Page 4 of 5

Posted: 31 Jul 2007, 21:02
by Grefven
Snurrbo wrote:Bullen !


Polaren åkte med nån väghållningssats i sin 325 Tic och den blev verkligen låg och hård. ! Om du vill kan ja ta ett snack med honom imorrn och fråga vad det va för shitt han köpte. Var inte blodigt pris på det iaf.
ja. det är brottom nu. har några på G annars men de är dyyyra.

men det är intressant så kolla och hör av dig.

Posted: 31 Jul 2007, 21:04
by Grefven
FugitivE wrote:Så nu har jag fått på mitt 80/75 :D har inte ens rullat än meter, så det kommer ju sätta sig mer sen när man har åkt lite :D men fan va bra det blev :D ska fixa bilderna nu bara :D sen så får ni allt se
skynda skynda =)

Posted: 31 Jul 2007, 21:38
by FugitivE
Så då!

Image
Image

Bak:
Image


Sänkt runt om, har bara rullats 5m så grejerna kommer sätta sig bättre:
Image
Image
Image
Image
Image
Image



Blir sketa bra :D bilen blev riktigt stum.

Posted: 31 Jul 2007, 22:27
by FugitivE
hm, är det någon som ser bilderna?

Posted: 31 Jul 2007, 22:34
by markus
FugitivE wrote:hm, är det någon som ser bilderna?
Inte jag

Posted: 31 Jul 2007, 22:38
by FugitivE
Nu ska dom funka ;)

Posted: 31 Jul 2007, 22:38
by Krillian
japp..jag ser

Posted: 31 Jul 2007, 22:39
by P.Herrdahl
Ser bra ut! :wink:

Posted: 31 Jul 2007, 22:45
by FugitivE
Hollizini wrote:Ser bra ut! :wink:
Taaack :D

Posted: 01 Aug 2007, 15:38
by birro
Vart köpte du dessa? hemsida? och hur mycket kostar de? mvh

Posted: 01 Aug 2007, 15:44
by Grefven
min bil är säkert 8 cm lägre än det... undr va fan det är flr grejor på min.. för den är okapad. måste vara för mjuka fjädrar som sätter sig för mycket...
min touring med 16*9" har fälgen innanför skärmkanten. alltså så hela däcket och lite av fälgen är dolt.. så låg är den.

kanske inte konstigt att jag har problem med frigången =)

Posted: 01 Aug 2007, 19:26
by FugitivE
ett par till bilder:

Image

Får bygga om avgassystemet lite:
Image

Parkerat:
Image
Image

Posted: 01 Aug 2007, 19:47
by Strandholm
bullen! wrote:min bil är säkert 8 cm lägre än det... undr va fan det är flr grejor på min.. för den är okapad. måste vara för mjuka fjädrar som sätter sig för mycket...
min touring med 16*9" har fälgen innanför skärmkanten. alltså så hela däcket och lite av fälgen är dolt.. så låg är den.

kanske inte konstigt att jag har problem med frigången =)

skrapade i styrväxeln på min touring en gång i tiden ;)

Posted: 01 Aug 2007, 22:13
by JWSE30
Jag har det GE motorsport 60/40 kittet på min bil, med fjädrar och dämpare.

Har ingen direkt erfarenhet av andra grejjer, men jag är nöjd, helt klart värt pengarna.

Stenhård, låg o go sladda med tycker jag iallfall att han är :D

Finns bild på bilen sist i "hur ser din bmw ut?" tråden..

/Jonas

Posted: 02 Aug 2007, 08:40
by Grefven
Image

ja, din bil ser ju inte ut att rolla så farligt på denna bilden. så det kitet kanske är tillräckligt bra för de 2900:- de kostar och till mitt bruk. att göra av med bakdäck. tråkigt att behöva hålla sig i dörrsidan samtidigt som man sladddar =)

jag inväntar prisuppgift från en kompis som kan ta hem coilovers från kw, h&r och fk königsport medflera genom sitt företag som annars inriktar sig på japs. kan han ordna fina grejor till rätt pengar så blir det sådana. annars kan jag lika gärna åka med samma som dig tills man ångrar sig. är ju inte så stora pengar.

Posted: 02 Aug 2007, 09:32
by Erki87
Tjena

Vill du ha den hård och låg tycker jag att du skall satsa på ett coiloverkit.


http://www.millway.se/

Kolla deras hemsida som har kit.

Grannen hemma monterade det på sin bil och den blev ganska hård.
+att han kan justera höjden helt individuellt.

Det du behöver är en uppsättning fjäderben som du bygger om och sätterdit coiloversatsen på. Enligt honom inte ett så värst stort jobb.

Sedan kan du beställa med mjuk eller hård fjäder. Han tog mjuk, men bilen blev ändå hård.

Ett litet tips från mig.

Posted: 02 Aug 2007, 12:26
by BMW_320turbo
Erki87 wrote:Tjena

Vill du ha den hård och låg tycker jag att du skall satsa på ett coiloverkit.


http://www.millway.se/

Kolla deras hemsida som har kit.

Grannen hemma monterade det på sin bil och den blev ganska hård.
+att han kan justera höjden helt individuellt.

Det du behöver är en uppsättning fjäderben som du bygger om och sätterdit coiloversatsen på. Enligt honom inte ett så värst stort jobb.

Sedan kan du beställa med mjuk eller hård fjäder. Han tog mjuk, men bilen blev ändå hård.

Ett litet tips från mig.
Jag skulle också göra det. Du kapar bara bort fjädertalriken och svetsar dit ringen det är inte svårt alls och det blir riktigt bra när du kan ställa höjden fram. Väldigt många som kör med detta i BMWcup