Bäckis wrote:Overboosten fungerar hur fint som helst,men sätter man inte upp den rätt så fungerar den heller inte.
Vem som ställt in den vet jag ej.
Mappningen skötte ni iaf men vem som gjort vad i alla inställningar kan man ju aldrig veta.
Men den funkade iaf fint om han ställde in ett lägre värde.
Funkar den då, borde det funka på ett högre värde också tycker man??
M3JONAS wrote:Satt och kollade i realtimemappingläget häromdagen när jag satt och körde på motorvägen i jämn fart. Enligt sprutet/datorn flaxar varvet mellan 3400-3600rpm. Kan det ha nånting med knas med triggern att göra eller att kablarna sitter fel som bla Emil var inne på tidigare?
Är det bara på det varvtalet så borde det inte vara triggern. Men, dubbelkolla att du har den monterad riktigt och att den är i bra skick.
Just detta med små buggar är jobbigt, dock så har Autronic sina buggar också, även om man sällan läser om det på detta forum av någon konstig anledning.
M3JONAS wrote:Satt och kollade i realtimemappingläget häromdagen när jag satt och körde på motorvägen i jämn fart. Enligt sprutet/datorn flaxar varvet mellan 3400-3600rpm. Kan det ha nånting med knas med triggern att göra eller att kablarna sitter fel som bla Emil var inne på tidigare?
Är det bara på det varvtalet så borde det inte vara triggern. Men, dubbelkolla att du har den monterad riktigt och att den är i bra skick.
Just detta med små buggar är jobbigt, dock så har Autronic sina buggar också, även om man sällan läser om det på detta forum av någon konstig anledning.
Det verkar flaxa på de flesta varven.
Enklaste sättet att se om den är felkopplad är ju att bara vända på polerna.
Annars är det också vanligt att triggern bråkar om man inte har skärmat av kabeln på rätt sätt. Skärmningen ska bara vara jordad i ena änden.
Johnny H wrote: Det verkar flaxa på de flesta varven.
Enklaste sättet att se om den är felkopplad är ju att bara vända på polerna. Annars är det också vanligt att triggern bråkar om man inte har skärmat av kabeln på rätt sätt. Skärmningen ska bara vara jordad i ena änden.[/quote]
Tack för tipsen Johnny och Emil.
Efter mycket om och men fick jag tummen ur och bytte plats på stiften i kontakten. Var dock först tvungen att ringa Ärtan för att beställa nya stift då jag lyckades sabba de gamla...
Nu vandrar varvet inte alls lika mycket och jag tycker mig känna att motorn går mjukare och fladdrar inte lika mycket mellan de olika last/varv punkterna. Kan diffa 5-10 rpm när man ligger i jämn fart eller när motorn går på tomgång.
Han som installerade sprutet i brorsans Alfa körde med en svart turbomatad BMW. Kanske 325?
Eller så var det hans polare som ägde den. fick inte riktigt kläm på det.
Det verkade då gå så in i h-vete, hehe
Jag är inte riktigt där än men brorsan har ju telefonnr osv så jag kommer att ta kontakt när det blir dags.
Han som installerade sprutet i brorsans Alfa körde med en svart turbomatad BMW. Kanske 325? Eller så var det hans polare som ägde den. fick inte riktigt kläm på det. Det verkade då gå så in i h-vete, hehe
Jag är inte riktigt där än men brorsan har ju telefonnr osv så jag kommer att ta kontakt när det blir dags.
Förhoppningsvis till våren.
//Kent Henell
Var det en e30 för typ två år sen så kan det ha varit en 320 med vems, polaren var isåfall ganska lång och smal. Jo vi har träffats, tex när du momentdrog toppen på cittran