Page 4 of 5
Posted: 19 Sep 2007, 20:49
by Johnny H
Bäckis wrote:Har inte varit problem med boost cut i någon version, det funkar perfekt.
Den enda bugg som vi haft överhuvudtaget var att motorn röck till när man hade ställt in olika injection angles på olika varvtal.
Men om du är nöjd med dina DTA så grattis.
Så anledningen till att det inte klippte vid överladd beror på något annat menar du??
Posted: 19 Sep 2007, 21:18
by Bäckis
Overboosten fungerar hur fint som helst,men sätter man inte upp den rätt så fungerar den heller inte.
Posted: 19 Sep 2007, 21:26
by Johnny H
Bäckis wrote:Overboosten fungerar hur fint som helst,men sätter man inte upp den rätt så fungerar den heller inte.
Vem som ställt in den vet jag ej.
Mappningen skötte ni iaf men vem som gjort vad i alla inställningar kan man ju aldrig veta.
Men den funkade iaf fint om han ställde in ett lägre värde.
Funkar den då, borde det funka på ett högre värde också tycker man??
Posted: 19 Sep 2007, 22:04
by Bmwandreas
Vems bil är det?
Posted: 19 Sep 2007, 22:30
by M3JONAS
Johnny H wrote:M3JONAS wrote:Satt och kollade i realtimemappingläget häromdagen när jag satt och körde på motorvägen i jämn fart. Enligt sprutet/datorn flaxar varvet mellan 3400-3600rpm. Kan det ha nånting med knas med triggern att göra eller att kablarna sitter fel som bla Emil var inne på tidigare?
Är det bara på det varvtalet så borde det inte vara triggern.
Men, dubbelkolla att du har den monterad riktigt och att den är i bra skick.
Just detta med små buggar är jobbigt, dock så har Autronic sina buggar också, även om man sällan läser om det på detta forum av någon konstig anledning.
Det verkar flaxa på de flesta varven.
Posted: 20 Sep 2007, 07:17
by Johnny H
M3JONAS wrote:Johnny H wrote:M3JONAS wrote:Satt och kollade i realtimemappingläget häromdagen när jag satt och körde på motorvägen i jämn fart. Enligt sprutet/datorn flaxar varvet mellan 3400-3600rpm. Kan det ha nånting med knas med triggern att göra eller att kablarna sitter fel som bla Emil var inne på tidigare?
Är det bara på det varvtalet så borde det inte vara triggern.
Men, dubbelkolla att du har den monterad riktigt och att den är i bra skick.
Just detta med små buggar är jobbigt, dock så har Autronic sina buggar också, även om man sällan läser om det på detta forum av någon konstig anledning.
Det verkar flaxa på de flesta varven.
Enklaste sättet att se om den är felkopplad är ju att bara vända på polerna.
Annars är det också vanligt att triggern bråkar om man inte har skärmat av kabeln på rätt sätt. Skärmningen ska bara vara jordad i ena änden.
Posted: 20 Sep 2007, 17:23
by p_stman
MathiasH wrote:Kan man ändra tändning i ms?
japp.. går hur bra som helst.. finns många sätt att styra tändningen på med ett MS..
du kan tex använda ett msd 6al, dis4, köra cop, wastefire, edis, styra spolen med inbyggt tändsteg, mm...
Posted: 18 Oct 2007, 20:23
by M3JONAS
Johnny H wrote:
Det verkar flaxa på de flesta varven.
Enklaste sättet att se om den är felkopplad är ju att bara vända på polerna.
Annars är det också vanligt att triggern bråkar om man inte har skärmat av kabeln på rätt sätt. Skärmningen ska bara vara jordad i ena änden.[/quote]
Tack för tipsen Johnny och Emil.
Efter mycket om och men fick jag tummen ur och bytte plats på stiften i kontakten. Var dock först tvungen att ringa Ärtan för att beställa nya stift då jag lyckades sabba de gamla...
Nu vandrar varvet inte alls lika mycket och jag tycker mig känna att motorn går mjukare och fladdrar inte lika mycket mellan de olika last/varv punkterna. Kan diffa 5-10 rpm när man ligger i jämn fart eller när motorn går på tomgång.
Posted: 18 Oct 2007, 21:14
by Johnny H
Vad bra att du blev hjälpt!
Posted: 19 Oct 2007, 05:37
by Polarbear
2 frågor
Vad skiljer i pris mellan ett VEMS och ett Autronic sprut?
Vad kostar repektive?
Finns det någon på detta forum som installerar dessa uppe i Norrbotten?
Vart visst 3 frågor..
Posted: 19 Oct 2007, 07:25
by Johnny H
Polarbear wrote:2 frågor
Vad skiljer i pris mellan ett VEMS och ett Autronic sprut?
Vad kostar repektive?
Finns det någon på detta forum som installerar dessa uppe i Norrbotten?
Vart visst 3 frågor..
VEMS kostar ca 9000 med allt.
Autronic ca 20000:-
Då måste man dessutom köpa ett tändsystem till Autronicen.
Och ja, det finns montörer där.
Posted: 19 Oct 2007, 07:48
by Polarbear
Ok, tackar för det
Då vart det ganska enkelt val för mig.
Min budget är nog ansträngd redan nu så det finns nog inte utrymme för en 10:a till..
Min bror kör med VEMS i sin Alfa och han är då nöjd såvitt jag vet, supporten verkar då vara grym.
Han verkar ställa upp i ur och skur, sånt gillar vi
Posted: 19 Oct 2007, 08:49
by jol
Polarbear wrote:Ok, tackar för det
Då vart det ganska enkelt val för mig.
Min budget är nog ansträngd redan nu så det finns nog inte utrymme för en 10:a till..
Min bror kör med VEMS i sin Alfa och han är då nöjd såvitt jag vet, supporten verkar då vara grym.
Han verkar ställa upp i ur och skur, sånt gillar vi
Undra om vi känner varandra
VEMS finns det folk som kan häromkring, annars assisterar jag det är inte så lurigt.
Autronic lär ha ännu bättre manualer och support så det ska inte vara nåt problem det heller med inkoppling.
Posted: 19 Oct 2007, 09:09
by Polarbear
Ja vi kan ha träffats
Han som installerade sprutet i brorsans Alfa körde med en svart turbomatad BMW. Kanske 325?
Eller så var det hans polare som ägde den. fick inte riktigt kläm på det.
Det verkade då gå så in i h-vete, hehe
Jag är inte riktigt där än men brorsan har ju telefonnr osv så jag kommer att ta kontakt när det blir dags.
Förhoppningsvis till våren.
//Kent Henell
Posted: 19 Oct 2007, 09:12
by jol
Polarbear wrote:Ja vi kan ha träffats
Han som installerade sprutet i brorsans Alfa körde med en svart turbomatad BMW. Kanske 325?
Eller så var det hans polare som ägde den. fick inte riktigt kläm på det.
Det verkade då gå så in i h-vete, hehe
Jag är inte riktigt där än men brorsan har ju telefonnr osv så jag kommer att ta kontakt när det blir dags.
Förhoppningsvis till våren.
//Kent Henell
Var det en e30 för typ två år sen så kan det ha varit en 320 med vems, polaren var isåfall ganska lång och smal. Jo vi har träffats, tex när du momentdrog toppen på cittran
Posted: 19 Oct 2007, 16:47
by Polarbear
Haha!!
Ja då har vi ju träffats, hehe
Jo det var ju en djävla pärs, fy fan vad jag fick ta i!!