Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ring ME i Borlänge och köp bra rör av honom, sen tvingar du någon med svarv att hjälpa dig byta rören.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ska försöka lösa de på nått smidigt sätt med kardan, hur är de med ballansering när man bytt rör, antar att de är viktigt?
Va ut å skruva ner kardan idag och skulle kolla lådan för säkerhetsskull och vilket flyt man har, lådan är skrot den me, låter illa när man snurrar utgående axel för hand, lägger man i trean och snurrar tar de ca ett halvt varv innan den greppar i nått, ett drev eller en stock som gått kanske?
Funderade också lite på vattenläckan som jag har, den läcker ju inte komp, den går ju klockrent och håller tempen hur bra som helt, så pyramidringarna bör ju ha skurit in i toppen som tänkt, så varför läcker den vatten?
MVH
Va ut å skruva ner kardan idag och skulle kolla lådan för säkerhetsskull och vilket flyt man har, lådan är skrot den me, låter illa när man snurrar utgående axel för hand, lägger man i trean och snurrar tar de ca ett halvt varv innan den greppar i nått, ett drev eller en stock som gått kanske?
Funderade också lite på vattenläckan som jag har, den läcker ju inte komp, den går ju klockrent och håller tempen hur bra som helt, så pyramidringarna bör ju ha skurit in i toppen som tänkt, så varför läcker den vatten?
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Det låter helt sjukt.
Om det inte är allt för mkt skulle jag spillt i en flaska kylartätning för att ev slippa riva. Att tempen är schysst är klart viktigast.
Om det inte är allt för mkt skulle jag spillt i en flaska kylartätning för att ev slippa riva. Att tempen är schysst är klart viktigast.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
bmwpatrik wrote:Ska försöka lösa de på nått smidigt sätt med kardan, hur är de med ballansering när man bytt rör, antar att de är viktigt?
Va ut å skruva ner kardan idag och skulle kolla lådan för säkerhetsskull och vilket flyt man har, lådan är skrot den me, låter illa när man snurrar utgående axel för hand, lägger man i trean och snurrar tar de ca ett halvt varv innan den greppar i nått, ett drev eller en stock som gått kanske?
Funderade också lite på vattenläckan som jag har, den läcker ju inte komp, den går ju klockrent och håller tempen hur bra som helt, så pyramidringarna bör ju ha skurit in i toppen som tänkt, så varför läcker den vatten?
MVH
Kan inte packingen vara för tunn då? Vad e de för märka på den? Kan ju vara de enda som felar´,eller om blocket e för lite fräst så ringen bygger för mkt.
Inte omöjligt att lådan gått med,Böt du inte växel i börnisen,eller ja den hoppa väl ur och du vålda ju en del=)
Ja här går de ju mindre bra, finns ingen jävel som har dom rör jag vill ha, men har hittat en ny bakdel till kardan, låg i garaget, så har inge annat val än att pröva med den, går säkert sönder första men då är de väll så.
Har ingen låda heller, men ska tydligen komma imorn, så motorn ligger framför bilen nu och väntar på låda.
Får se om man hinner få ihop de, lär ju göra en sån där jävla blöja också.
Vattnet kommer ur evakueringsspåren som är frästa i blocket såg ja, har tryckt i tätmedel så gott de går, får visa sig om de funkar eller inte.
MVH
Har ingen låda heller, men ska tydligen komma imorn, så motorn ligger framför bilen nu och väntar på låda.
Får se om man hinner få ihop de, lär ju göra en sån där jävla blöja också.
Vattnet kommer ur evakueringsspåren som är frästa i blocket såg ja, har tryckt i tätmedel så gott de går, får visa sig om de funkar eller inte.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Sådär nu står bilen i borlänge, körde upp den idag och besikta den, så slipper man stå i kö imornbitti.
Vart lite påbackning men inge allvarligt så de fixar sig nog imorn.
Får hoppas den håller tät med vattnet nu också, kom lite grann såg jag men inte mycke, ska nog vicka i nå tätning imorn.
Får se om grejerna håller nu, men en repa borde man ju få alla fall.
MVH
Vart lite påbackning men inge allvarligt så de fixar sig nog imorn.
Får hoppas den håller tät med vattnet nu också, kom lite grann såg jag men inte mycke, ska nog vicka i nå tätning imorn.
Får se om grejerna håller nu, men en repa borde man ju få alla fall.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Drivknut bara.
Jag, Gött mos-Pekka och Eriksson åkte hit till PPF och svängde dit en beggad knut jag hade och sen tillbaka, men det gick sönder igen. Sjuk otur.
Jag, Gött mos-Pekka och Eriksson åkte hit till PPF och svängde dit en beggad knut jag hade och sen tillbaka, men det gick sönder igen. Sjuk otur.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Bäckis wrote:Drivknut bara.
Jag, Gött mos-Pekka och Eriksson åkte hit till PPF och svängde dit en beggad knut jag hade och sen tillbaka, men det gick sönder igen. Sjuk otur.
Pekka berätta igår att det måste ju vara något fel på bakaxel, för drivaxlarna ska bara inte gå av så där (Enligt han) Och på andra sidan är det ju SJUKT mkt hästar i maskinen, kan ju vara en fördel kanske de går av. Men någon repa borde det ju hålla ? Ja kan inte så mkt om bmw iaf.
Börja bli dax för fyrlink nu
//Lill Joas
Tråkigt igår, hoppas du fått/får till nån repa idag!
Har du bänkat kärran förresten?
Rasmus fick ju "bara" 594nm på hjulen och skrotar i bakvagn på löpande band så fort han får fäste.
Drivaxlar, medbringare och en lamelldiff har fått satt livet till bara nu i sommar.
Och du lär väl ha en hel del mer vrid i maskineriet
Har du bänkat kärran förresten?
Rasmus fick ju "bara" 594nm på hjulen och skrotar i bakvagn på löpande band så fort han får fäste.
Drivaxlar, medbringare och en lamelldiff har fått satt livet till bara nu i sommar.
Och du lär väl ha en hel del mer vrid i maskineriet
Ja nu har man flyttat upp diffen och monterat en svea kardan, va ut å provade lite idag, men finns inge grepp så har ingen aning om de kommer hålla på klistrad bana.
Sen till det tråkiga, när jag hade kört en sväng och stått ur den ett par vändor så märkte jag när jag kom tillbaka till garaget att de pissade vatten under grenöret igen, de var mycke den här gången så de läcker rejält, så jävla less jag blir på pisshinken nu.
Försökte mäta packningen men de är trångt och sen är de packningsklet på den biten som sticker ut från toppen, men fick de till 2mm sen om de stämmer vette fan.
Vart så jävla less att jag sket i de å åkte hem istället.
MVH
Sen till det tråkiga, när jag hade kört en sväng och stått ur den ett par vändor så märkte jag när jag kom tillbaka till garaget att de pissade vatten under grenöret igen, de var mycke den här gången så de läcker rejält, så jävla less jag blir på pisshinken nu.
Försökte mäta packningen men de är trångt och sen är de packningsklet på den biten som sticker ut från toppen, men fick de till 2mm sen om de stämmer vette fan.
Vart så jävla less att jag sket i de å åkte hem istället.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!