Page 4 of 18

Posted: 14 Nov 2007, 23:42
by Vision79
Tjottirotti wrote:
banzai wrote:Oj vilken snygg e28 du ska ha till vinterbil. Hör till skaran som inte gillar det men vad kan man göra? :) Men om du tvättar den ofta som du säger att du ska så är det nog inga problem alls!
Diggar verkligen e23an med, verkligen badass! :twisted:
mvh Morgan -e28 kåt-


Kommer ta hand om den väl... lovar... tvättade min 528 dåligt och körde på vintern... rosten kommer fort då! E23 är udda om inte annat haha... e28an är snyggare men vanligare...

jonas? varför har man glykol på skiten? kyler eller?


hehe...nä d händer när man skjuter en packning :) , såå...d torkar in fint sen...därför ja funderade på blästra o coata om innan ja skickade, men d e bara kosmetiskt!

Posted: 14 Nov 2007, 23:48
by Tjottirotti
tyckte det verkade cp haha... men det spelar ingen större roll... funderar på om man kan spreja med nån sprayburk på så det blir riktigt svart igen... men ajg vet inte om du tycker det är nån bra ide? haha... händer inget med coatingen va? typ hammarlack haha :lol:

Posted: 15 Nov 2007, 19:51
by Vision79
Tjottirotti wrote:tyckte det verkade cp haha... men det spelar ingen större roll... funderar på om man kan spreja med nån sprayburk på så det blir riktigt svart igen... men ajg vet inte om du tycker det är nån bra ide? haha... händer inget med coatingen va? typ hammarlack haha :lol:


Äh låt d va som d e ..synns inte iaf , alla "lackfärg" kommer flagna direkt!

Posted: 16 Nov 2007, 13:42
by Chrille
Biltema hotpaint is the shit.
Funkar skitbra till både grenrör och dp

Posted: 16 Nov 2007, 15:50
by p_stman
Chrille wrote:Biltema hotpaint is the shit.
Funkar skitbra till både grenrör och dp


måste hålla med.. den färgen funkar ritigt bra...

Posted: 16 Nov 2007, 17:18
by KKR-Rille
Annars brukar punktsvetsbar zinkgrund hålla bra oxå, finns lite olika fabrikat bla wurth och dinitrol

Posted: 24 Nov 2007, 23:04
by Tjottirotti
Hollizini wrote:Du ser, du hittade ju ett grenrör tillsist. :wink:


jo du ser... gött med turbon nedåt också...

Posted: 25 Nov 2007, 19:01
by P.Herrdahl
Tjottirotti wrote:
Hollizini wrote:Du ser, du hittade ju ett grenrör tillsist. :wink:


jo du ser... gött med turbon nedåt också...


Nja, det är vi nog fan inte ense om. :lol: :wink:

Ser fantastiskt bra ut!

Posted: 25 Nov 2007, 19:04
by Tjottirotti
Hollizini wrote:
Tjottirotti wrote:
Hollizini wrote:Du ser, du hittade ju ett grenrör tillsist. :wink:


jo du ser... gött med turbon nedåt också...


Nja, det är vi nog fan inte ense om. :lol: :wink:

Ser fantastiskt bra ut!


vad ser fantastiskt bra ut? är det att turbon är uppe eller nere? eller menar du bilen? haha... Har letat låda men det är helt omöjligt att hitta nån... alla m5lådor har typ dåliga synkringar och 535lådorna existerar typ inte längre... men funderar på 528 låda... finns visst vissa som är samma som 535... men gäller att hitta en sån också...

Posted: 25 Nov 2007, 19:11
by P.Herrdahl
Tjottirotti wrote:
Hollizini wrote:
Tjottirotti wrote:
Hollizini wrote:Du ser, du hittade ju ett grenrör tillsist. :wink:


jo du ser... gött med turbon nedåt också...


Nja, det är vi nog fan inte ense om. :lol: :wink:

Ser fantastiskt bra ut!


vad ser fantastiskt bra ut? är det att turbon är uppe eller nere? eller menar du bilen? haha... Har letat låda men det är helt omöjligt att hitta nån... alla m5lådor har typ dåliga synkringar och 535lådorna existerar typ inte längre... men funderar på 528 låda... finns visst vissa som är samma som 535... men gäller att hitta en sån också...


Både att turbon sitter uppe och ditt jobb med bilen. :lol: Men jag syftade på bilen. :wink:
Okay, letar själv M5 låda. Ja, för en 528i 260 låda är fan inte alls lika bra som 535ornas 260, om man inte hittar nån 528 med denna låda vill säga.

Posted: 25 Nov 2007, 19:14
by Tjottirotti
Både att turbon sitter uppe och ditt jobb med bilen. :lol: Men jag syftade på bilen. :wink:
Okay, letar själv M5 låda. Ja, för en 528i 260 låda är fan inte alls lika bra som 535ornas 260, om man inte hittar nån 528 med denna låda vill säga.

Men... Jag har hittat ett par M5lådor... men en av dom hade gått 33t mil och hade mosad hardyskiva samt trasigt spakställ, det känns nästan som gjort för ras. sen vet jag en som har en som gått runt 24t. men han ville ha 4k och jag har inte bestämt mig än om jag ska köpa den haha... vi får se. Den lär iofs hålla bättre än 528lådan haha...

Posted: 25 Nov 2007, 19:34
by Persson-
jag har en getrag 280 (från en m5 -92), men jag vet ej skicket! om det är intressant...

Posted: 25 Nov 2007, 20:07
by Tjottirotti
Persson- wrote:jag har en getrag 280 (från en m5 -92), men jag vet ej skicket! om det är intressant...


Du har pm

Posted: 25 Nov 2007, 20:09
by Tjottirotti
Då har vi inhandlat en M5 låda till min härliga bil... äntligen. Fått krupp på detta lådletandet... Det sura är med så tyst och fin bil är att vikten blir hög och detta med 2:92 utväxling är = låddräparen nr ett haha...

Posted: 06 Dec 2007, 22:00
by Tjottirotti
Nu har man monterat vintersulor på m535an och städat garaget lite... fint! dock så har stötdämparna fram frusit på m535an... ork... sen är det sjuka vibrationer i vissa hastigheter... nån som vet? kommer även när man bromsar... och det blev inte bättre av att jag satte på 18"arna...

orginal trx med bra däck... till salu om nån vill ha...
Image

tog mig inte upp på lyften:P
Image

blev bra dock...
Image

745an fick inredningen tillbaks...
Image

Image

Image

Image

Image

här ligger några av delarna som ska i bilen sen...
Image

Posted: 07 Dec 2007, 02:09
by Pimplaren
Satans var snygg m535an var. åker du med 18"arna på vintern? toker.

Tycker nog e28an är ballare än e23an :lol: :twisted:

Posted: 07 Dec 2007, 10:47
by Tjottirotti
Pimplaren wrote:Satans var snygg m535an var. åker du med 18"arna på vintern? toker.

Tycker nog e28an är ballare än e23an :lol: :twisted:


hade inga vinterdäck till den så jag köpte vinterdäck till 18tummarna =) och du! m535an är inte ballare än 745an! den är däremot rätt mkt lättare märker man... men nej... vanligare är nog ordet du letar efter haha... 8)