Page 4 of 5
Posted: 28 Dec 2007, 01:20
by P.Herrdahl
Pimplaren wrote:Bmwandreas wrote:Pimplaren wrote:Nu har jag äntligen beställt Autronic och kontakter, fick man med laddtrycksventilen ?
Vilka givare behöver jag ? m50 spjälllägesgivare, trigger och triggerhjul ifrån m30b35 ...... o.s.v ?
Hos oss får du med laddventil gratis.
M50 spjälllägessensor.
triggerhjul/trigger/bröstkåpa från M30B35.
Låter bra! när skickar ni paketet ?
Vad är det för skillnad på bröstkåporna? fäste för givaren?
Ingen skillnad på bröstkåpan på blocket, fästet sitter löst till givaren som man skruvar dit med bultarna kåpan sitter i.
Ingen skillnad på toppens kåpa heller vad jag vet om du kör M106 gentemot B35.
Mvh.
Posted: 04 Jan 2008, 00:54
by Pimplaren
Idag var man en lycklig pojk som sladdade till Ica för att hämta sitt fina paket som tomten PPF lämnat
Sprutet ser riktigt nice ut, nu får det ligga och chilla tills jag byggt ihop motorn och bytt maskin i m535an!
Har nån en bild på hur kamtrigger anordningen ser ut på m30?
Posted: 09 Jan 2008, 13:55
by Rsjerry
Mellan tummen och pekfingret! Vad skulle notan bli ~ om man köpte autronic plus att ni fick montera det?? Även en mappning givetvis!!
Posted: 09 Jan 2008, 14:00
by Bmwandreas
35k totalt kanske
Posted: 31 Jan 2008, 09:41
by Burn0ut
Är autronic sålt vidare? Försöker man komma in på deras sida kommer man bara till en annan
http://www.tfelectronics.com.au/ där det inte finns minsta info om det.
Posted: 31 Jan 2008, 09:44
by Bmwandreas
Det är en delägare som bestämt sig sluta.
Och det kan medföra att det eventuellt blir billigare framöver, mer info kommer!
Posted: 31 Jan 2008, 17:17
by Storås
Och det klagar ju ingen på
Posted: 04 Feb 2008, 22:58
by Nisse Järnet
MRM har fått ok att starta nytt Autronicforum
Verkar gått ut mail till alla som var reggade på det gamla forumet.
http://www.mrm-racing.se/forum/index.php
Ännu är det lite aktivitet pga att det är helt nytt.
Posted: 07 Dec 2008, 21:17
by S38B35Turbo
Går det att använda s38b38 kammtrigger till autronic eller hur många "punkter" skall den läsa från på kamm och vev?
Eller hur har ni gjort?
Posted: 09 Dec 2008, 21:39
by MRMRacing
Hur ser denna givare och trigger hjul ut? Är det för Vanos eller bara sync?
Posted: 14 Dec 2008, 21:02
by S38B35Turbo
MRMRacing wrote:Hur ser denna givare och trigger hjul ut? Är det för Vanos eller bara sync?
Tror det är en hallgivare och så är det två magneter. bara sync
Posted: 15 Dec 2008, 13:39
by MRMRacing
Normalt använder man 1 kugge för sync per kamaxelvarv.
Har du någon info om hur många kuggar på vevaxeln och på kamaxeln det är på motorn?
Posted: 17 Dec 2008, 12:11
by Bmwandreas
På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Posted: 17 Dec 2008, 21:35
by Tysken
Bmwandreas wrote:På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Går det inte att köra med orginaltrigger?
Posted: 17 Dec 2008, 21:46
by MRMRacing
Tittade på dina bilder och det såg ut som 58-2 triggning vilket går utmärkt, vet inte hur orginal kamgivaren ser ut men är det en kugge borde det fungera.
Posted: 17 Dec 2008, 23:19
by Bmwandreas
Tysken wrote:Bmwandreas wrote:På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Går det inte att köra med orginaltrigger?
Nej den sticker det ut ett stift på och då missar den längre bulten den. Kör man M50 vevtrigger på kammen funkar det.
Posted: 21 Dec 2008, 10:43
by S38B35Turbo
Bmwandreas wrote:På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Ok, tack för tipsen.
Hur blir det med vevaxeln då? Går det att ha endast 3 punkter med jämn delning? (120 grader)
Eller måste det vara t.ex. 36-1...