in som fan när man värmde däck:P
frächat till på åvansidan av batterihyllan

Posted: 11 Jun 2009, 21:12
by bubbel
nya silentblock monterade (delring)
och nya lyktor

monterat
Uppgradering på gång!
b25 topp
och b25 botten, oringat, svarvade kolvar och större ventilurtag, svetsad retur.
övrigt så ska gamla turbokittet säljas som nu är bortmonterat från bilen, och nya grejor måste handlas till b25:an.
bilen ska besiktas med gamla motorn men sen ska den ur och nya grejor ska i vid tillfälle!

Posted: 11 Jun 2009, 21:40
by RoDe
ingen viscodiff det där.
lamelldiff ju

.
Posted: 11 Jun 2009, 22:22
by Bmw*Alex
RoDe wrote:ingen viscodiff det där.
lamelldiff ju

.
tänkte jag också visco ? en annan är inte så haj inom ämnet diffar men såg ju lamellerna och tänkte det är nåt som inte stämmer

Posted: 12 Jun 2009, 15:35
by bubbel
aha lammel då
som det märks är man inte så hemma på diffar
Men ska inte ix:arna ha någon annan diff än en lammel eller är jag ute och cyklar?
iallafall så diffar den väldigt bra tycker jag

Posted: 06 Jul 2009, 22:59
by bubbel
uppd.
Gamla turbokittet sålt!
nu sitter m20b25 på motorstativet och redo för parning med resterande delar, b25 toppen är på provtryckning, sen ska den svetsas planas och fräsa säten/ventiler.
ARP-pinnbultar till toppen ska inhandlas och förhoppningsvis z45 och nya vippor.
Adaptergrenrör har jag, turbo och spridare m.m inhandlas senare när motorn är klar, ska ha grejor som kan pumpa för ca 400hk vilket målet med motorn är!:)
övrigt så ska mycket snyggas till och diverse bytas ut.
vipec alt. vems har jag tänkt använda mig av.
Bilder på diverse delar
Blocket står och gömmer sig i hörnet8)

Posted: 10 Sep 2009, 20:43
by bubbel
jahopp har hänt en del nu, här kommer några kassa mobilbilder!
tillsnyggat tråg
generator o servo fäste
servopump
nya styrsnäckan
tvättad 260 låda som ska få ny packbox,hardy skiva o bussningar till länkaget
diffkåpan med delringsbussning
extra luftning på "vevhusröret"
blocket som väntas på parning med svetsad topp
svetsad retur i blocket
oringat, svarvade kolvar med större ventilurtag
delring:)
övrigt så alla packningar o packboxar nya och i stort sett varenda skruv,
ARP pinnbult till toppen finns, ska inhandla z45, HD vippor och kralligare ventilfjädrar sen ska motorn i stortsett vara klar.
slipat motorrummet och spacklat lite ojämnheter EJ rost! ska slipa spacklet nästa vecka och grunda motorrummet.

kapat ur hål för tryckrören
siktar på att bilen ska vara mappad och klar till sommaren.
Posted: 11 Sep 2009, 07:35
by Snekast
Tjena! Ser ju bra ut allting
Tänkte på ditt oljerör som du moddat.
Ser det bara ut som det eller lutar det påsvetsade röret neråt?
Det rinner nämligen tillbaka en hel del olja igenom det där röret ifrån toppen till botten. Tänkte så det inte blir överfullt i behållaren direkt

Posted: 11 Sep 2009, 14:25
by RickardP
Kul bygge

Blir fan lite sugen på att göra iordning mitt motorrum med ny lack osv när jag ser ditt jobb.. men det får bli senare för min del
mvh
Posted: 11 Sep 2009, 16:17
by bubbel
kul med kommentarer!
ang vevhusröret jag gjorde det rakt, måste vara fotot som skevar

men ska kolla o säkerställa.
Posted: 17 Nov 2009, 18:21
by bubbel
Lådan tillbaka på bilen med nypackbox,hardyskiva och delringskuddar:)
lack behövs..
Nya framskärmarna fick sig lite invändig behandling

Posted: 28 Nov 2009, 10:57
by bubbel
plåtbreddat kanterna bak:)
bild orginal
efter lite svetsning
Lagomt diskret.
Återstår spackling och sedan slipning.
Posted: 28 Nov 2009, 11:41
by Strandholm
fint. Vad för skärmkanter använde du? :]
Lust att ta en bild med kofångaren på?
