Page 4 of 13

Posted: 28 May 2007, 16:15
by Bmwandreas
Inte än, den har varit på lyften hela tiden.
Men imorn åker den ner...

Posted: 28 May 2007, 16:23
by Supraturbo
Bmwandreas wrote:Inte än, den har varit på lyften hela tiden.
Men imorn åker den ner...


Okej trevligt =)
Hoppas på nya bilder imorgon då ;)

Posted: 28 May 2007, 16:23
by BC
Ser mycket bra ut :lol:

Posted: 28 May 2007, 16:31
by AndersJ
Sitter här och försöker se genom mina suddiga linser om ni har dragit wastegatens utlopp till avgasröret, eller om ni drar den rakt ut. Märks det stor skillnad när man inte låter wastegatens avgaser blandas med övriga avgaser?

Posted: 28 May 2007, 16:56
by _Kalle_
Jag tror att dom dragit den i avgassystemet då jag vill minnas att de inte kan mappa bilen om wastegateröret går rätt ut p.g.a. den elektroniska spikningsavlyssningen.

Eller det kanske går att ha utsläppande nu när de inte mappas på gatan?

Posted: 28 May 2007, 18:26
by Bmwandreas
Den är rätt ut, funkar fint med våran nya utrustning.

Posted: 29 May 2007, 12:38
by Supraturbo
Bmwandreas wrote:Jodå det finns. Snart blir det bromsning :twisted:


Kan ni inte filma uppstarten och bromsningen och lägga ut här? Vore kul o se :lol:

Posted: 29 May 2007, 12:50
by Bmwandreas
Har filmat nästan alla bromsningar så det kommer upp sen.
Bara Jimmy skruvat dit plenumet så blir det uppstart :wink:

Posted: 29 May 2007, 12:53
by Supraturbo
Bmwandreas wrote:Har filmat nästan alla bromsningar så det kommer upp sen.
Bara Jimmy skruvat dit plenumet så blir det uppstart :wink:


Grymt =) ser fram emot film senare i veckan då =)

Posted: 29 May 2007, 12:53
by BC
NU börjar man bli bra sugen :lol: :lol: :lol:

Posted: 29 May 2007, 15:39
by Bmwandreas
Startad.

Nu tar vi bort ventilkåpan och kollar att ventilspelet fortfarande är ok.
Byte av olja m.m så vi får hoppas man hinner montera den i bromsbänken imorn.

Den låter mulligt!

Posted: 29 May 2007, 19:34
by Bonje
Fränt! Hoppas på fina resultat i bänken!

Hur gör ni med olja vid en helt nybyggd motor?
Häller i en billig och bara småbrummar ett tag för att sedan slatta i något svindyrt som man kan tro är guldbaserat? :roll:

Posted: 29 May 2007, 19:53
by Bäckis
Bonje wrote:Fränt! Hoppas på fina resultat i bänken!

Hur gör ni med olja vid en helt nybyggd motor?
Häller i en billig och bara småbrummar ett tag för att sedan slatta i något svindyrt som man kan tro är guldbaserat? :roll:


Japp, det är oljeproceduren. Hur noga man än gör rent allt kan det kännas bra att varmköra och sen byta olja och filter en gång.

Posted: 30 May 2007, 10:36
by Bmwandreas
700hk och 1000nm vid 5000 rpm:)

Posted: 30 May 2007, 11:11
by Supraturbo
Bmwandreas wrote:700hk och 1000nm vid 5000 rpm:)


På vilket laddtryck? FILM?! :D

Posted: 30 May 2007, 11:54
by Muxxor
Hur mkt drar den då? Etanol asså :)

Sjukt fina siffror. Vad räknar ni med för byggkostnader ungefär? mellan tummen och pekfingret alltså.

Posted: 30 May 2007, 12:08
by Bonje
Bmwandreas wrote:700hk och 1000nm vid 5000 rpm:)


Är det maxeffekt vid 5000 varv? Väldigt lågt tycker jag. :wink:
Du lägger väl upp bromspapper snart antar jag?

Hur går det nu då förresten att mappa E85? Det måste ju vara enklare att utvärdera nu när ni får svart på vitt i bänken.. Jag har garderat mig med överdimensjonerat bränslesystemet till 318 just med tanke på E85.