Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 28 Dec 2007, 01:20
Pimplaren wrote: Bmwandreas wrote: Pimplaren wrote: Nu har jag äntligen beställt Autronic och kontakter, fick man med laddtrycksventilen ? Vilka givare behöver jag ? m50 spjälllägesgivare, trigger och triggerhjul ifrån m30b35 ...... o.s.v ?
Hos oss får du med laddventil gratis.
M50 spjälllägessensor.
triggerhjul/trigger/bröstkåpa från M30B35.
Låter bra! när skickar ni paketet ?
Vad är det för skillnad på bröstkåporna? fäste för givaren?
Ingen skillnad på bröstkåpan på blocket, fästet sitter löst till givaren som man skruvar dit med bultarna kåpan sitter i.
Ingen skillnad på toppens kåpa heller vad jag vet om du kör M106 gentemot B35.
Mvh.
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 04 Jan 2008, 00:54
Idag var man en lycklig pojk som sladdade till Ica för att hämta sitt fina paket som tomten PPF lämnat
Sprutet ser riktigt nice ut, nu får det ligga och chilla tills jag byggt ihop motorn och bytt maskin i m535an!
Har nån en bild på hur kamtrigger anordningen ser ut på m30?
Last edited by
Pimplaren on 04 Jan 2008, 00:55, edited 1 time in total.
Rsjerry
Posts: 1026 Joined: 10 Jun 2007, 11:25
Post
by Rsjerry » 09 Jan 2008, 13:55
Mellan tummen och pekfingret! Vad skulle notan bli ~ om man köpte autronic plus att ni fick montera det?? Även en mappning givetvis!!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 31 Jan 2008, 09:41
Är autronic sålt vidare? Försöker man komma in på deras sida kommer man bara till en annan
http://www.tfelectronics.com.au/ där det inte finns minsta info om det.
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 31 Jan 2008, 09:44
Det är en delägare som bestämt sig sluta.
Och det kan medföra att det eventuellt blir billigare framöver, mer info kommer!
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 31 Jan 2008, 17:17
Och det klagar ju ingen på
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 04 Feb 2008, 22:58
MRM har fått ok att starta nytt Autronicforum
Verkar gått ut mail till alla som var reggade på det gamla forumet.
http://www.mrm-racing.se/forum/index.php
Ännu är det lite aktivitet pga att det är helt nytt.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
S38B35Turbo
Posts: 66 Joined: 19 Jan 2007, 19:04
Location: Finland
Post
by S38B35Turbo » 07 Dec 2008, 21:17
Går det att använda s38b38 kammtrigger till autronic eller hur många "punkter" skall den läsa från på kamm och vev?
Eller hur har ni gjort?
MRMRacing
Posts: 50 Joined: 07 Dec 2008, 12:03
Post
by MRMRacing » 09 Dec 2008, 21:39
Hur ser denna givare och trigger hjul ut? Är det för Vanos eller bara sync?
S38B35Turbo
Posts: 66 Joined: 19 Jan 2007, 19:04
Location: Finland
Post
by S38B35Turbo » 14 Dec 2008, 21:02
MRMRacing wrote: Hur ser denna givare och trigger hjul ut? Är det för Vanos eller bara sync?
Tror det är en hallgivare och så är det två magneter. bara sync
MRMRacing
Posts: 50 Joined: 07 Dec 2008, 12:03
Post
by MRMRacing » 15 Dec 2008, 13:39
Normalt använder man 1 kugge för sync per kamaxelvarv.
Har du någon info om hur många kuggar på vevaxeln och på kamaxeln det är på motorn?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 17 Dec 2008, 12:11
På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 17 Dec 2008, 21:35
Bmwandreas wrote: På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Går det inte att köra med orginaltrigger?
MRMRacing
Posts: 50 Joined: 07 Dec 2008, 12:03
Post
by MRMRacing » 17 Dec 2008, 21:46
Tittade på dina bilder och det såg ut som 58-2 triggning vilket går utmärkt, vet inte hur orginal kamgivaren ser ut men är det en kugge borde det fungera.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 17 Dec 2008, 23:19
Tysken wrote: Bmwandreas wrote: På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Går det inte att köra med orginaltrigger?
Nej den sticker det ut ett stift på och då missar den längre bulten den. Kör man M50 vevtrigger på kammen funkar det.
S38B35Turbo
Posts: 66 Joined: 19 Jan 2007, 19:04
Location: Finland
Post
by S38B35Turbo » 21 Dec 2008, 10:43
Bmwandreas wrote: På S38 brukar jag köra en m50 vevtrigger samt montera en längre skruv till kamdrevet bara.
Ok, tack för tipsen.
Hur blir det med vevaxeln då? Går det att ha endast 3 punkter med jämn delning? (120 grader)
Eller måste det vara t.ex. 36-1...